• Emzor1

BIM November 2024

Supermario91 skrev 2024-10-24 09:46:02 följande:

Ska börja ÄL testa på lördag! Testade förra månaden men fick ingen utslag alls tyvärr, (digitala rosa från CB) men tror min äl är senare än vad jag tror samt att jag funderar på om de är dumt att testa på morgonen trots att de är de som står på förpackningen? 

hur gör du? :) 

Supermario91 skrev 2024-10-24 09:46:02 följande:

Ska börja ÄL testa på lördag! Testade förra månaden men fick ingen utslag alls tyvärr, (digitala rosa från CB) men tror min äl är senare än vad jag tror samt att jag funderar på om de är dumt att testa på morgonen trots att de är de som står på förpackningen? 

hur gör du? :) 

Ah förstår! Spännande att börja testa! Det rosa kan man väl testa på efm? det gjorde jag med sonen och det stämde för han blev ju till :) jag körde med clearblue, däremot fick jag aldrig positivt med lila utan bara blinkande gubbe från cd13 (tror jag), fick sen positivt med stickor först cd19 så det förklarar ju saken :) sen har jag ätit rosenrot till cd15 och även magnesium/kalcium :)
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-24 20:19:24 följande:
    Okej! Då ska jag börja testa på eftermiddagen istället! Får försöka börja öva på att hålla blåsan bara 😅
    jag tror jag har ÄL typ Cd 16-17 men har 9 tester så tänker att jag kan testa från dag 10-19 🙏🏻 

jag kör folsyra och lite magnesium emellanåt. får se om de går vägen denna gång annars kanske jag adderar typ rosenrot! Är på tredje försöket nu efter ett missfall så hoppas kroppen känner sig redo nu 

när har du Äl?
    Ja men det tycker jag! Det är det svåraste med att testa på eftermiddagen tycker jag, att hålla sig 😅
    Det låter bra, hoppas du får ett positivt test snart 🤩 vilken cd är du på nu?

Ja folsyra glömde jag skriva med ☺️ Detta är mitt första försök med rosenrot, men har läst mycket positivt om det! Beklagar missfallet❤️ Håller tummarna att det tar sig denna månaden!

Är på äl+2 nu, tänkte försöka vänta med att testa tills Bim men vem försöker jag lura? 😅
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-25 15:23:12 följande:

Ja jag har ingen partyblåsa om man säger så 😅 men kanske bra att öva på inför en graviditet haha. Sprang upp så mkt på nätterna senaste att de var inte klokt

är på CD 9 så långt kvar! men ska bli kul att börja ÄL tempa iaf, testa något 😅

åh men då har du ju ändå inte så långt kvar även om de känns som de! jag säger alltid att jag inte ska testa tidigt men sen gör man de ändå 🙃 tänker ändå att ett tidigt negativt test kanske släpper lite besvikelsen när mensen kommer. Och ett positivt kan man ju inte få för tidigt av 🤩

Haha jag är med dig på den, har jag hållit mig i 4h känns det som att det ska läcka när som helst 😂 Jag förstår det! Hatar när man vaknar och känner att man måste kissa NU!

Ja okej! Men cd9 är ju inte jättelångt kvar heller, det kommer gå fort☺️ Lycka till med tempningen!

Ja det känns ganska långt men jag har lovat mannen att ta testet ihop denna gången, så jag kan inte smygtesta innan.. Hade nog gärna testat 1/11 men eftersom släkten kommer upp hit och ska bo här 1/11-3/11 känns det som dålig timing, vill kunna smälta det i lugn och ro oavsett resultat och inte gå ut och fira min födelsedag med tankarna snurrandes ????
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 19:17:54 följande:
    Ja logiskt så bör man ju lita på kroppen, hoppas de inte Är försent imon eller ev söndag.. blir så snurrig i huvudet då alla appar/hemsidor säger att min äl ska va 30 +- 1 dag 
    Ägget kan leva upp till 24h så det behöver inte vara försent om ni hinner imorgon🙏 

Apparna säger ?fel? till mig med.. diffar ungefär 5 dagar???? 
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 20:15:46 följande:
    Hade vart så bra, vi känner oss så redo o har försökt i 11 månader, fick pluss i september men blev ett tidigt missfall, vill så gärna ha att syskon till vår son 

tänker att de borde väll gå att utveckla ett app som anpassar ?fertila dagar? efter hur man loggar flyttningar och position? att man inte alltid vara går efter sitt cykelnr eftersom de kan skilja sig från månad till månad även med regelbunden cykel.. 
    Beklagar ert missfall❤️ håller tummarna för ett pluss denna månad????

Ja problemet är nog att flytningarna likväl cykeln varierar och att det är individuellt.. apparna kan ge ett ?hum? utifrån genomsnittet men det går nog inte att garantera att det ska fungera för varje individ 😞 Om möjligt så är det nog att köra på sex varannan/var tredje dag för att ?säkra upp?, men det är inte alltid den möjligheten/orken finns... håller som sagt tummarna för er🙏
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 21:30:34 följande:
    Tack ❤️ Ne förstår väll de i praktiken men blir bara så frustrerad när man gör ALLT och det ändå inte blir nått.. inte så lätt heller när min man tycker det blir för mycket sex just vid äl och att planerat sex är inte för han, hade vart så bra då om de typ kunde va pålitligt i en app att nu är de 2-3 dagar kvar o då vet man att ligger vi 2 ggr nu så har vi maxat 😅 önsketänkande i know
    Ja det med prestationsångest dödar verkligen..

vi låg denna månaden som kaniner runt cd11-17 för att säkra upp då jag fick blinkande gubbe på clearblue  äl-test, men sen hade jag inga clearblue stickor kvar och köpte vanliga, fick positivt på RFSU äl-test cd19 och ägglossningssmärta.. då var mannen redan slut och kände press så blev inget mer efter cd17, tveksamt om det räcker för att bli något ????

Känner din man att det vore lättare att ligga varannan var 3e dag från sista mensdag till första mensdag? Kan det vara ett upplägg som fungerar någorlunda för er och att han kanske får mindre prestationsångest? ❤️ förlåt om det är övertramp att komma med förslag🙏
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-25 23:26:14 följande:
    Jag hade vart lite tveksam till om de hade räkt då de små överlever i upp till 5 dagar men det är väll om mannen är i topp hälsa tänker jag mig.. hade ni kunnat få in ett på cd 20-21 så hade de nog vart optimalt. 😁

absolut inget övertramp!! bara bra att komma med tankar och idéer tänker jag! Hans resonemang är typ Ne men jag är trött jag har jobbat lalalala osv eller typ de dödar stämningen men liksom om man inte myser till de vid äl så är ju chansen 0 att de tar sig?? Blir så irriterad på de
    i genomsnitt tror Jag de lever i 72h (rätta mig om jag har fel), så du har nog rätt i att 5 dygn är om miljön är i bra skick och spermierna.. men om ni ligger var 3e dag tänker jag att chansen ökar att ni träffar tillräckligt nära🙏 

vad svårt, förstår att det blir frustrerande 😞❤️
  • Emzor1
    Anonym (Gravid) skrev 2024-10-26 07:54:11 följande:
    Varit gravid två gånger (varav en pågående) och bägge gångerna har jag blivit gravid med sista sexet fyra dagar före min ÄL 😅 när vi legat i ännu mer har det inte tagit sig.. så lustigt va? Haha

Skulle inte säga att chansen är körd! Ligg mer om ni kan och vill, annars så håller jag tummarna att det går som för mig! ❤️
    Det låter ju lovande! 🙏 Som tur är hade vi ett uppehåll på 2 dagar innan vi låg på cd17 (har hört att det ska vara gynnsamt för spermieantal, vet inte om det är en myt?) ???? Nu är äl redan förbi för min del, är på äl+4 idag, nu ligger vi ju mer av kärlek än runt äl då det känns så planerat, tack för att du skrev! Och stort grattis till din graviditet 😍❤️
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-26 10:40:08 följande:
    Ja men den där är svår! man Ska alltid ha BIM mitt i något galej! Kanske vore nice om du kan hålla dig då! Men svårt haha
    Haha eller hur😂 När vi blev gravida och fick missfall hade vi berättat så fort vi plussade, så kändes tråkigt att behöva berätta om missfallet då.. därför vill vi vänta med att berätta denna gång ????
  • Emzor1
    Supermario91 skrev 2024-10-26 20:48:54 följande:
    Åh verkligen samma här, fick missfall i augusti i v 10, så hade hunnit berätta för massa familj och vänner. 
    har tänkt att jag nästa gång ska göra ett tidigt Ul och avvakta med att berätta
    Beklagar❤️ Ja men det är nog bäst att vänta tills man fått se på ultraljud.. 
Svar på tråden BIM November 2024