• Anonym (S)

Konstiga trådar

Tycker du att det är konstiga trådar här? 

• Svar på tråden Konstiga trådar
  • Postman
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 18:16:52 följande:
    Varför ansåg du då att du anser att kvinnoföraktande trådarna tas bort (i större utsträckning) medan mansföraktande trådar får stå kvar? Du kanske pratar om trådar av stilen "sex säljes" eller "blonda fittor" som någon postar regelbundet? Det är en annan form av kvinnohat än de "kontrollera kvinnor" -hattrådar jag gav exempel på tidigare.
    För att jag anser det, som sagt så går många av de mansföraktande trådarna mycket under radarn och det är normaliserat att män ska tåla mer typ.
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 18:18:48 följande:
    För att jag anser det, som sagt så går många av de mansföraktande trådarna mycket under radarn och det är normaliserat att män ska tåla mer typ.

Jag håller verkligen inte med. Har läst ett och annat mansföraktande inlägg, kan inte komma på en mansföraktande tråd ens. (Men det existerar säkert) Allt fullständigt drunknar i kvinnoföraktande trådar och kvinnohatande trådar. Vad menas det då? Förväntas kvinnor bita ihop, jag menar, den normala reaktionen från kvinnoföraktarna är att "kvinnor har så svårt att ta kritik" 

Med tanke på att vågskålen tippar över ganska grovt vad gäller kvinnoföraktande/ hatiska trådar så antar jag att det faktiskt är så. Männen framställer sig själva som offer för att de oemotsagt inte får framföra hatet, I kombination med att inte låtsas om/ bidra till normalisering av hatet.

Kan du presenter en lika manshatande tråd som de jag gav som exempel tidigare ens? -att kvinnokroppars utseende och sexualitet ska kontrolleras-? Jag har anmält men ingenting plockas bort

• Postman
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 18:52:46 följande:

Jag håller verkligen inte med. Har läst ett och annat mansföraktande inlägg, kan inte komma på en mansföraktande tråd ens. (Men det existerar säkert) Allt fullständigt drunknar i kvinnoföraktande trådar och kvinnohatande trådar. Vad menas det då? Förväntas kvinnor bita ihop, jag menar, den normala reaktionen från kvinnoföraktarna är att "kvinnor har så svårt att ta kritik" 

Med tanke på att vågskålen tippar över ganska grovt vad gäller kvinnoföraktande/ hatiska trådar så antar jag att det faktiskt är så. Männen framställer sig själva som offer för att de oemotsagt inte får framföra hatet, I kombination med att inte låtsas om/ bidra till normalisering av hatet.

Kan du presenter en lika manshatande tråd som de jag gav som exempel tidigare ens? -att kvinnokroppars utseende och sexualitet ska kontrolleras-? Jag har anmält men ingenting plockas bort

Jag håller inte helt med dig och eftersom vi inte har samma syn på saken så stannar jag här. Vi kommer inte komma någon vart. Det är ingen tävling vem det är mest synd om liksom. Oavsett mans- eller kvinnohat så är det lika illa.
  • Anonym (C)
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 18:08:01 följande:
    Kvinnohatarna brukar normalt inte "se" kvinnohatet.

Som faktiskt flödar på familjeliv.
    Så många "kvinnohatare" i Sverige som ni ser överallt kan man tro attni har det sämre här än de har det i China eller mellanöstern...

Kanske borde ta o faktiskt flytta? 
  • Anonym (Vy)
    Postman skrev 2024-10-26 19:01:34 följande:
    Jag håller inte helt med dig och eftersom vi inte har samma syn på saken så stannar jag här. Vi kommer inte komma någon vart. Det är ingen tävling vem det är mest synd om liksom. Oavsett mans- eller kvinnohat så är det lika illa.
    Det är aningen absurt att framställa hatet som normalt då 95% av trådarna är kvinnohatstrådar.

Vi säger väl att allt är lika (men det är mest synd om män)
  • Anonym (Vy)
    Anonym (C) skrev 2024-10-26 19:41:31 följande:
    Så många "kvinnohatare" i Sverige som ni ser överallt kan man tro attni har det sämre här än de har det i China eller mellanöstern...

Kanske borde ta o faktiskt flytta? 
    Har faktiskt bott i kina 3 år och kvinnohat var inte lika prevalent som det är i Sverige. Du verkar inte ens medveten om att det skett en förändring i Sverige. Du kanske behöver få en översiktsbild.
  • Anonym (C)
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-27 15:48:10 följande:
    Har faktiskt bott i kina 3 år och kvinnohat var inte lika prevalent som det är i Sverige. Du verkar inte ens medveten om att det skett en förändring i Sverige. Du kanske behöver få en översiktsbild.
    Den "förändring" ni piercade brudar har snackat och skrikt om i 25 år nu? 

Gud vad hemskt liv du har, det är bättre du stannar där i Kina.. 
  • Anonym (Vy)
    Anonym (C) skrev 2024-10-27 17:37:54 följande:
    Den "förändring" ni piercade brudar har snackat och skrikt om i 25 år nu? 

Gud vad hemskt liv du har, det är bättre du stannar där i Kina.. 
    I rest my case

*micdrop*
  • Anonym (C)
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-27 17:48:09 följande:
    I rest my case

*micdrop*
    Vilket case.. Något som ingen här har sett och hört? 
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (S) skrev 2024-10-24 22:34:15 följande:
    Konstiga trådar

Tycker du att det är konstiga trådar här? 

En fråga du borde rimligtvis med enkelhet skulle kunna svara på själv och med tanken på att du skapade en konstig tråd med en än konstigare fråga.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Vy) skrev 2024-10-26 18:52:46 följande:

Vad ska man säga om så få män?
    Du förstår att de är bara ute efter göra dig upprörd och de verkar inte behöva lägga mycket energi på dig för detta.

Det man istället metodiskt mala ned dom och att de beräöttar att de är bara havererad människa som inte fattar varför den aldrig får en kvinna.(Som om den nivå av otrevlighet skulle generera kvinnor Skrattande Förklarat detta för dom många ggr, men de tror bara det är alla andra fel och tt de aldrig behöver förändra något, och komiskt nog vi andra vi gör förändringar för få umgänge, för det gör de allra flesta i en relation.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Konstiga trådar