• Emzor1

BIM November 2024

Pandan14 skrev 2024-10-29 17:16:42 följande:
    Hoppas 😂 försöker typ på på toa innan jag vaknar till ordentligt under denna perioden för Så här tidigt behlve tre ju vara så koncentrerat för att kunna ge utslag och om det är borta då måste man vänta till nästa dag 😂 litet sätt att försöka lura sig själv på 😂

vilken dag brukar du börja testa? Har vart så olika för mig med sonen plussade jag inte förens 1-0 dag innan/ på bim och med missfallet som vi fick nu så plussade jag på äl+11
    Haha jag kör samma metod som du😂 Har massvis med stickor hemma men låter de vara tills senare 🤪

Detta är första försöket med ett syskon, tänkte vänta tills äl+10 vilket är på fredag. Med sonen plussade jag svagt på morgonen äl+9 men tydligt plus på kvällen samma dag, har generellt plussat starkare på kvällarna vet inte varför ???? när jag fick tidigt missfall plussade jag på äl+11. Hade det inte varit för att min man vill vara med när jag tar testet denna gången för att få resultatet tillsammans hade jag definitivt börjat smygtesta med stickor redan imorgon äl+8 😂 När tänkte du börja testa? 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-29 20:20:17 följande:
    Oj att du ändå har lyckats hålla dig 🙈 hade nog inte kunnat de 😵 men å andra sidan måste jag testa i smyg nu och om de skulle bli positivt så ska jag hålla de ?hemligt? en litet tag för min sambo blev så ledsen av mf et..  testar ni på kvällen då eller är ni båda hemma på morgonen? Håller alla tummar att de är positivt ❤️ har inga tester hemma ännu så tänker om jag beställer på typ äl+8 så har jag nog dom på äl+ 10 och börja testa därifrån, och är de negativt så testar jag först på måndagen när gubben åkt till jobbet

Har en fråga om äl test oxå, hur länge kan man visa positivt på dom? Detta är tredje dagen med cb digital (rosa) som jag visar positivt.. 
    Ja jag är förvånad själv, kliar i fingrarna 😅 låter som en bra idé ❤️ när jag fick missfall sa läkaren att det ska vara lättare att bli gravid efter, håller tummarna för er också❤️ 

Vi tänkte testa på morgonen på fredag, min släkt kommer direkt efter jobbet eftersom jag fyller år.. skulle det vara negativt testar vi nog igen på kvällen söndag om inte mensen kommit ☺️

Jag får bara positivt 1 dag på ägglossningtester, men vet att det finns dem som får positivt flera dagar i rad🤔 Vad jag har förstått det som (rätta mig om jag har fel) så ska man lita på första positiva, men skulle du få positiva den negativa och positiva igen så kan det vara att kroppen inte lyckats ägglossa första gången men försöker på nytt! Sen har jag fått positivt ägglossningstest precis innan mens, men vissa får positivt på ägglossningstest vid graviditet innan ett graviditetest kan påvisa en graviditet 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-29 21:10:36 följande:
    Är väldigt imponerad iallafall 🤩 gött ändå att ni jobbar så ni båda är hemma! det låter som en superbra plan och då kanske du/ni även kan slappna av under firandet

hade oxå för mig att de kan visa positivt ett tag men inte så länge.. men är ju tydligen så 😅 Ahaa de visste jag inte att om de va varannan så, men har haft konstant positivt i 3 dagar nu så visar väll va positivt längre 🤷🏽?♀️ tänker om de va positivt i söndags så borde jag ju Ägglossa igår eller natten till idag, hur tänker du när du ska räkna äl då? Utgår du från dagen efter positivt ekler två dagar efter positivt? 

ja Det med att testa positivt innan mens har jag gjort och tyckte de va helskumt..
    Ja, min man har flex och jag börjar 8, så bor vi inom 15min med bil från förskola och jobb så vi samåker väldigt smidigt ☺️ Jag hoppas det!

Läste någon tråd för ett tag sen om en som hade 5 dagar i sträck, men tror på cd att man ska sluta testa efter första glada gubben? Eller är det bara lila testet?☺️ inte varannan men säg att du får positivt på cd11 och sen negativt några dagar, positivt igen cd15 så kan det vara försenad ägglossning om jag förstått det rätt😅 Jag brukar räkna med 1-2 dygn efter positivt test, får oftast ägglossningssmärta inom 1 dygn och när den är över utgår jag från att äl har skett☺️ hur räknar du?☺️

Ja det är lite märkligt.. har förstått det som att ägglossningstest har svårt att urskilja olika hormoner, därför har många svaga streck på äl-stickorna under hela cykeln..
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-29 21:58:45 följande:
    Va lyxigt 😍 min gubbe åker alltid hemifrån ca 05 och mina tider varierar mellan 5-9 så de finns inget utrymme att göra saker tillsammans så på morgonen :/ men kan känna att de e lika bra då mitt morgonhumö inte är de bästa 😂 

Jahaa, det låter ju rimligt så de kan säkert vara så! innan jag fick barn så kände jag aldrig av ägglossningen men nu efter så känns de väldigt mycket, och  idag på morgonen/förmiddagen hade jag väldigt ont och sen när jag kom hem från jobbet va de typ molande och jag somnade i soffan en stund (det händer typ aldrig att jag gör det) så misstänker att ägglossningen skedde natten/tidigt morgon idag så kommer räkna äl + 1 imorgon. Så kommer ta mitt första test fredag 8ond (förhoppningsvis🙈) 

ja man har väll alltid en viss nivå av LH hormonet i kroppen? hade ganska starkt utslag på än test barna någon dag efter mensens sista dag o sen gick de kraftigt neråt, misstänkte ju att jag hade ägglossnign utan att fått positivt på stickan men de visade ju sig inte vara sant 😂
    Ah fattar, ja morgonhumöret är inte alltid på topp här heller 😂 kanske är bäst att testa på kvällen då 😉

åh vad spännande! Låter ju rimligt och att äl skett lite senare 🥰 

ja eller hormoner överlag och testerna kan ha svårt att urskilja vissa om jag förstått det rätt 😅
  • Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 20:54:07 följande:

Hade ägglossning 18/10, bim beräknad mellan 30-2 oktober/november. 

Jag har testat med apotek hjärtat, cb early x2 och graviditetskollen och alla har gett svaga svaga streck, tror ni så många kan ge spökstreck? 💞

Symtom: 
    Ömmande/kliande bröst & bröstvårtor
    Tydligare blodådror på brösten 
    Stickande i magen 6 dagar efter äl & därefter molande värk i magen
    Huvudvärk till och från
    Flytningar, allt från slemmiga, vattniga, krämiga och torrt
    Minimal rosa flytning som varade en timme igår (äl+11) nidblödning kanske eller blödande livmodertapp efter sex? 

Vad spännande att du är så nära bim!
    Min bim är flyttad till 3/11, men jag har i princip 0 symtom, inte ens pms 😅

Låter ju lovande! Även om det inte är en nidis är det vanligt att få rosa flytningar efter sex vid graviditet då slemhinnorna blir skörare, precis som man lättare börjar blöda i tandköttet ☺️ Jag fick rosa flytningar efter varje gång vi hade sex när jag var gravid med sonen ☺️
  • Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 21:09:56 följande:

Ja! Det är ju snart det med, inte alla som känner innan bim heller. Jag kände tidigt min förra graviditet också men det är ju så individuellt 💞

Mina flytningar har varit blöta idag och haft som mensvärk men nu har det släppt, trodde verkligen mensen skulle komma men hittills ingenting! Känns som den inte ska komma just nu. Min förra cykel kom mensen just på denna dagen! 

Precis därför jag tänker att det kan vara ett symtom, var verkligen super lite, inte ens en femkrona 🥰

Ja så är det ju🙏 Enda symtomet jag har/haft är att det ?pirrat?/svidit i livmodern, Nästan som urinvägsinfektionkänsla fast i livmodern men det kan bero på annat med ☺️

Hade knappt symtom med sonen tills v.8 någonstans, så än är hoppet inte ute🤞

det låter som en graviditet och graviditetstesten! hoppas vi får höra om ett stort plus här nu i dagarna från dig då 😍 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-30 21:16:59 följande:
    Så har de vart båda gångerna jag har vart gravid, inte känner någonting och därför blivit jätte chockad! vi alla andra gånger när jag haft massa symtom har mensen alltid kommit 😳 att inte ha pms Är ju ett jättebra symtom, ingen pms= fortfarande höga halter av progesteron 
    Får ju hoppas! 🙏 Jag vet att jag vid både missfallet och med sonen fick väldigt varma rosiga kinder men var sval resten av kroppen, men det var först efter jag hade plussat..

visste inte att utebliven pms berodde på höga halter av progesteron, där lärde du mig något nytt! ☺️ Vi får väl se om pmsen kommer imorgon som ett brev på posten, kanske jinxat det nu 😅
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-30 21:26:43 följande:
    Det hoppas vi verkligen inte! Har verkligen för mig att jag har läst/hört (kan vart jonna lundells bok pms-kossan)  att kroppen reagerar på att progesteron halten sjunker så fort. ska ni forfarande testa på fredag eller blir de framskjutet till söndag?
    osäker faktiskt, funderar på att testa på lördagen då familjen valt att komma först vid lunchtid lördag och sova här tills söndagen istället då det blev så sent för dem att åka efter jobbet på fredag.. Vill ju ta ett digitalt cb med veckoindindikator så då känns äl+10 som det tidigaste laget????
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-30 21:38:55 följande:
    Ahaa förstår, det är ju bättre i vänta så länge de går om du vill ha de med veckoindikagor eftersom de mäter 25 enheter, är din lutealfas 11 dagar? Men det går säkert superbra! Håller alla tummar ❤️
    12 dagar, menade att min äl blivit framflyttad till 4/11, råkade skriva fel😅 Ja men precis, eftersom det inte är ett tidigt test är det nog värt att vänta en dag extra ☺️🙏
  • Emzor1
    Emzor1 skrev 2024-10-30 21:59:31 följande:
    12 dagar, menade att min äl blivit framflyttad till 4/11, råkade skriva fel😅 Ja men precis, eftersom det inte är ett tidigt test är det nog värt att vänta en dag extra ☺️🙏
    Min bim* herregud är man trött eller 😂
Svar på tråden BIM November 2024