Attraheras inte av de i min ålder
Jag är kvinna, 45 år, men har dragit vinstlotten i det genetiska lotteriet och ser mycket yngre ut både i kropp och ansikte. Har alltså inga problem att attrahera yngre män och har även haft längre relationer med yngre tidigare.
Inser dock att jag skulle vilja hitta en man omkring min egen ålder pga mognaden, men hur jag än vrider och vänder på det har jag inte hittat någon jag faktiskt blivit attraherad av fysiskt, och det är en viktig aspekt för mig. Männen kan ha varit i god form fysiskt, så sett inga problem. Men de har likväl sett gubbiga ut i ansiktet, eller åtminstone inte haft de där dragen jag attraheras av. Ibland kan det vara något subtilt som gör hela skillnaden, svårt att sätta fingret på liksom. Jag ser det även på manliga kändisar, sådana jag tidigare tyckte var hur heta som helst, men plötsligt har det gått 2-3 år och jag får nästan en chock när jag ser nyare bilder på dem och inte alls finner dem attraktiva längre. Rent objektivt tror jag fortfarande att de räknas som attraktiva män, men jag ser det inte.
Jag har verkligen försökt ge männen en chans, har skrivit med dem och lärt känna, gått på dejter osv. Har kommit nära flera och skapat vänskapsrelationer som jag värderar högt, men faktum kvarstår: jag är inte attraherad på det fysiska planet. Med resultatet att jag krossar hjärtan, vilket jag definitivt inte vill göra då jag känner mig som en bov förutom att jag sårar någon jag dessutom bryr mig mycket om.
Jag har hört att vissa män kan fungera liknande, men kvinnor? Finns det fler än jag? Jag skäms över det och håller helst tyst om det.