Konstiga trådar
Vad menar du för typ av trådar som är konstiga?
En skillnad jag märkt i jämförelse mot ca 10 år sen är att det är mycket mer gnäll och missnöje. Främst från en massa incels som gnäller om kvinnor. Tröttsamt o trist.
Vad menar du för typ av trådar som är konstiga?
En skillnad jag märkt i jämförelse mot ca 10 år sen är att det är mycket mer gnäll och missnöje. Främst från en massa incels som gnäller om kvinnor. Tröttsamt o trist.
Som exempel så kan vi ta tråden som ifrågasätter om "ska verkligen kvinnor bestämma över mäns sexliv?" Där det enda som diskuteras är kvinnors självbestämmanderätt över sina egna kroppar.
Eller varför inte tråden som vill införa viktkontroller på kvinnor.
Ganska läskiga och bisarra kvinnohatstrådar. Jag känner mig orolig om någon låtsas "missa" sånt.
Jag håller verkligen inte med. Har läst ett och annat mansföraktande inlägg, kan inte komma på en mansföraktande tråd ens. (Men det existerar säkert) Allt fullständigt drunknar i kvinnoföraktande trådar och kvinnohatande trådar. Vad menas det då? Förväntas kvinnor bita ihop, jag menar, den normala reaktionen från kvinnoföraktarna är att "kvinnor har så svårt att ta kritik"
Med tanke på att vågskålen tippar över ganska grovt vad gäller kvinnoföraktande/ hatiska trådar så antar jag att det faktiskt är så. Männen framställer sig själva som offer för att de oemotsagt inte får framföra hatet, I kombination med att inte låtsas om/ bidra till normalisering av hatet.
Kan du presenter en lika manshatande tråd som de jag gav som exempel tidigare ens? -att kvinnokroppars utseende och sexualitet ska kontrolleras-? Jag har anmält men ingenting plockas bort