Attraheras inte av de i min ålder
Det här har jag tänkt på en del då jag själv inte kan relatera till det alls. Däremot hör jag det ibland från andra. Att man söker efter en viss person, eller utseende för att kunna känna attraktion. Själv blir jag nämligen mer attraherad av det jag gillar hos personen. jag ?väljer.?att se det och i och med att jag ser det, så blir det finare finare och jag känner starkare attraktion till den personen. Själv Har jag funderat på om det är min personlighet eller mitt förhållningssätt som gör att jag skapar den attraktionen. Jag har med tiden blivit väldigt attraherad av andra jag inte känt jättestarkt för, men det finns bitar jag gillar hos personen. Jag har även förlorat attraktion genom att inte vilja se det fina längre då jag inte gillar personen. Frågan är hur mycket man kan skapa attraktion och i sånt fall hur mycket man kan förstöra en attraktion, beroende på vad man väljer att fokusera på hos personen?
Det jag däremot tror Inte är ett vinnande koncept är att ha en bild i huvudet hur en attraktiv person ska se ut. Då blir det väldigt svårt att hitta den personen.