Inlägg från: Anonym (Vy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vy)

Konstiga trådar

Anonym (Jeanette) skrev 2024-10-25 15:14:09 följande:

Vad menar du för typ av trådar som är konstiga?
    En skillnad jag märkt i jämförelse mot ca 10 år sen är att det är mycket mer gnäll och missnöje. Främst från en massa incels som gnäller om kvinnor. Tröttsamt o trist. 

Japp, väldigt enformigt (och toxiskt) många som framställer sig som offer också.
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 10:03:31 följande:
    Finns numera väldigt många trådar där äldre kvinnor vill ha eller ligga med yngre män. Vi kan para ihop dem så blir det win-win för båda.
    har bara sett en som jag identifierar som en tvärtomtråd. så särskilt vanligt är det inte.

Att det egentligen är en tråd som är skriven av en man för att han förväntar sig att kvinnor ska stötta andra kvinnors strävan efter yngre män. Han har inte lanserat något bittert än såsom alla män som inte har möjligheter att ragga på yngre och startar trådar om det alltid gör. Än så länge håller sig den tråden inom smala preferensramar.
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 16:21:36 följande:
    Jodå. Det skrivs en hel del om det både här och där. Här är också väldigt mycket mansförakt som lyser igenom i många inlägg. Här har överlag blivit mycket bitterhet och förakt de senaste åren. 
    Underligt att du inte nämner kvinnoförakt.
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 17:29:41 följande:
    Nej det är inte underligt, det nämns ideligen att det är kvinnoförakt och moderatorerna raderar också många av de kvinnoföraktande inläggen. Kanske inte så konstigt för här är fler kvinnor som kanske anmäler inläggen oftare. 

De mansföraktande inläggen går ofta under radarn och med andemeningen att det är ju inte såååå faaarligt, ta det som en man och knyt näven i fickan liksom. Väldigt få gånger jag ser att våra moderatorer reagerar. Jag tror också att de mansföraktande inläggen är ett svar på de kvinnoföraktande, tonen har höjts de senaste åren känns det som. Eller så är provocerande figurer som startar alla dessa inlägg i hopp om att sabotera för sajten. Något märkligt verkar ha hänt i alla fall den senaste tiden.
    Hur många kvinnohatande trådar har du anmält egentligen? Jag har gjort det men de får stå kvar. Kvinnoföraktande trådar brukar också benämnas av kvinnohatarna för att "kvinnor har så svårt att ta kritik" de vill därmed normalisera kvinnohatet.
  • Anonym (Vy)
    Anonym (C) skrev 2024-10-26 17:10:32 följande:
    Skillnaden är kanske att de trådarna tas bort, medans era trådar om hur dåliga alla män är faktiskt får stå kvar? 
    Kvinnohatarna brukar normalt inte "se" kvinnohatet.

Som faktiskt flödar på familjeliv.
  • Anonym (Vy)

Som exempel så kan vi ta tråden som ifrågasätter om "ska verkligen kvinnor bestämma över mäns sexliv?" Där det enda som diskuteras är kvinnors självbestämmanderätt över sina egna kroppar.

Eller varför inte tråden som vill införa viktkontroller på kvinnor.

Ganska läskiga och bisarra kvinnohatstrådar. Jag känner mig orolig om någon låtsas "missa" sånt. 

• Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 18:12:27 följande:
    Jag har anmält, ibland tar de bort, ibland inte, jag har svårt att förstå varför de lämnar så många mans-och kvinnoföraktande trådar kvar. Det är väldigt tråkigt och obegripligt. 
    Varför ansåg du då att du anser att kvinnoföraktande trådarna tas bort (i större utsträckning) medan mansföraktande trådar får stå kvar? Du kanske pratar om trådar av stilen "sex säljes" eller "blonda fittor" som någon postar regelbundet? Det är en annan form av kvinnohat än de "kontrollera kvinnor" -hattrådar jag gav exempel på tidigare.
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 18:18:48 följande:
    För att jag anser det, som sagt så går många av de mansföraktande trådarna mycket under radarn och det är normaliserat att män ska tåla mer typ.

Jag håller verkligen inte med. Har läst ett och annat mansföraktande inlägg, kan inte komma på en mansföraktande tråd ens. (Men det existerar säkert) Allt fullständigt drunknar i kvinnoföraktande trådar och kvinnohatande trådar. Vad menas det då? Förväntas kvinnor bita ihop, jag menar, den normala reaktionen från kvinnoföraktarna är att "kvinnor har så svårt att ta kritik" 

Med tanke på att vågskålen tippar över ganska grovt vad gäller kvinnoföraktande/ hatiska trådar så antar jag att det faktiskt är så. Männen framställer sig själva som offer för att de oemotsagt inte får framföra hatet, I kombination med att inte låtsas om/ bidra till normalisering av hatet.

Kan du presenter en lika manshatande tråd som de jag gav som exempel tidigare ens? -att kvinnokroppars utseende och sexualitet ska kontrolleras-? Jag har anmält men ingenting plockas bort

• Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 19:01:34 följande:
    Jag håller inte helt med dig och eftersom vi inte har samma syn på saken så stannar jag här. Vi kommer inte komma någon vart. Det är ingen tävling vem det är mest synd om liksom. Oavsett mans- eller kvinnohat så är det lika illa.
    Det är aningen absurt att framställa hatet som normalt då 95% av trådarna är kvinnohatstrådar.

Vi säger väl att allt är lika (men det är mest synd om män)
  • Anonym (Vy)
    Anonym (C) skrev 2024-10-26 19:41:31 följande:
    Så många "kvinnohatare" i Sverige som ni ser överallt kan man tro attni har det sämre här än de har det i China eller mellanöstern...

Kanske borde ta o faktiskt flytta? 
    Har faktiskt bott i kina 3 år och kvinnohat var inte lika prevalent som det är i Sverige. Du verkar inte ens medveten om att det skett en förändring i Sverige. Du kanske behöver få en översiktsbild.
  • Anonym (Vy)
    Anonym (C) skrev 2024-10-27 17:37:54 följande:
    Den "förändring" ni piercade brudar har snackat och skrikt om i 25 år nu? 

Gud vad hemskt liv du har, det är bättre du stannar där i Kina.. 
    I rest my case

*micdrop*
Svar på tråden Konstiga trådar