• Anonym (S)

Konstiga trådar

Tycker du att det är konstiga trådar här? 

• Svar på tråden Konstiga trådar
  • Postman
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 14:56:36 följande:
    har bara sett en som jag identifierar som en tvärtomtråd. så särskilt vanligt är det inte.

Att det egentligen är en tråd som är skriven av en man för att han förväntar sig att kvinnor ska stötta andra kvinnors strävan efter yngre män. Han har inte lanserat något bittert än såsom alla män som inte har möjligheter att ragga på yngre och startar trådar om det alltid gör. Än så länge håller sig den tråden inom smala preferensramar.
    Jodå. Det skrivs en hel del om det både här och där. Här är också väldigt mycket mansförakt som lyser igenom i många inlägg. Här har överlag blivit mycket bitterhet och förakt de senaste åren. 
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 16:21:36 följande:
    Jodå. Det skrivs en hel del om det både här och där. Här är också väldigt mycket mansförakt som lyser igenom i många inlägg. Här har överlag blivit mycket bitterhet och förakt de senaste åren. 
    Underligt att du inte nämner kvinnoförakt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 17:07:03 följande:
    Skillnaden är kanske att de trådarna tas bort, medans era trådar om hur dåliga alla män är faktiskt får stå kvar? 
  • Postman
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 17:07:03 följande:
    Nej det är inte underligt, det nämns ideligen att det är kvinnoförakt och moderatorerna raderar också många av de kvinnoföraktande inläggen. Kanske inte så konstigt för här är fler kvinnor som kanske anmäler inläggen oftare. 

De mansföraktande inläggen går ofta under radarn och med andemeningen att det är ju inte såååå faaarligt, ta det som en man och knyt näven i fickan liksom. Väldigt få gånger jag ser att våra moderatorer reagerar. Jag tror också att de mansföraktande inläggen är ett svar på de kvinnoföraktande, tonen har höjts de senaste åren känns det som. Eller så är provocerande figurer som startar alla dessa inlägg i hopp om att sabotera för sajten. Något märkligt verkar ha hänt i alla fall den senaste tiden.
  • Anonym (M)
    Postman skrev 2024-10-26 17:29:41 följande:
    Nej det är inte underligt, det nämns ideligen att det är kvinnoförakt och moderatorerna raderar också många av de kvinnoföraktande inläggen. Kanske inte så konstigt för här är fler kvinnor som kanske anmäler inläggen oftare. 

De mansföraktande inläggen går ofta under radarn och med andemeningen att det är ju inte såååå faaarligt, ta det som en man och knyt näven i fickan liksom. Väldigt få gånger jag ser att våra moderatorer reagerar. Jag tror också att de mansföraktande inläggen är ett svar på de kvinnoföraktande, tonen har höjts de senaste åren känns det som. Eller så är provocerande figurer som startar alla dessa inlägg i hopp om att sabotera för sajten. Något märkligt verkar ha hänt i alla fall den senaste tiden.
    Det är inte emot forumreglerna att generalisera över kvinnor eller män eller skriva att man hatar kvinnor eller män. Däremot angripa enskilda personer på forumet sådant tas bort.
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 17:29:41 följande:

Hur många kvinnohatande trådar har du anmält egentligen? Jag har gjort det men de får stå kvar. Kvinnoföraktande trådar brukar också benämnas av kvinnohatarna för att "kvinnor har så svårt att ta kritik" de vill därmed normalisera kvinnohatet.
  • Anonym (Vy)
    Anonym (C) skrev 2024-10-26 17:10:32 följande:
    Skillnaden är kanske att de trådarna tas bort, medans era trådar om hur dåliga alla män är faktiskt får stå kvar? 
    Kvinnohatarna brukar normalt inte "se" kvinnohatet.

Som faktiskt flödar på familjeliv.
  • Anonym (Vy)

Som exempel så kan vi ta tråden som ifrågasätter om "ska verkligen kvinnor bestämma över mäns sexliv?" Där det enda som diskuteras är kvinnors självbestämmanderätt över sina egna kroppar.

Eller varför inte tråden som vill införa viktkontroller på kvinnor.

Ganska läskiga och bisarra kvinnohatstrådar. Jag känner mig orolig om någon låtsas "missa" sånt. 

• Postman
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 18:07:06 följande:
    Hur många kvinnohatande trådar har du anmält egentligen? Jag har gjort det men de får stå kvar. Kvinnoföraktande trådar brukar också benämnas av kvinnohatarna för att "kvinnor har så svårt att ta kritik" de vill därmed normalisera kvinnohatet.
    Jag har anmält, ibland tar de bort, ibland inte, jag har svårt att förstå varför de lämnar så många mans-och kvinnoföraktande trådar kvar. Det är väldigt tråkigt och obegripligt. 
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 18:12:27 följande:
    Jag har anmält, ibland tar de bort, ibland inte, jag har svårt att förstå varför de lämnar så många mans-och kvinnoföraktande trådar kvar. Det är väldigt tråkigt och obegripligt. 
    Varför ansåg du då att du anser att kvinnoföraktande trådarna tas bort (i större utsträckning) medan mansföraktande trådar får stå kvar? Du kanske pratar om trådar av stilen "sex säljes" eller "blonda fittor" som någon postar regelbundet? Det är en annan form av kvinnohat än de "kontrollera kvinnor" -hattrådar jag gav exempel på tidigare.
Svar på tråden Konstiga trådar