• Anonym (Teresa)

Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?

Var i en liten antik bokaffär och frågade om en specifik bok som är svår att få tag på. Försäljaren hade den inte men en 
    snygg man som stod bakom i kön råkade veta var jag kan hitta boken och tipsade mig. Jag tackade och fortsatte kolla på andra böcker.

Mannen ifråga sa sitt för och efternamn till kassören (han skulle leverera nåt tror jag). Och jag la namnet på minnet och googlade honom. Hittade hans mobilnummer och adress. Han verkar inte bo med någon men vet inte om han är singel.

Kan jag sms:a honom och erkänna att jag googlat fram numret eller är det alltför udda?

• Svar på tråden Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-25 11:30:10 följande:
    Nej visst killen kan ju ta illa upp eller bli lite bekymrad av det. 
    Men man får väl vara lite egoistisk om man är nyfiken. 
    Det kan ju bli så otroligt bra att det leder till något underbart. 50/50 chans liksom.
    Jag hade hellre testat att gå tillbaka till butiken och prata med ägaren. Fråga om killen brukar leverera regelbundet, om han kommer tillbaka osv. Och då se till att vara i butiken. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-25 11:49:26 följande:
    Jag hade hellre testat att gå tillbaka till butiken och prata med ägaren. Fråga om killen brukar leverera regelbundet, om han kommer tillbaka osv. Och då se till att vara i butiken. 
    Det är även mer creepy än att skicka en sms tycker jag.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-25 11:49:26 följande:
    Håller med G det är verkligen mer stalking och mer desperat.
  • Anonym (G)

Om killen jobbar med att sälja / leverera böcker då kan TS ringa och fråga om en bok hon letar efter.

• Anonym (Teresa)
    Anonym (G) skrev 2024-10-25 11:58:18 följande:

Om killen jobbar med att sälja / leverera böcker då kan TS ringa och fråga om en bok hon letar efter.

Inte det han jobbar med tyvärr. Men bra idé annars
  • Anonym (G)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-25 12:00:05 följande:
    Synd.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Teresa) skrev 2024-10-25 12:00:05 följande:
    Hur känner du nu när du har fått lite svar i tråden?
    Kommer du ta steget att kontakta honom nu?
    Blir ju nyfiken. Glad
  • Anonym (G)

Det vore intressant att veta hur många som svarar är män.

Människor är olika såklart , men män är oftast mindre rädda av att få endast 1 meddelande från en kvinna än tvärtom.

• Anonym (Kort kanske?)

Lämna något i butiken som tack kanske? Då behöver du inte avslöja att du stalkat honom. Ett kort kanske där du tackar för hjälpen med boken och skriver ditt telefonnummer. Då är det upp till honom.

• Anonym (Klart)

Klart du ska skicka ett sms eller ringa. Bara var tydlig med att du blev nyfiken på honom, hörde hans namn i kassan, men att du självklart inte förväntar dig att han är lika nyfiken tillbaka. 

Jag har gjort nästan exakt detta. Jag ringde faktiskt och förklarade och han var precis lika nyfiken, vi blev ett par :)

Svar på tråden Finns det något sätt att kontakta denna kille jag inte känner utan att verka creepy?