• Anonym (Teresa)

Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?

Var i en liten antik bokaffär och frågade om en specifik bok som är svår att få tag på. Försäljaren hade den inte men en 
    snygg man som stod bakom i kön råkade veta var jag kan hitta boken och tipsade mig. Jag tackade och fortsatte kolla på andra böcker.

Mannen ifråga sa sitt för och efternamn till kassören (han skulle leverera nåt tror jag). Och jag la namnet på minnet och googlade honom. Hittade hans mobilnummer och adress. Han verkar inte bo med någon men vet inte om han är singel.

Kan jag sms:a honom och erkänna att jag googlat fram numret eller är det alltför udda?

• Svar på tråden Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?
  • Anonym (E)

Det faktum att han inte har sociala medier kan ju tyda på att han är privat av sig och inte uppskattar att bli kontaktad av random främmande människor. 

Är det inte lite desperat? Eftersom han bara gav dig neutral information så är det uppenbart att du kontaktar honom av ytliga skäl - du tycker att han är snygg. 

Vad ska du ens skriva i messet? Tack för tipset, vill du ses? 

Det är som sagt omöjligt att veta hur han reagerar. Själv har jag blivit stalkad i åratal av en person och skulle få ångest om någon kontaktade mig på det sättet. Man vet ju inte vad han har för erfarenheter i bagaget. 

Fast visst, kör. Det enda som kan hända är att han inte svarar alls, blir stött alternativt glad. Men vänta inte för länge. Ju längre tiden går desto mer creepy blir det. 

• Giftskåneman
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-25 11:05:07 följande:

Jag hade verkligen inte gillat nåt sånt. Fruktansvärt obehagligt och rejält creepy. Låt det bara vara...

Hade jag tipsat nån om något hade jag tyckt det vore kul att höra om saken var kvar. Han är inte helt främmande då de har talats vid i bitiken
  • Anonym (Arne)

Som man hade jag aldrig kunnat ringa upp eller sms:A efter ett sånt snokande. I jämlikhetens namn så kan jag nog att detsamma även gälla dig.

• Anonym (M)

Jag hade tagit chansen och varit transparent om det hela. Det får bära eller brista. Vill inte vara en person som spelar spel eller manipulerar.

• Anonym (Mannen)

Men bara ring!
    Vad är det värsta som kan hända liksom.
    Jag är man och skulle inte ta illa upp. Antingen är han intresserad eller så är han inte det. That"s it!

• Eurydike

Jag hade inte uppskattat om någon hade letat upp mitt nummer, men du kan kanske lämna ditt eget nummer till personen som stod i kassan och så kan kassören ge det till mannen du vill få kontakt med? Det blir mer flirtigt och mindre stalkigt ☺️

• Anonym (M)

Jag hade uppskattat det om det var någon jag var attraherad av tillbaka. Om det inte var det så hade det ändå varit OK, bara personen godtar ett nej tack.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Nyfiken)

Hur går det för dig Teresa? 
    Är ju nyfiken Glad

• Anonym (Teresa)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-27 09:49:52 följande:

Hur går det för dig Teresa? 
    Är ju nyfiken Glad

Nä bestämde mig för att strunta i det ;) kändes lite spännande först men fick inte feeling
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-27 10:58:14 följande:
    Nä bestämde mig för att strunta i det ;) kändes lite spännande först men fick inte feeling
    Okej synd hade varit spännande och höra hur det gick Glad
  • Anonym (Teresa)

Jag satt på det några dagar och tappade sugen ;)

• Anonym (...)

Ny ska ju inte TS höra av sig vilket jag tycker är bra.

Killen sa aldrig vad han hette till TS, han gav sitt namn till kassören, jag hade blivit riktigt rädd om någon snokade upp mig på det sättet

Svar på tråden Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?