• Emzor1

BIM November 2024

Är fortfarande med i oktobertråden då min bim är 2/11, och jag vet att jag kommer testa tidigt för att? ja, inget tålamod😅

Har ägglossning nu isch, eller om jag missat den med tester.. körde clearblue advanced och har bara blinkande gubbe på cd16, testat morgon och eftermiddag (började med eftermiddag dag 2 av blinkande gubbe), har bara 1 cd test kvar att ta imorgon så köpte stickor men det var svagt ikväll! tror jag hade äl-sekret förra veckan (hur vet man att det inte är gammal sperma, förlåt för detaljer)???? har idag mensvärk men ingen fokuserad på vänster eller höger.. mannen vill nu ha paus efter att ha legat i så hoppas äl är nu bara att jag missat med tester😂

har kört med rosenrot och folsyra denna månaden, men slutat med rosenrot nu☺️ vårt första försök efter preventivmedel, andra barnet - är dock inställd på att det kommer ta lite tid!

• Emzor1
    Anonym (En till) skrev 2024-10-18 19:55:50 följande:

Här planerar vi för tredje barnet, detta blir fjärde försöket varav det andra riktigt stenseriösa med tempning, ÄL-stickor, schemasex, testmissbruk ja you name it. Det första gick idag åt skogen och mensen knackade på. Har någon idé om att jag ska invänta BIM utan att smygtesta denna månad men HAHA vem försöker jag lura. 😂  jag tror det när jag ser det!

Adderar mig själv till BIM-listan

14/11 En till 

Är helt med dig på att vänta tills BIM inte händer 😂 

BIM LISTA:
    2/11 - Emzor
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    14/11 - Anonym (en till)

• Emzor1

Jag trodde att jag missat ägglossning då clearblue advanced bara blinkad, men köpte stickor med.. nu börjar stickorna stiga igen så verkar som att ägglossningen är sen denna månaden! ska försöka få med mig mannen på ett tappert försök ikväll igen för att säkra upp????

håller tummarna för ett novemberplus för oss alla!

• Emzor1
    Semlans93 skrev 2024-10-20 12:45:54 följande:

Hej!

Hoppar in här också! 1a barnet, 1a försöket.

Tog ut hormonspiral i början av Oktober så första månaden oskyddat blir nu i November. Väldigt pirrigt men också lite nervöst. Har använt naturalcycles tidigare i preventivt syfte (börjar igen men Plan pregnancy), och tror jag har kort lutealfas på 11 dagar samt eventuellt lite problem med sköldkörteln. Men nu börjar det försökas iaf!

11 dagar lutealfas är fortfarande inom normalspannet (om jag förstått det rätt), så längden på din lutealfas bör inte vara ett problem🙏 spännande med första barnet - lycka till!☺️
  • Emzor1
    Annpor skrev 2024-10-20 13:29:31 följande:

Hej hoppar också in här. Har haft en krokig väg och skulle verkligen behöva lite hopp i livet igen. Vi förlorade en bebis i fullgången graviditet i vintras och sen nu i September plussade vi igen - och fick missfall i vecka 9. Så det har varit och är en tuff tid just nu. Skulle verkligen behöva plussa för att få känna lite hopp, glädje och styrka till liv igen. Vi är
    32 år gamla, bebisen var vår förstfödda. 

Hoppas få plussa snart igen! Skulle haft äl nu i dagarna om ?min vanliga cykel? varit, men väntar nu ännu på äl, vet ej när den dyker upp. Någon som haft missfall, när dök i sådana fall er äl/mens upp? Förstått att det kan ta tid för cykeln att synka igen efter missfall. Svårt att lägga in någon bim osv i nuläget men hänger med i tråden ändå.
    Heja oss alla, hoppas November blir stora + månaden! ❤️

Först och främst, jag beklagar verkligen allt ni behövt gå genom, håller tummarna för ett plus för er ❤️

Jag har haft ett missfall, dock väldigt tidigt så v.6, eftersom det var så tidigt blev cykeln ungefär densamma som tidigare månader. kunde räkna missfallet som mens och ägglossningen kom isch 2-2,5v efter❤️
  • Emzor1
    Annpor skrev 2024-10-20 21:10:08 följande:
    Tack, vad snällt av dig. Overkligt vad man behöva överleva egentligen. Jag håller också tummarna! ❤️ Hur brukar din normala ägglossning vara, om den då kom 2-2,5v efter? Några dagars försening eller?
    Min normala ägglossning varierar varje månad med någon dag, kan få positivt ägglossningstest cd15 ena månaden och cd18 nästa, så det var inom normalspannet för mig❤️ 
  • Emzor1

Jag testade med clearblue advanced från cd10 denna cyke, fick blinkande gubbe cd13 och testade därefter morgon och eftermiddag - fick aldrig fast gubbe.. köpte därför stickor och fick positivt ägglossningstest idag på cd19 - aldrig haft så sen ägglossning utan fått positivt äl-test absolut senast cd18.. har även äl-värk nu men haft som mensvärk sen cd14. Antar att kroppen försökte ägglossa tidigare men att det inte gick, har en cykel som varierar allt från 29-33 dagar ☺️

Känner verkligen att det var tur att jag köpte stickor😂

• Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-10-21 18:55:34 följande:

Hello, är gärna med i tråden, och börjar med en fråga direkt, skulle ni säga att detta äl är positivt?  Har bim 13/11 och tycker att de väldigt tidigt utslag.. 

Nej det är inte positivt, strecken ska vara lika starka eller så ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket☺️
  • Emzor1
    Siripiri skrev 2024-10-22 18:02:09 följande:
    Jaaa 😍 Precis 🥹 

alltså det är ingen dum idé 😁😂
    En fråga till er båda som också eventuellt väntar en födelsedagspresent ???? Fyller år 1/11 men bim 2/11 (kanske blir framflyttat nu eftersom äl kom sent), överväger om jag ska våga testa på min födelsedag med risken att bli besviken eller vänta tills söndagen.. dels då vår släkt ska bo hos oss den helgen och det känns omöjligt att lyckas smyga med ett graviditetstest då????

tänker ni testa på födelsedagen, innan, efter?
  • Emzor1
    Siripiri skrev 2024-10-22 20:24:59 följande:
    Med ett testa tidigt lär du kunna få ett plus den 1/11 om du är gravid ☺️ 

Jag har ju BIM den 13de och fyller den 16de och tänker jag vänta med att testa på lördagen om mensen är sen! plussade sent sist med, dock blev det ju missfall så hoppas på ett starkare ägg denna gången 🙏🏼 
    ja precis, men om det är negativt förblir det troligtvis negativt.. vet inte om jag vill ha de nyheterna på min födelsedag men jag kommer nog inte kunna hålla mig????

Det låter som en bra plan! Beklagar ditt missfall❤️ Jag tror på ett starkt ägg denna gången och att det är din tur, håller tummarna!
Svar på tråden BIM November 2024