• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:06:32 följande:
    Och att ha oskyddat sex är också ett val. Och att ens ha samlag är också ett val. 
    Om man inte vill ha barn så kan man även sterilisera sig i förväg, det är också ett val. 

Men att döda människor är inte ett val, det är förbjudet. Kvinnor måste föda sina barn när de blivit gravida. Ta sina konsekvenser och sitt ansvar. Inte ducka. 

Vi ska förbjuda aborter i Sverige med tiden. Inte ens våldtagna ska få genomföra aborter. Sverige ska ändras till att bli som Texas. 
    Det är ingen (eller snarare extremt få) i Sverige som är för att döda andra människor. 

Sedan gör folk olika brott dagligen, trots att dessa är förbjudet enligt lagen. Abort är inte förbjuder enligt lagen. Sverige har, och kommer alltid att ha, fri abort fram til v 17+6. Det ända som kan hända är att gränsen för fri abort sänks. Men det kommer aldrig förbjudas. 

Oavsett hur mycket du mässar om att abort ska förbjudas i Sverige så kommer detta inte ske. Sverige kommer aldrig bli som Texas. 
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-10-27 21:40:07 följande:
    Precis. Att det ska vara så svårt att förstå. 
    Precis  lätt att förstå
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:15:19 följande:
    Jo jag kan bestämma. Jag kommer bestämma. 
    Lagarna ändras efter våra åsikter. Och om 30 år kommer Sverige vara så pass förändrat att de flesta kommer vara emot abort. Det kommer bli som det är i USA nu. Nu är jag inte för dödsstraff, men i USA vill vissa politiker nu införa dödsstraff för kvinnor som begår en abort. Inte genomgår. Begår!

Vi ska ändra det svenska samhället i grunden. Jag ska göra allt jag kan för att få ett stopp på detta lagmässigt. Jag ska bidra så mycket jag bara kan. Det ska bli slut på aborter nu. Och aborter ska inte längre heta aborter utan heta mord. 
    Man begår inte en abort. Men man genomför en abort. Av ett foster, en cellklumpar inte av en människa. 

Du får anse precis vad du vill. Men vad du anser kommer aldrig att hända mer än i dina fantasier. Inte ens muslimer är alltid emot abort.
  • EpicF
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-27 01:19:15 följande:
    Får också känslan av att det är mest det det handlar om. Inte att det är för ?barnens? skull utan att det handlar om att kvinnor inte ska ha en massa oskyddat sex utan att behöva ta konsekvenserna. Att de ska behöva föda barnen som straff för att de ligger runt typ (inte för att man måste göra det för att råka bli gravid men menar att TS verkar tänka så). 
    Eller att ts helt enkelt bara vill provocera och skapa en meningslös debatt. Precis som med hans andra trådar. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:19:52 följande:
    Kvinnan behöver inte ha barnet, hon kan adoptera bort det. Men hon ska ta konsekvenserna av sitt handlande och hon ska inte slippa undan ansvar. 

Barnets, fostrets, själens, människans rätt till liv är större än hennes rätt att tillfälligt bestämma över sin kropp. Detta med motiveringen att: 

1. Graviditeten är tillfällig, döden är permanent. 
    2. Fostret måste ha rätten att säga sin åsikt. 
    3. Hon valde att ha samlag. 
    1. Ja, själva graviditet är tillfälligt. Men inte ansvaret över ett oönskat barn. 

2. Och hur ska vi få fostret till att berätta sin åsikt? Hur ska det gå till rent praktiskt?

3. Ja, även mannen valde att ha samlag. Varför använder inte han kondom? Varför sterilisera sig inte mannen?
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:19:52 följande:
    Kvinnan behöver inte ha barnet, hon kan adoptera bort det. Men hon ska ta konsekvenserna av sitt handlande och hon ska inte slippa undan ansvar. 

Barnets, fostrets, själens, människans rätt till liv är större än hennes rätt att tillfälligt bestämma över sin kropp. Detta med motiveringen att: 

1. Graviditeten är tillfällig, döden är permanent. 
    2. Fostret måste ha rätten att säga sin åsikt. 
    3. Hon valde att ha samlag. 
    Och hur ska vi få fostret till att berätta sin åsikt? Hur ska det gå till rent praktiskt?

Får du någonsin till att komma med ett svar på detta. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:26:47 följande:
    0,5% alltså. 
    Alla spermier är ursprunget till att barn blir till. Abort är mord för dig. Då borde det även vara mord vid mansteubering, avsugning, analsex eller ex med kondom eller andra preventivmedel då dessa hindrar spermier från att nå ägget. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:30:33 följande:
    Nej de ska inte bestämma ett skit. 

Detta då de varit oförsiktiga och visa sig obenägna att fatta vettiga och intelligenta beslut + att fostret är en individ man måste ta hänsyn till. Fostret är dessutom till 50% mannen rent genetiskt. 

Så hon kan tyvärr inte bestämma, hemskt ledsen. 

Vi måste värna alla själar, alla barn, alla foster, alla människors rätt till liv. Vi måste värna guds medvetna skapelse. 
    Dåså, kvinnan ska inte få bestämma över sin egna kropp. Då ska inte mannen heller få göra det. 

På måndag går du ts, raka vägen till läkare för att sterilisera dig. Du inger val och kan inte neka till detta då JAG har bestämt det. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    EpicF skrev 2024-10-27 22:05:49 följande:
    Och hur ska vi få fostret till att berätta sin åsikt? Hur ska det gå till rent praktiskt?

Får du någonsin till att komma med ett svar på detta. 
    Genom att låta det leva så klart. 

Det är totalt fel att döda det bara för att det inte kan svara för sig. Fostret har en själ, den själen talar inte för sig men är lika fullbordad och existerande som själen hos en vuxen människa, varken mer eller mindre. Det är en själ skapad av gud, sammankopplat med fysisk materia i form av celler. 

Att du eller någon annan ens vågar påstå att Allah tillåter aborter är ett hån mot islam. De teologer och "tänkare" som påstått detta är haram rakt igenom. De kan omöjligt tro på Allah om de tillåter aborter. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 21:54:00 följande:
    Ja det har jag. Riktig islam tillåter inte abort. Det finns för det första inte ens en mening i Koranen där ordet abort nämns. Däremot nämns det att den som dödar sin avkomma har samma värde som en individ som mördat hela jordens befolkning. 

Däremot finns det en del muslimska teologer, tänkare, forskare som kommit fram till att det är okej inom 120 dagar. Men det är efterhandskonstruktioner skapade för att passa de själva. 

Ingen muslimsk teolog eller regering som bokstavligen följer Koranen tillåter aborter. 
    Jo, även riktigt Islam tillåter abort fram til dag 120 från befruktningen. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?