• Jassan123

Någon mer som ska göra FET

Hej hoppar in här ! Gjorde äggplock i november men risken för överstimmulering var för stor för att göra färsk återföring .Ska göra FET i januari om allt går som det ska 😁  lycka till allihopa 🌺

• Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-11 20:17:18 följande:
    Hej! 
    Vad spännande! Hoppas att det går vägen för dig. Får önska dig lycka till 😊
    Tack så mycket ! Och grattis till plusset 🥰
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-11 20:47:06 följande:
    Tack 😀 Det känns fortfarande overkligt att det tog sig. Jag var så rädd att blastocysten inte skulle klara av upptining men den gjorde det. Vart någonstans är det du gör ivf?
    Förstår det .. har också den oron . Har 4 st i frysen så hoppas att något klarar upptiningen ! 
    I Göteborg på Nordic IVF , vart går du själv?😁
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-13 14:11:10 följande:
    Oj 4 stycken! Vilken lycka! Jag håller tummarna på att de klarar det. Själv har jag gjort hos Sahlgrenska 😊 Vi ska dit på måndag och göra vul. Jag är så nervös och stressad över detta. 
    Ja det kändes fantastisk när vi fick resultatet 😀 man vågar inte riktigt tro eller hoppas för mycket på något under denna resan . Så allt som går bra känns som en vinst ! 
    Min remiss gick också till sahlgrenska men det var långa köer så vi blev erbjudna en plats hos nordic istället , vi har vart super nöjda 👍 
    Ååh va spännande ! Kan tänka mig att väntan är värst .. Håller alla tummar och tår för att allt ska se bra ut 🤗
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-14 15:01:46 följande:
    Jag tänka mig det 🙂 Nej jag förstår det. Jag är i samma sits att jag inte heller vågar hoppas för mycket. Ibland känns det som jag är gravid och ibland känner jag mig tveksam som att säga är jag gravid på riktigt? 
    Aha ok, så det är därför ni är på Nordic. Vad roligt att höra att ni är nöjda. 
    Ja det har varit tuffa veckor. Kändes dagarna gick långsamt. Tack det hoppas jag också även om jag försöker vara neutral om det skulle visade sig något negativt. 
    Ja det är verkligen en berg och dalbana med känslor ! 

Du får gärna uppdatera hur de går om du vill och har lust , så hoppas vi på det bästa 🤗
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-16 14:00:34 följande:
    Då har vi varit i gbg på Sahlgrenska och sett en fullfrisk liten frö. Ett hjärta tickade på som den skulle och vi fick se lilla fröet dansa lite för oss. Hon var så trevlig och bra läkare som lät oss se en lång stund på lilla fröet. 
    Jag fällde tårar och var på väg stor gråta när jag såg hjärtat ticka på 🥺 Det var en sån otrolig känsla att få se hur pigg och glad den lilla fröet var. 
    Idag är jag i vecka 9 (8+3)😊
    Ååh va underbart ! Så roligt att allt ser bra ut . Stort grattis igen 🤗 kan tänka mig att det kanske blir lättare att smälta och att man vågar hoppas mer när man fått se det lilla knytet 🥰
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-16 17:01:18 följande:
    Tack så mycket 🥲 Ja det känns lite lättare nu. Sen kommer det ju en ytterligare UL som jag antar att det blir någon gång vecka 12, beroende på när de har tid. Man vill ju berätta för hela världen men vi väntar med det. Vi ska berätta för våra dotter i vecka 12 och sedan resten av familj, släkt och vänner.
    Förstår att ni vill det! Hur går allt ? Hoppas att graviditeten är fortsatt!  Nu är jul och nyår äntligen förbi och livet rullar på som vanligt igen. Imorgon 3/1 är cykeldag10 och vi börjar med ägglossningstester , ultraljud för att se hur allt ser ut på tisdag. Förhoppningsvis blir det positivt test på onsdag eller torsdag nästa vecka och 5-6 dagar efter det blir det FET. Hoppas verkligen att allt ska fungera , spänd och förväntans full 🤗
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-01-05 12:30:53 följande:
    Jo då det går bra. Jag är i vecka 12 (11+2) Magen känns större och man ser att det är en liten gravid mage men jag vet också att det inte är bebisen utan bara en svullen mage. Man längtar lite efter att få visa upp magen🤭 Jag ska göra ett tidig ultraljud den 17/1 eftersom det är så dom brukar göra. Det känns skönt att man får se lilla bebisen igen. Ibland blir jag orolig att tänk om bebisen inte lever men att jag fortfarande känner alla symtom.

Hur har det gått med ultraljudet? Hoppas att allt såg bra ut och att du fick godkänd för att testa dig. Jag hejjar på dig och hoppas det blir en graviditet!🤰🏻
    Roligt att höra att det går bra . Så spännande !😁 
    Var på ultraljud idag . Ägglossning vilken dag som helst , troligtvis imorgon eller torsdag. Ska ringa kliniken vid positivt test och boka in återföring nästa vecka isåfall ! Nu kan man bara vänta och hoppas 🤗 tack så mycket ! 💖
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-01-07 13:49:40 följande:
    Oj vad det går undan! Så roligt att höra att det går framåt. Se till att dricka bra med vatten när du ska göra FET annars får man vänta tills blåsan fylls på. Jag fick promenera fram och tillbaka i väntrummet för jag var så kissnödig innan FET. 
    Ja det går verkligen undan och är så otroligt tacksam för att slippa vänta mer än jag behöver 🤭 
    Tack för tipset !! Fick till mig att jag inte skulle kissa på minst 1 timme innan . 
    Gick själva återhörande fort  och kändes det något för dig ? 🤗
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-01-07 16:36:20 följande:
    Jaså? En timme bara? Jag fick inte kissa på 2-4 timmar. Vad konstigt det är olika. Jag försökte räkna ut när jag var hemma hur långt tid det tog för mig att bli kissnödig så försökte jag dricka 400 ml vatten men jag drack ungefär 600 ml vatten för att bli kissnödig. 
    Det gick i lugn takt så att man hann se vad dom gjorde och så fick man följa på monitorn vad som hände. Dom visade blastocysten hur den såg ut och sen när den skulle föras in. Det var helt otroligt underbart att se allt men också väldigt nervöst. Det gör inte ont eller behöver vara orolig utan det är sån underbar känsla att sitta där och tänka på att nu kanske jag blir mamma.
    Om du känner att du inte får information att se på monitorn så säg till så förklarar dom vad dom gör så du kan följa upp processen.
    Jag läste att en kvinna som skulle göra insättning och hon satte sig och väntade på att dem skulle förklara processen tills läkaren sa nu är det färdigt. Hon fick ingen förklaring om något. Hon blev väldigt ledsen men ändå glad att hon nu har embryot.

Oj ! Ja det var en väldig skillnad ! Men ska absolut tänka på att dricka ordentligt och försöka att hålla mig 🤣 
    Skönt att höra att de inte gjorde ont. Under allting vi har gjort så har dom varit väldigt noggranna med att förklara och visa på monitorn så tror och hoppas på att det blir så även på insättningen.  Annars får man säga ifrån.  Jag vill ju såklart att detta ska kännas och vara en bra upplevelse!  
    Nej men stackarn .. 😪 tur att det endå slutade bra ! 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-01-07 21:12:25 följande:
    Ja verkligen stor skillnad 😂 Ok det låter ju bra att dem förklarar och visar på monitorn. Ja men precis! Det är ju något sort man gör i sitt liv och då ska man bli behandlad på ett bra sätt. Inte som den kvinnan fick uppleva. Vet inte om det slutade bra men hon tänkte att hon inte skulle tänka mer på det och bara tänka positivt att det kanske tar sig. Ja det var verkligen synd om henne 😔 Det känns som att du har kommit till rätt ställe och som tar hand om dig väl 😊
    Inget positivt ägglossningstest ännu ... förstår inte riktigt vad som händer . På ultraljudet såg vi ju att det var på gång och att de borde ske inom närmsta dagarna . Idag är det dag 18 i cykeln och har aldriig haft positivt så sent förut 🤔  fick till mig att om de skulle bli positivt på måndag så blir de problem med att göra återföring för att dom har stängt på helgen. Ska man vänta ytterligare en månad då? 😪 Just nu känner jag mig så extremt besviken på min kropp och idag kom bara alla känslor över en 🤷?♀️ 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-01-11 12:02:13 följande:
    Åh vad jobbigt! Jag förstår att du känner dig besviken. Så var det för mig också. Jag fick utslag på dag 17 och jag var orolig över att få utslag på måndag för de sa likadant till mig att det skulle vara stängt på söndag.
    Jag hoppas att du får utslag imorgon. Tar du förresten letrozol för ägglossning? Testar du med cb digitalt med glad gubbe på? Det ska vara den rosa paketen. 

Själv fick jag vänta ytterligare en mens för min försvann efter att jag gjorde en operation innan FET och de ville att jag skulle testa utan leztrol och jag får aldrig utslag på äl tester då jag har pcos. Så då fick jag ta Letrozol det var då jag fick utslag på dag 17.

Va inte ledsen, det kommer ordna sig ska du se. Blir det så att du får ägglossning sent så har du fortfarande chans att göra FET än att det ska gå till spillo. Bättre att du tänker på att det ska gå rätt till och att du får en ordentlig ägglossning på rätt dag. Själv fick jag vänta 7 månader innan jag fick göra FET på grund av polyper jag hade i livmoderhals annars hade jag varit nära BF nu. Det var en lång resa dit men jag tog mig igenom det för jag tänkte att nu måste jag tänka på att ha rätt redskap för att det ska fungera och det får ta den tid tar. 
    Känns som allt man gör I denna resan bara är att väntar och ibland tryter tålamodet 🤣 imorse hårdare än andra dagar. Men hoppas såklart på positivt imorgon men det känns inte så 🤔 
    Använder cb digitalt med glad gubbe. Tar ingen letrozol. Har aldrig haft problem med ägglossningen så vi skulle göra allt i naturlig cykel. 

Oj i 7 månader ?  Ja det är såklart att det viktigaste är att allt går rätt till. Man får bara bita ihop ett tag till!
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-01-11 12:49:18 följande:
    Jag förstår dig helt. Ja, hoppas att det blir positivt! Håller tummarna för det. Jaha ok, då förstår jag varför du inte använder Letrozol. Det kommer lösa sig för dig! Snart kommer du få göra FET. 

Jag kom till Sahlgrenska i mars (tror jag det var) förra året och då fick jag vänta på klartecken från en annan läkare om jag var tvungen att opereras eller inte för den låg såpass dumt i livmoderhalsen och det skulle minska min chans att bli gravid. Det får inte vara mer än viss cm annars måste den bort. Sen visade sig att jag behövde opereras och där gick månaderna för då var jag på väntelista. Sen vänta en månad och gå på efter kontroll och sen vänta på mens o så stängde Sahlgrenska under juli månad. Då var det att vänta igen.. det var så mycket väntan att jag också började bli less på allt. Så till slut i oktober när jag väl fick ta Provera och leztrol så fick jag äntligen göra FET 7 november.

Dom ville inte ge mig Letrozol innan visste om jag kunde få ägglossning själv för min läkare sa att om har egen ägglossning ger bättre chans till graviditet men jag visste sedan innan att jag får ingen ägglossning. Så jag ringde och nej nu kan jag inte hålla på testa och testa. Jag vet att jag inte får ägglossning själv så då fick jag ta Letrozol.
    Jaha okej ! Ja då har de varit en resa för dig , så härligt att det nu går bra för er 🤗 ! 
    Blev inget positivt test här .. fick en stegring men inget som var positivt . Pratat med kliniken och får försöka på nytt nästa månad igen 🤷?♀️
Svar på tråden Någon mer som ska göra FET