• Anonym (S)

Attraheras inte av de i min ålder

Jag är kvinna, 45 år, men har dragit vinstlotten i det genetiska lotteriet och ser mycket yngre ut både i kropp och ansikte. Har alltså inga problem att attrahera yngre män och har även haft längre relationer med yngre tidigare. 

Inser dock att jag skulle vilja hitta en man omkring min egen ålder pga mognaden, men hur jag än vrider och vänder på det har jag inte hittat någon jag faktiskt blivit attraherad av fysiskt, och det är en viktig aspekt för mig. Männen kan ha varit i god form fysiskt, så sett inga problem. Men de har likväl sett gubbiga ut i ansiktet, eller åtminstone inte haft de där dragen jag attraheras av. Ibland kan det vara något subtilt som gör hela skillnaden, svårt att sätta fingret på liksom. Jag ser det även på manliga kändisar, sådana jag tidigare tyckte var hur heta som helst, men plötsligt har det gått 2-3 år och jag får nästan en chock när jag ser nyare bilder på dem och inte alls finner dem attraktiva längre. Rent objektivt tror jag fortfarande att de räknas som attraktiva män, men jag ser det inte. 

Jag har verkligen försökt ge männen en chans, har skrivit med dem och lärt känna, gått på dejter osv. Har kommit nära flera och skapat vänskapsrelationer som jag värderar högt, men faktum kvarstår: jag är inte attraherad på det fysiska planet. Med resultatet att jag krossar hjärtan, vilket jag definitivt inte vill göra då jag känner mig som en bov förutom att jag sårar någon jag dessutom bryr mig mycket om. 

Jag har hört att vissa män kan fungera liknande, men kvinnor? Finns det fler än jag? Jag skäms över det och håller helst tyst om det. 

• Svar på tråden Attraheras inte av de i min ålder
  • Anonym (Blir motsägelsefullt)

Uttrycker sig verkligen en fullt vuxen kvinna, på 45 år. Med att säga "att hon dragit högsta vinsten i gen lotteriet"? Jag som man, måste påpeka för dig. Att jag endast hört den typen av uttryck i mina manliga kretsar. Och faktiskt aldrig bland kvinnor.

Ta inte detta på fel sätt, men har du dejtat och blivit färgad,väldigt mycket av män som enbart dömt och tyckt om dig för ditt utseende? Tycker nog lite synd om dig. Om din lycka och drivkraft endast är baserat på ditt utseende.

Kul, men samtidigt kommer du nog få det väldigt jobbigt om några år. När du börjar åldras på riktigt. Du har levt så mycket just på ditt utseende. Att det nog kommer komma som en "chock" för dig. Den dagen när män inte är alls lika intresserade.

Det är intressant att du inte verkar lyckats hitta något förhållande som hållt? Och jag förstår faktiskt varför. Då ditt problem är mycket djupare än utseende. Män verkar inte intresserade av något längre och seriöst med dig. Eller så är det du som är oseriös 

Son en man runt din egen ålder. Måste jag säga att du verkar lite omogen baserat på det du skriver. Dom flesta män tycker nog att du är alldeles utsökt för sex osv. Men verkar ju inte välja dig i det långa loppet. När det finns betydligt yngre kvinnor som dessutom är fertila I bra många år.

Ett vackert yttre är faktiskt inte allti, det kommer från mig som man.  Men jag hade nog funderat lite på. Vad du har för livsmål för övrigt?  Är du smart? Med bra utbildning? Jobbar du hårt etc? Man kan liksom inte leva på ett utseende i många andra aspekter i livet. Även om det gett dig fördelar. Kommer ju inte det hålla i en evighet heller.
    Men du kanske förväntar dig att du ska haffa en rik man. Och leva på hans inkomst? Men som 45. Är den kön full av 25 åringar redan.

Tycker nog det är lite sorgligt med kvinnor som inte värderar sig själv högre än sitt utseende. Kanske att du är väldigt osäker som människa . Du har väl andra mål i livet antar jag. I alla fall hoppas jag det 

Jag hade inte valt dig, om jag säger så.

• Anonym (Mums)

Jag är kvinna men har alltid gillar lite män 40-50. Mogna, lite klokare och säkrare i sängen.

Nu gillar jag då jämnåriga, och min älskare är faktiskt hela ett år yngre. 
    Men det är nog ungefär så ungt det blir för mig.

• Anonym (S)
    Anonym (Blir motsägelsefullt) skrev 2024-10-26 08:03:36 följande:

Uttrycker sig verkligen en fullt vuxen kvinna, på 45 år. Med att säga "att hon dragit högsta vinsten i gen lotteriet"? Jag som man, måste påpeka för dig. Att jag endast hört den typen av uttryck i mina manliga kretsar. Och faktiskt aldrig bland kvinnor.

Ta inte detta på fel sätt, men har du dejtat och blivit färgad,väldigt mycket av män som enbart dömt och tyckt om dig för ditt utseende? Tycker nog lite synd om dig. Om din lycka och drivkraft endast är baserat på ditt utseende.

Kul, men samtidigt kommer du nog få det väldigt jobbigt om några år. När du börjar åldras på riktigt. Du har levt så mycket just på ditt utseende. Att det nog kommer komma som en "chock" för dig. Den dagen när män inte är alls lika intresserade.

Det är intressant att du inte verkar lyckats hitta något förhållande som hållt? Och jag förstår faktiskt varför. Då ditt problem är mycket djupare än utseende. Män verkar inte intresserade av något längre och seriöst med dig. Eller så är det du som är oseriös 

Son en man runt din egen ålder. Måste jag säga att du verkar lite omogen baserat på det du skriver. Dom flesta män tycker nog att du är alldeles utsökt för sex osv. Men verkar ju inte välja dig i det långa loppet. När det finns betydligt yngre kvinnor som dessutom är fertila I bra många år.

Ett vackert yttre är faktiskt inte allti, det kommer från mig som man.  Men jag hade nog funderat lite på. Vad du har för livsmål för övrigt?  Är du smart? Med bra utbildning? Jobbar du hårt etc? Man kan liksom inte leva på ett utseende i många andra aspekter i livet. Även om det gett dig fördelar. Kommer ju inte det hålla i en evighet heller.
    Men du kanske förväntar dig att du ska haffa en rik man. Och leva på hans inkomst? Men som 45. Är den kön full av 25 åringar redan.

Tycker nog det är lite sorgligt med kvinnor som inte värderar sig själv högre än sitt utseende. Kanske att du är väldigt osäker som människa . Du har väl andra mål i livet antar jag. I alla fall hoppas jag det 

Jag hade inte valt dig, om jag säger så.

Du behöver inte tro mig givetvis, men moderatorerna här borde kunna se att det stämmer. Jag är kvinna i allra högsta grad, född sådan. Född -79. 

Jag har absolut haft det förspänt med att män dragits mycket till mitt yttre, ja, men de längre relationer jag har haft har så gott som uteslutande varit med män jag träffat online på diverse sätt där de inte sett mig innan IRL-mötet men likväl utvecklat känslor. Har således varit noga med att han ska lära känna mig först eftersom jag tyckt att mitt utseende varit lite i vägen för att de ska fokusera på min personlighet först och främst. Jag är ganska udda som person och är definitivt inte för alla, liksom jag själv behöver en viss typ av person för att inte bli uttråkad i längden. Känner mig därför inte rädd av ditt påstående. Det skulle såklart inte vara kul att åldras utseendemässigt, men jag håller fast vid att man kan göra mycket för att åldras till det bättre, och då talar jag inte om plastikkirurgiska ingrepp för det blir sällan snyggt i mina ögon. 

Vad får dig att tro att jag inte haft förhållanden som har hållit längre? Har ett 11-årigt förhållande bakom mig nu, och innan dess ett 8-årigt. Sedan något kortare på ca 3 år. 

Jag är både intelligent och högutbildad. Någon rik man har jag aldrig varit intresserad av, inkomsten är irrelevant så länge han är intelligent och jag kan ha ett meningsfullt intellektuellt utbyte med honom. Om jag jobbar hårt? Vad svarar man på det? Jag är duktig på mitt jobb och får höra det ofta, men jag jobbar liksom inte 24/7 och anser heller inte att arbetet är allt jag lever för. Jag tycker inte att det är värt att bränna ut sig för, om man säger så. 

Kort och gott: Du har en bild av mig som inte alls överensstämmer med verkligheten, om vi säger så. 

• Postman

Enligt dig själv är du snygg, intelligent, välutbildad och män dras till dig. Jag förstår då inte vad du ens gör här. Lek runt med alla män som dras till dig, du borde ha lättplätt att hitta en man. Jag tror att du endast är här för att antingen skrävla eller så ljuger du så du har fått blått hår.  

• Anonym (Över en natt)
    Anonym (S) skrev 2024-10-25 18:18:26 följande:
    Kanske det, men jag ämnar hitta en relation innan dess. Och jag både vill vara attraktiv för min partner såväl som att jag ska vara attraherad av honom. Är det fel tycker du? 
    Det är inte fel öht, och var och en får göra som den vill. Min enda fundering är denna: Säg att du går in i en serös relation som du vill helst ska vara livet ut, där mannen är, säg, 30. Inga problem - ni ser ju ungefär lika gamla ut. Men huur kommer du att känna om fem år, när åldern plötsligt kommit ikapp dig? När du plötsligt ser ut som dina 50 år? Även om du har hållit formen och är fräsch för att vara 50 så syns det ändå att du är 15 år äldre än din man. Troligtvis kommer din man också vara intresserad av att hålla sig i form, och därmed se yngre ut än han är, så under många år kommer han dessutom se ut att vara mer än 15 år yngre. Vissa kan till och med tro att ni är mamma oc son. Kommer du att tycka att det är lika roligt då? Obs att jag inte säger detta som nåt anklagande, utan jag bara undrar om du tänkt på detta?
  • Anonym (S)
    Anonym (Över en natt) skrev 2024-10-26 09:18:41 följande:
    Det är inte fel öht, och var och en får göra som den vill. Min enda fundering är denna: Säg att du går in i en serös relation som du vill helst ska vara livet ut, där mannen är, säg, 30. Inga problem - ni ser ju ungefär lika gamla ut. Men huur kommer du att känna om fem år, när åldern plötsligt kommit ikapp dig? När du plötsligt ser ut som dina 50 år? Även om du har hållit formen och är fräsch för att vara 50 så syns det ändå att du är 15 år äldre än din man. Troligtvis kommer din man också vara intresserad av att hålla sig i form, och därmed se yngre ut än han är, så under många år kommer han dessutom se ut att vara mer än 15 år yngre. Vissa kan till och med tro att ni är mamma oc son. Kommer du att tycka att det är lika roligt då? Obs att jag inte säger detta som nåt anklagande, utan jag bara undrar om du tänkt på detta?
    Du förutsätter nu att jag på något sätt ska komma ikapp min ålder utseendemässigt. Låt gå för det, det kanske händer, vad vet jag. Men brukar man inte säga att man ska titta på sina föräldrar? Min mamma är 73 och ser utan problem tio år yngre ut. Hon är ungdomlig i både kropp och sinne. Det kryllar av 10 år yngre kvinnor där ute som ser äldre ut än vad hon gör. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Över en natt) skrev 2024-10-26 09:18:41 följande:
    Sen är inte utseende allt, det vet jag med. Just därför vill jag också ha någon som värdesätter mitt inre och jag skulle aldrig bli ihop med någon som bara går på det yttre. Så jag tror verkligen inte att det behöver vara ett problem framöver.

Jag har aldrig sprungit efter de snyggaste männen. I mina ögon har de varit rätt innehållslösa. Min så kallade typ är nog lite nördigare än vad tjejer 20-30 hade sett som snyggaste killen, och detta just för att jag värdesätter de egenskaperna hos en man ? intelligens och nördighet. Det är sexigt i mina ögon! En man i glasögon är oftast snyggare än utan, som exempel. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (S) skrev 2024-10-25 18:44:47 följande:
    Jag har själv haft partner med den åldersskillnaden och det var inte så att han var omogen på något vis, men jag saknade ändå mognaden hos någon i min egen ålder. Efter något år tyckte jag att det blev mer uppenbart vad jag saknade. 
    Förstår det ändå, då både jag och min man är äldre än du. 
    När jag var 45 hade jag inte haft intresse för en 12 år yngre man.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (S) skrev 2024-10-26 07:43:02 följande:
    Och titta på Jude Law, så sorgligt. Han var en av världens vackraste män en gång i tiden, nu ser han ut som en gubbe. Fick en chock när jag googlade på honom. 
    Jude Law är 51 år.  De flesta kvinnor ser ut som tanter innan de ens fyllt 40 år.
  • Anonym
    Ts, du är 45 och har tre barn. Hur gamla är dina barn?

En yngre man är nog oftast inte intresserad av att "leka familj" med ungar som han inte ens är gammal nog att vara far till.
Svar på tråden Attraheras inte av de i min ålder