• Anonym (Teresa)

Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?

Var i en liten antik bokaffär och frågade om en specifik bok som är svår att få tag på. Försäljaren hade den inte men en 
    snygg man som stod bakom i kön råkade veta var jag kan hitta boken och tipsade mig. Jag tackade och fortsatte kolla på andra böcker.

Mannen ifråga sa sitt för och efternamn till kassören (han skulle leverera nåt tror jag). Och jag la namnet på minnet och googlade honom. Hittade hans mobilnummer och adress. Han verkar inte bo med någon men vet inte om han är singel.

Kan jag sms:a honom och erkänna att jag googlat fram numret eller är det alltför udda?

• Svar på tråden Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?
  • Anonym (Blomman)

Ingen här vet hur han tänker om sådant. Vissa skulle ta det som en komplimang, andra tycka att det är creepy. 

• Anonym (???)

Bättre att försöka hitta honom på sociala medier och skriva där! Telefonnummer och adress är mer privat

• Anonym (G)

Det beror på individen du kontaktar.
    Och vem som kontaktar personen.

Är du väldigt attraktiv är chansen större att han tar det bra.

( Gäller såklart om du kontaktar honom 1 gång och accepterar ett nej. Är han inte intresserad hjälper inte att personen är attraktiv. ) 

• Hjelm

Omöjligt att säga, det är så individuellt hur man reagerar.

Jag tror dock att de flesta hade tyckt att det kändes lite mindre privat att söka upp på Facebook och skriva, än att höra av sig på telefon.

Bästa hade varit att träffa honom IRL igen i affären, men det går ju inte att direkt satsa på såvida ni inte är stammisar båda två och hänger där ofta...

Jag hade kört på Facebook, skrivit att "hoppas att du inte har något emot att jag skriver så här, jag hörde ditt namn i kassan och blev nyfiken på dig eftersom jag tyckte att du verkade så trevlig och spännande. Jag skulle gärna träffa dig igen över en kaffe och veta lite mer om dig, helt förutsättningslöst. Om detta är ointressant för dig eller frågan gör det obekväm, ber jag om ursäkt och ska självklart lämna dig i fred. Tack hursomhelst för hjälpen med boken!"

• Anonym (Teresa)
    Hjelm skrev 2024-10-25 10:01:47 följande:

Omöjligt att säga, det är så individuellt hur man reagerar.

Jag tror dock att de flesta hade tyckt att det kändes lite mindre privat att söka upp på Facebook och skriva, än att höra av sig på telefon.

Bästa hade varit att träffa honom IRL igen i affären, men det går ju inte att direkt satsa på såvida ni inte är stammisar båda två och hänger där ofta...

Jag hade kört på Facebook, skrivit att "hoppas att du inte har något emot att jag skriver så här, jag hörde ditt namn i kassan och blev nyfiken på dig eftersom jag tyckte att du verkade så trevlig och spännande. Jag skulle gärna träffa dig igen över en kaffe och veta lite mer om dig, helt förutsättningslöst. Om detta är ointressant för dig eller frågan gör det obekväm, ber jag om ursäkt och ska självklart lämna dig i fred. Tack hursomhelst för hjälpen med boken!"

Han har inte Facebook tyvärr :( så kan bara sms:a. Tyvärr är han nog ingen stammis på affären som dessutom ligger en bit från där jag bor
  • Anonym (G)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-25 10:06:05 följande:
    Han har inte Facebook tyvärr :( så kan bara sms:a. Tyvärr är han nog ingen stammis på affären som dessutom ligger en bit från där jag bor
    Jag tycker du kan sms:a 1 gång. 
    Men givetvis inte kontakta honom mer om han inte svarar eller om han är inte intresserad.
  • Hjelm
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-25 10:06:05 följande:
    Då får du sms:a. Ringa är för påfluget. Håll det ganska kort och kravlöst, men poängtera noga att du hoppas att du inte stör och att du respekterar till fullo om han inte känner för att ses.
  • Anonym (Teresa)
    Anonym (G) skrev 2024-10-25 10:13:08 följande:
    Jag tycker du kan sms:a 1 gång. 
    Men givetvis inte kontakta honom mer om han inte svarar eller om han är inte intresserad.
    Haha nej såklårt inte. Jag är inte tokförälskad men uttråkad och nyfiken liksom.
  • Anonym (G)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-25 10:16:17 följande:
    Haha nej såklårt inte. Jag är inte tokförälskad men uttråkad och nyfiken liksom.
    Man vet aldrig.
    Jag kontaktade min man efter att vi har träffats via jobb och pratat lite. 

Vi har varit gifta i 5 år nu och har 2 barn.

Men är killen inte intresserad tycker jag fortfarande det är bättre att veta än att fundera... 
  • Anonym (Teresa)
    Anonym (G) skrev 2024-10-25 10:21:08 följande:
    Man vet aldrig.
    Jag kontaktade min man efter att vi har träffats via jobb och pratat lite. 

Vi har varit gifta i 5 år nu och har 2 barn.

Men är killen inte intresserad tycker jag fortfarande det är bättre att veta än att fundera... 
    Vad kul att det gick så för er :) det enda jag tvekar över är att jag lagt namnet på minnet och sedan googlat namnet och hittat numret. Det är flera steg som jag får medge är lite "stalkervarning"
Svar på tråden Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?