-
Säker på att du är en person som stödjer sd och försöker smutskasta invandrareAnonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:21:35 följande:Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva.Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning.Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan.
-
Det är inte orättvist om abortgränsen skulle sänkas, sex är ingen mänsklig rättighet, det finns ingen rättighet till att få barn.
Män kan inte välja om de ska bli gravida och om de ska få barn som friska kvinnor kan välja.
Exempelvis en gräns på 15 veckor är bättre än vad som gäller för männen. För männen så kan sex alltid resultera i något barn och män kan inte välja överhuvudtaget om de ska bli gravida eller inte, inte heller om de vill göra en abort -
Och sedan ska denna person vara för att sexköp ska legaliseras.EpicF skrev 2024-10-24 20:49:12 följande:Så en kvinna som har blivit gravid genom en våldtäkt, ett samlag hon inte gett samtycke till, ska få gravid i 9 månader och bli ständigt påmind om våldtäkten för att barnet ska adopteras bort?
Detta istället för att göra abort och faktiskt få chans att lägga våldtäkten bak sig.
Du får gärna ha dina åsikter, men jag finner det märkligt att inte tycka att kvinnor ska få bestämma själv över sin egen kropp.
Det är uppenbart att det är ett troll som arbetar för Sd eller någon liknade rörelse.
Bevisligen har det kommit fram att botar har används för att smutskasta vänstersidan. -
Även män får inte bestämma helt över sin kropp.EpicF skrev 2024-10-28 09:27:20 följande:För jag har bestämt det. Och eftersom en kvinnan inte får bestämma över sin kropp ska inte du heller få göra det.
Nej, jag pratat inte om några konsekvenser av något inte har gjort utan helt enkelt att jag har bestämt att du ska sterilisera dig.
En kvinna (och en man) får göra precis vad vi vill med våra kroppar. Vill jag såga av min kroppen så gör jag det och eftersom jag är själv kan ingen hindra det.
En kvinna bestämmer alltid över sin egna kropp, även när denne är gravid. Dels är det faktiskt kvinnans kropp som fostret hyr men inte bestämmer över. Och sedan kan inte fostret säga vad denne vill eftersom den funktionen inte är utvecklad
Eftersom kvinnor inte födds gravida så finns det en teoretiskt chans att förhindra en befruktning eller att något foster utvecklas exempelvis till vecka 12.
Om det är okej att kvinnor ska få avbryta en graviditet genom en abort så borde det vara okej att man vill att kvinnor ska på naturlig väg förhindra en befruktning eller att fostret utvecklas till en viss vecka -
Det här gäller redan för männen.Anonym (Hejohå) skrev 2024-10-28 06:04:45 följande:Män kan också våldtas, därför bör även du steriliseras. Man skulle ju inte få göra abort vid våldtäkt heller ju.
En man kan bli pappa även efter en våldtäkt mot mannen. -
I så fall så måste kvinnor säga nej till det förstbeli skrev 2024-10-27 20:40:30 följande:
Sen är det ju så här:
Kvinnor skulle inte behöva göra abort om inte män fick orgasm inne i kvinnors kroppar.
Det är det allt handlar om egentligen. Mäns evinnerliga orgasmer.
Det kan dessutom bli barn ändå då män kan ha spermier i försattsen -
Och om det är tillåtet att lägga skulden på männen så borde man få lägga skulden även på kvinnorna.EpicF skrev 2024-10-27 22:04:56 följande:1. Ja, själva graviditet är tillfälligt. Men inte ansvaret över ett oönskat barn.
2. Och hur ska vi få fostret till att berätta sin åsikt? Hur ska det gå till rent praktiskt?
3. Ja, även mannen valde att ha samlag. Varför använder inte han kondom? Varför sterilisera sig inte mannen? -
Med det argumentet så skulle det innebära att om utsatta kvinnor inte kan själva ta egna bra beslut så är det tillåtet med sexköp.EpicF skrev 2024-10-27 22:16:21 följande:Och hur vet vi att fostret verkligen vill utvecklas till människa och sedan leva?
-
Då skulle det räknas som mord när kvinnor använder preventivmedel som gör att hon inte kan bli gravid.EpicF skrev 2024-10-27 22:09:07 följande:Alla spermier är ursprunget till att barn blir till. Abort är mord för dig. Då borde det även vara mord vid mansteubering, avsugning, analsex eller ex med kondom eller andra preventivmedel då dessa hindrar spermier från att nå ägget.
Att kvinnor mördar en bebis när hon frivilligt avstår från sex. -
Eftersom det inte är en rättighet till sex eller barn så borde kvinnor ta ansvar.Anonym (Maria) skrev 2024-10-27 01:08:37 följande:
Känns som att det kanske är där skon klämmer för dig? Tänker på dina andra trådar också om jag minns rätt, du stör dig på att kvinnor har för mycket sex helt enkelt?
Sex är ingen mänsklig rättighet nej. Men man kan bli gravid trots skydd också. Kondomer kan gå sönder, P-piller och spiral funkar inte alltid. Och om någon har råkat ha oskyddat sex utan att vilja bli gravid vinner ingen på att kvinnan tvingas föda ett oönskat barn. Jag har som sagt själv aldrig gjort abort så jag kan inte svara för andra ,när jag har blivit gravid har jag behållit och fött barnen förutom när jag fick tidigt missfall och så är jag gravid nu. Men jag är inte emot abort, säger det igen: Jag tycker varken du eller jag har rätt att bestämma vad andra kvinnor ska göra med sina kroppar.
Vill du försöka se till att ingen kvinna gör abort med ditt barn får du se till att skydda dig om inte du och kvinnan du har sex med har bestämt er för att skaffa barn. Eller så får du sterilisera dig eller låta bli att ha sex. Mer än så kan du inte göra, du kan inte bestämma vad andra människor gör oavsett vad du skriver här.