Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?

Anonym (Teresa) skrev 2024-10-25 09:37:32 följande:
    Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy? Var i en liten antik bokaffär och frågade om en specifik bok som är svår att få tag på. Försäljaren hade den inte men en 
    snygg man som stod bakom i kön råkade veta var jag kan hitta boken och tipsade mig. Jag tackade och fortsatte kolla på andra böcker.

Mannen ifråga sa sitt för och efternamn till kassören (han skulle leverera nåt tror jag). Och jag la namnet på minnet och googlade honom. Hittade hans mobilnummer och adress. Han verkar inte bo med någon men vet inte om han är singel.

Kan jag sms:a honom och erkänna att jag googlat fram numret eller är det alltför udda?

Kör hårt tycker jag. Du kommer verkligen ångra dig om du inte gör det och kommer säkert grubbla ihjäl dig. 
    Ta steget och var modig. 
    Om det är så att du gör det skulle det vara väldigt intressant att få höra hur det gått och går. Glad

Jag hade blivit väldigt smickrad och glad om någon gjorde det till mig fast man kanske inte är intresserad och har livspartner redan. Men som sagt helt olika från person till person.

Men kööööööör!!!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-25 11:00:02 följande:
    Varför riskera att göra en annan människa obekväm och i värsta fall orolig för att han råkat ut för en äkta stalker? 
    Jag tycker definitivt inte är stalking. 
    Som sagts innan att man får ju avsluta med typ att är du ointresserad så ska jag självklart lämna dig ifred etc. 
    Men visst alla reagerar olika så klart. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-25 11:13:43 följande:
    Jag tycker inte heller det är stalking om TS backar direkt när han tackar nej. Men hur vet killen det?

Det handlar alltså inte om TS, vad hon vill osv. Utan om en kille som inte kan vara säker på TS avsikter. 
    Nej visst killen kan ju ta illa upp eller bli lite bekymrad av det. 
    Men man får väl vara lite egoistisk om man är nyfiken. 
    Det kan ju bli så otroligt bra att det leder till något underbart. 50/50 chans liksom.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-25 11:49:26 följande:
    Jag hade hellre testat att gå tillbaka till butiken och prata med ägaren. Fråga om killen brukar leverera regelbundet, om han kommer tillbaka osv. Och då se till att vara i butiken. 
    Håller med G det är verkligen mer stalking och mer desperat.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-25 12:00:05 följande:
    Inte det han jobbar med tyvärr. Men bra idé annars
    Hur känner du nu när du har fått lite svar i tråden?
    Kommer du ta steget att kontakta honom nu?
    Blir ju nyfiken. Glad
  • Anonym (Nyfiken)

Hur går det för dig Teresa? 
    Är ju nyfiken Glad

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-27 10:58:14 följande:
    Nä bestämde mig för att strunta i det ;) kändes lite spännande först men fick inte feeling
    Okej synd hade varit spännande och höra hur det gick Glad
Svar på tråden Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?