• Juliii86

Någon mer som ska göra FET

Hej!

För cirka 7 år sedan gjorde jag IVF för att jag och maken inte kunde få barn på egen hand. På andra försöker fick vi en dotter som är 7 år.
    När jag gjorde ägguttag (på andra försöket) blev det 4 st av goda kvalité och en färsk återföring gjordes. Av dom 3 som blev kvar överlevde bara ett och den har varit i frysen i hela 7 år. Vilket känns otroligt om man tänker efter att den lilla blastocyst har väntat på oss i så lång tid. Det känns också overkligt att vi ska göra en FET men samtidigt också nervöst över om den kommer klara upptining. 

Jag har nyligen slutat med letrozole och har börjat testa med ÄL tester. Jag är inne på dag 10. Jag hoppas på att få utslag på onsdag nästa vecka för att Sahlgrenska har stängt över helgen så får jag utslag tidigare än onsdag kommer det inte bli av då får jag vänta tills nästa ägglossning. 

Finns någon mer som snart ska göra FET? Skulle jätte gärna vilja prata med någon mer som gör något liknande för jag känner mig rätt så ensam just nu.

• Svar på tråden Någon mer som ska göra FET
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-17 17:12:44 följande:
    Ja men så var det för mig också, kände inget speciellt. Ja vi får hoppas på det Skrattande Jag blev tokig på rfsu tester för de gav inte starkare streck. Du får ta bild igen när du testar dig på test dagen Glad
    Har oxå hört att rfsu gett svaga streck .
    Testade idag 4 dagar senare , strecket är starkare för mig idag . Kanske man vågar hoppas nu 🥰 
  • Jassan123
    Jassan123 skrev 2025-02-21 08:15:58 följande:
    Testade idag 4 dagar senare , strecket är starkare för mig idag . Kanske man vågar hoppas nu 🥰 
  • Juliii86
    Åh 😊 Vad roligt att höra att det går åt rätt håll! Hoppas att det fortsätter så.
  • Juliii86

Hej Jassan123

Hur går det för dig? Hoppas att det går bra.
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-26 10:23:58 följande:
    Hej Jassan123

Hur går det för dig? Hoppas att det går bra.
    Hej , jo tack det går bra! Fortfarande 2 starka streck 🤗 har fått tid för ultraljud 17/3.  Så nu är det lång väntan igen 🤣.  

• Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-26 11:21:00 följande:
    Hej , jo tack det går bra! Fortfarande 2 starka streck 🤗 har fått tid för ultraljud 17/3.  Så nu är det lång väntan igen 🤣.  

Det är ju helt klart positivt test 🥰 Vad roligt! Jag förstår dig helt, den väntan är jobbigast! Hoppas att dagarna går fort 😀

Jag ska göra RUL imorgon där man kan se könet. Det har varit en evighets väntan måste jag säga haha. 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-26 18:17:12 följande:
    Det är ju helt klart positivt test 🥰 Vad roligt! Jag förstår dig helt, den väntan är jobbigast! Hoppas att dagarna går fort 😀

Jag ska göra RUL imorgon där man kan se könet. Det har varit en evighets väntan måste jag säga haha. 
    Ja en ständig oro. Först orolig för om det skulle fästa , nu en oro för att det kanske inte stannar och en oro om det finns något hjärtslag . Man blir ju tokig , så svårt att inte övertänka allt . Svårt att försöka leva på som vanligt 🤣 
    Ååh va roligt !! Haha förstår det . Du får gärna dela med dig om hur det gick osv imorgon om du vill 🥰
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-26 18:50:07 följande:
    Ja en ständig oro. Först orolig för om det skulle fästa , nu en oro för att det kanske inte stannar och en oro om det finns något hjärtslag . Man blir ju tokig , så svårt att inte övertänka allt . Svårt att försöka leva på som vanligt 🤣 
    Ååh va roligt !! Haha förstår det . Du får gärna dela med dig om hur det gick osv imorgon om du vill 🥰
    Ja det är verkligen en jobbig tid när man är i så tidig skede. Jag var också jätte nervös när jag gjorde första ultraljud men jag tror att det kommer gå bra för dig 😊
    Jag håller tummarna för dig!
    Det ska jag göra 🙂 Återkommer imorgon!
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-26 18:50:07 följande:
    Då var jag på RUL idag och det är en liten pojke 💙
    En frisk liten pojke såg det ut som. Hon var så trevlig som gick igenom allt, jag blev nöjd!
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-27 15:53:28 följande:
    Då var jag på RUL idag och det är en liten pojke 💙
    En frisk liten pojke såg det ut som. Hon var så trevlig som gick igenom allt, jag blev nöjd!
    Meeen så roligt ! Stort grattis till er lilla gosse 🥰 
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-27 16:03:07 följande:
    Meeen så roligt ! Stort grattis till er lilla gosse 🥰 
    Tack 🥰 Vi är så lyckliga och chockade. Jag trodde jag hade en liten tös i magen men så visade sig en liten pojke 🥺😍 Jag har så mycket flickkläder och måste då börja tänka om här 😂 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-27 19:04:59 följande:
    Tack 🥰 Vi är så lyckliga och chockade. Jag trodde jag hade en liten tös i magen men så visade sig en liten pojke 🥺😍 Jag har så mycket flickkläder och måste då börja tänka om här 😂 
    Hahaha ja det kan allt överraska en ! 
    Det kanske du borde göra , men det har ju hänt att dom har haft fel 😅
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-27 19:46:11 följande:
    Hahaha ja det kan allt överraska en ! 
    Det kanske du borde göra , men det har ju hänt att dom har haft fel 😅
    Ja det är sant haha. Har så mycket flickkläder från min dotter när hon var liten. Känns som det var onödigt att spara det i så lång tid. Men får sälja bort kläder och få pengar för att köpa nytt. 
  • Jassan123

Dåliga besked idag vid ultraljudet .. det fanns inget hjärtslag , graviditeten har avstannat 😭 har ingen blödning kommit igång till den 24/3 så ska vi tillbaka och få tabletter för att stöta bort det. 
    Jag är TOM och vill bara gömma mig under täcket just nu.

• Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-03-17 16:24:44 följande:

Dåliga besked idag vid ultraljudet .. det fanns inget hjärtslag , graviditeten har avstannat 😭 har ingen blödning kommit igång till den 24/3 så ska vi tillbaka och få tabletter för att stöta bort det. 
    Jag är TOM och vill bara gömma mig under täcket just nu.

Jag är så hemsk ledsen 😓 Beklagar verkligen sorgen 🌸❤️... Tillåt sig själv att sörja och ta den tid du behöver. Alla bearbetar olika och olika lång tid. 
  • VSGJ2025

Är det någon som gjort FET efter hormonstimumerad cykel? Hur lång tid tog det innan FET kunde göras efter stimuleringen påbörjades?

• Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-03-25 19:48:01 följande:

Är det någon som gjort FET efter hormonstimumerad cykel? Hur lång tid tog det innan FET kunde göras efter stimuleringen påbörjades?

Vad är det för typ av stimulering du ska göra? 🙂 Det jag fick var stimulera ägglossning eftersom jag inte får utslag på ägglossningstest. Då fick jag tabletter som heter Letrozole. 
  • VSGJ2025

Letrozole fungerar inte på mig tyvärr Rynkar på näsan jag ska först ta provera i 10 dagar för att få en blödning och sen ta progynon första blödningdragen (eller när slemhinnan är tillräckligt tunn om det inte blir någon blödning, vilket också brukar vara fallet för mig)

Svar på tråden Någon mer som ska göra FET