• Anonym (S)

Attraheras inte av de i min ålder

Jag är kvinna, 45 år, men har dragit vinstlotten i det genetiska lotteriet och ser mycket yngre ut både i kropp och ansikte. Har alltså inga problem att attrahera yngre män och har även haft längre relationer med yngre tidigare. 

Inser dock att jag skulle vilja hitta en man omkring min egen ålder pga mognaden, men hur jag än vrider och vänder på det har jag inte hittat någon jag faktiskt blivit attraherad av fysiskt, och det är en viktig aspekt för mig. Männen kan ha varit i god form fysiskt, så sett inga problem. Men de har likväl sett gubbiga ut i ansiktet, eller åtminstone inte haft de där dragen jag attraheras av. Ibland kan det vara något subtilt som gör hela skillnaden, svårt att sätta fingret på liksom. Jag ser det även på manliga kändisar, sådana jag tidigare tyckte var hur heta som helst, men plötsligt har det gått 2-3 år och jag får nästan en chock när jag ser nyare bilder på dem och inte alls finner dem attraktiva längre. Rent objektivt tror jag fortfarande att de räknas som attraktiva män, men jag ser det inte. 

Jag har verkligen försökt ge männen en chans, har skrivit med dem och lärt känna, gått på dejter osv. Har kommit nära flera och skapat vänskapsrelationer som jag värderar högt, men faktum kvarstår: jag är inte attraherad på det fysiska planet. Med resultatet att jag krossar hjärtan, vilket jag definitivt inte vill göra då jag känner mig som en bov förutom att jag sårar någon jag dessutom bryr mig mycket om. 

Jag har hört att vissa män kan fungera liknande, men kvinnor? Finns det fler än jag? Jag skäms över det och håller helst tyst om det. 

• Svar på tråden Attraheras inte av de i min ålder
  • Anonym (Rob)

Det fysiska är oerhört viktigt. 
    Utan det finns inget att bygga vidare på...
    Så förstår dig.  

Ungefär 91% av kvinnorna är precis som du. Men då handlar det om kroppslängd och inte ålder/ansikte.

• Anonym (SaggyBaggy)

Inom 10 år är du nog lika förändrad själv så ha kul så länge det varar 

• Anonym (M)

Klart det finns fler än du som inte kommer förbi att vissa saker bara funkar inte 

Hitta en yngre man som är mogen istället. TILLRÄCKLIGT mogen. Du får kanske kompromissa. Någon av alla attraktiva yngre män borde kunna passa, om det stämmer att du så lätt kan välja och vraka

• Anonym (Japp)

Japp, här har du en till! Min preferens ligger ungefär mellan 30-35 men kan även tänka mig från 25 till 50+, men från 40 och uppåt är det verkligen inte mycket att titta på....

• Anonym (S)
    Anonym (SaggyBaggy) skrev 2024-10-25 18:13:58 följande:

Inom 10 år är du nog lika förändrad själv så ha kul så länge det varar 

Kanske det, men jag ämnar hitta en relation innan dess. Och jag både vill vara attraktiv för min partner såväl som att jag ska vara attraherad av honom. Är det fel tycker du? 
  • Anonym (Mimmi)

Min man är tolv år yngre, var tveksam först pga just åldersskillnaden.
    Men nu?
    Hoho, aldrig haft en bättre, mer älskvärd, generös och kärleksfull man i hela mitt liv!

Vi älskar varandra för evigt, det vågar jag fasen lova. 

• Anonym (Man 9)

Ja de e så för många tror ja, ja ser ingen attraktivt i en kvinna i min ålder, så ja väljer att leva själv istället.
    De e väl så de e bara !

• Ikaros12

Det här har jag tänkt på en del då jag själv inte kan relatera till det alls. Däremot hör jag det ibland från andra. Att man söker efter en viss person, eller utseende för att kunna känna attraktion. Själv blir jag nämligen mer attraherad av det jag gillar hos personen. jag ?väljer.?att se det och i och med att jag ser det, så blir det finare finare och jag känner starkare attraktion till den personen. Själv Har jag funderat på om det är min personlighet eller mitt förhållningssätt som gör att jag skapar den attraktionen. Jag har med tiden blivit väldigt attraherad av andra jag inte känt jättestarkt för, men det finns bitar jag gillar hos personen. Jag har även förlorat attraktion genom att inte vilja se det fina längre då jag inte gillar personen. Frågan är hur mycket man kan skapa attraktion och i sånt fall hur mycket man kan förstöra en attraktion, beroende på vad man väljer att fokusera på hos personen? 

Det jag däremot tror Inte är ett vinnande koncept är att ha en bild i huvudet hur en attraktiv person ska se ut. Då blir det väldigt svårt att hitta den personen.

• Anonym (S)
    Anonym (Man 9) skrev 2024-10-25 18:22:06 följande:

Ja de e så för många tror ja, ja ser ingen attraktivt i en kvinna i min ålder, så ja väljer att leva själv istället.
    De e väl så de e bara !

Hur gammal är du? 
  • Anonym (S)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-25 18:19:22 följande:

Min man är tolv år yngre, var tveksam först pga just åldersskillnaden.
    Men nu?
    Hoho, aldrig haft en bättre, mer älskvärd, generös och kärleksfull man i hela mitt liv!

Vi älskar varandra för evigt, det vågar jag fasen lova. 

Jag har själv haft partner med den åldersskillnaden och det var inte så att han var omogen på något vis, men jag saknade ändå mognaden hos någon i min egen ålder. Efter något år tyckte jag att det blev mer uppenbart vad jag saknade. 
Svar på tråden Attraheras inte av de i min ålder