Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

EpicF skrev 2024-11-03 15:17:55 följande:
    Poängen var att en spermie kan leda till ett barn. Vilket då blir att lika ställas med abort/"mord" om man masteuberar. 
    Och som jag sa, det är din åsikt. 
    Enligt vad de flesta personer tycker börjar först livet senare. Många anser att 
    Om det ska jämföras med mord så måste det handla om att det finns en större sannolikhet att det kan utvecklas till en människa. 
    En spermier behöver ett ägg från en kvinna och sedan måste den utvecklas i kvinnan. 
    En massa spermier dör naturligt. 

Om aborter är helt naturligt så hade man inte behövt använda piller eller något kirurgiskt ingrepp. 

Sex och onani är inte samma sak. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-03 17:58:59 följande:
    Jösses
    Det skulle ju handla om mord. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Poängen var att en spermie kan leda till ett barn. Vilket då blir att lika ställas med abort/"mord" om man masteuberar. 
    Varför används då preventivmedel till sex och inte till onani? 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:01:01 följande:
    Och som jag sa, det är din åsikt. 
    Enligt vad de flesta personer tycker börjar först livet senare. Många anser att man ska ta ansvar för att förhindra ofriviliga graviditeter. 
    Om det ska jämföras med mord så måste det handla om att det finns en större sannolikhet att det kan utvecklas till en människa. 
    En spermier behöver ett ägg från en kvinna och sedan måste den utvecklas i kvinnan. 
    En massa spermier dör naturligt. 

Om aborter är helt naturligt så hade man inte behövt använda piller eller något kirurgiskt ingrepp. 

Sex och onani är inte samma sak. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Och någon skulle kunna använda argumentet om att man ska få döda ofödda barnet med att det är samma sak som någon mördar en 10åringt barn. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Män och kvinnor födds med spermier och ägg respektive. 
    Inga kvinnor födds med graviditeter. 
    Det går naturligt förhindra graviditeter men inte ägg och spermier. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Gränsen kan vara senare än vad du tycker 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Då måste du samtidigt tycka att det ska bli en rättighet för män att få barn. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:23:02 följande:
    De insåg väl att du inte hade något att tillföra försvaret.... 
    Samma sak gäller redan för kvinnor, om en kvinna onanerar plus lever i celibat så räknas det sällan som mord. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:27:19 följande:
    Du har alltså problem att läsa och framförallt förstå vad du läser? Jaja, inte lätt då. 

Nej, i min första mening sä skriver och menar jag precis vad som står; nämligen att du faktiskt inte något att göra med hennes eller andra kvinnors abort.... 

Jo, fostret är till en början en cellklump. 
    Om man inte har något med kvinnors aborter så borde det i så fall gälla för allt annat, exempelvis folk får inte kritisera rökning.
    En graviditet får inte leda till något barn och det ska inte kosta skattepengar för en abort, förlossning och ev barnets uppväxt 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?