• Anonym (21)

    Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....

    .....uttalade sig Urologen i TV4 i syfte att minska prostatacancer.
    Är det ngn i detta forum som har denna typ av frekvens med sin partner?

  • Svar på tråden Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....
  • Tukt
    Dimisi skrev 2024-10-17 23:47:04 följande:

    Jag tror forskaren har fel. 

    Jag tror det är ovanligt att medelålders män får utlösning så ofta, oavsett metod.

    Min partner och jag praktiserar tantra, vilket bland annat innebär att mannen avstår ejakulation vid de flesta liggen. Så även om vi nästan kommer upp i 21 ligg per månad, får min kille utlösning kanske 8 gånger.


    Fast forskaren menade ju inte hur män fick utlösning utan vad de behövde för att minska risken för cancer.
  • Tukt
    Tecum skrev 2024-10-17 22:02:10 följande:
    Jag tycker att du övertolkar TS och letar fel. Frågan om hur ofta man har sex med partnern har ställts ofta här. Finns ingen anledning att anklaga TS för att vilja tvinga någon kvinna att ställa upp. Jag tolkar hans fråga som att han undrar om vi killar har sex tillräckligt ofta eller om vi sköter resten av utlösningarna på egen hand.

    En mycket intressantare fråga är om hälsomyndigheterna borde gå ut med en officiell rekommendation till män att ha minst 21 utlösningar i månaden? Jag menar, det är ett jävla tjatande om att man inte ska äta för mycket kött, 350 gram i veckan ska det visst vara och det är sååååå farligt att äta mer. Så varför inte se prostatacancer som lika viktig som tarmcancer att undvika? 
    Jag tar till dig det du skriver. Men mitt inlägg du svarar på, kom inte till förens tråden hade översvämmats med frågor om just kopplingen till partnern, och där gapade det tomt med svar.
  • Anonym (L)

    Vissa här verkar tro att risken för prostatacancer är 0 bara för att man får komma nästan varje dag. Så är det inte. Den MINSKAR och inget annat.


    Vill man komma 21 dagar i månaden så varsågod att dra en runk, inte svårare än så! Jag vill inte ha sex nästan varje dag. 2 gånger i veckan tycker jag är bra. När jag var 20 så kunde jag ligga 3 gånger om dagen, men 20 år senare är det inte riktigt lika skoj som då.

  • Anonym (5678)
    Tecum skrev 2024-10-17 22:02:10 följande:
    Jag tycker att du övertolkar TS och letar fel. Frågan om hur ofta man har sex med partnern har ställts ofta här. Finns ingen anledning att anklaga TS för att vilja tvinga någon kvinna att ställa upp. Jag tolkar hans fråga som att han undrar om vi killar har sex tillräckligt ofta eller om vi sköter resten av utlösningarna på egen hand.

    En mycket intressantare fråga är om hälsomyndigheterna borde gå ut med en officiell rekommendation till män att ha minst 21 utlösningar i månaden? Jag menar, det är ett jävla tjatande om att man inte ska äta för mycket kött, 350 gram i veckan ska det visst vara och det är sååååå farligt att äta mer. Så varför inte se prostatacancer som lika viktig som tarmcancer att undvika? 
    Med tanke på hur ofta det förekommer trådar på forumet där partnern ( oftast en kvinna).ska ställa upp, även mot sin vilja, så är den tolkningen fullt rimlig.
    Det kan du väl inte missat?
    Det måste inte vara så, och din tolkning är mycket sundare.
    Ts har ju inte kommenterat mer, vilket tyder på det förstnämnda, tyvärr.
  • Sk007
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-10-17 22:24:24 följande:
    Mannens hälsa är mannens ansvar. 

    Var kom den sista meningen ifrån? Vill du bråka? 
    Jag har aldrig påstått något annat.

    Bråka? Nej, verkligen inte. Jag trodde vi skulle diskutera enklast möjliga utlösning.
  • KimLinnefeldt

    Jag frågade min läkare en gång om risken för prostatacancer påverkas av hur ofta man har utlösning, men han viftade bort det. Så jag vet inte om det där alls stämmer. Men det finns ju andra skäl att ha mycket sex 

  • Tukt
    KimLinnefeldt skrev 2024-10-18 13:53:57 följande:

    Jag frågade min läkare en gång om risken för prostatacancer påverkas av hur ofta man har utlösning, men han viftade bort det. Så jag vet inte om det där alls stämmer. Men det finns ju andra skäl att ha mycket sex 


    "Enligt en undersökning från Havard School of Public Health, som gjorts på runt 30 000 män, finns det nämligen ett samband mellan risken för prostatacancer och hur ofta en person får utlösning.
     
    I studien visade dig sig att de män som fick utlösning runt 22 gånger i månaden löpte 33 procent lägre risk att drabbas av prostatacancer jämfört med de män som fick utlösning mer sällan, färre än sju gånger i månaden."
  • Anonym (Första 2 åren i relation)

    De första 2 åren i en relation är det där enkelt. Men inte i en längre relation, eller ännu värre som singel och behöva runka 21 ggr i månaden...fyfan vilken ångest :d

    Så man behöver alltså antingen vänstra eller bli seriemonogamist för att det skall vara realistiskt.

  • Anonym (Minst 30)
    Anonym (I know that feeling) skrev 2024-10-17 18:48:10 följande:
    Hahaha herregud vart har du varit hela mig liv. 🤣🤣 Alltid letat efter en tjej som skulle vilja ha så mycket sex 
    Jag har haft många relationer med mindre sex i men i den senaste relationen hade vi verkligen stark kemi och det är svårt att hitta. Sen var han väldigt snygg, vältränad och förförde mig varje dag på ett passionerat sätt och tog väl hand om mig (gav mig oralsex varje dag till exempel och fick mig att känna mig som världens sexigaste kvinna), och såg alltid till att jag kom först och då är det inte svårt att vara attraherad, ha hög lust och vilja ha sex hela tiden :D 
    Så mycket handlar det ju om vilken slags sex man får och hur attraherad man är, är det fantastiskt sex och mannen är läcker så vill man ju ha det ofta! Inte konstigare än så. 
  • Dimisi
    Anonym (Minst 30) skrev 2024-10-18 14:34:14 följande:
    (gav mig oralsex varje dag till exempel och fick mig att känna mig som världens sexigaste kvinna), och såg alltid till att jag kom först och då är det inte svårt att vara attraherad, ha hög lust och vilja ha sex hela tiden :D 
    Jag håller med. Män som älskar sin kvinnas kropp och själ som en gudinnas, kommer i princip ha fri tillgång till henne. Varför tog det slut mellan er?
  • Anonym (Darn)
    Dimisi skrev 2024-10-18 17:45:08 följande:
    Jag håller med. Män som älskar sin kvinnas kropp och själ som en gudinnas, kommer i princip ha fri tillgång till henne. Varför tog det slut mellan er?
    Här går inga halvmesyrer hem. Man ska alltså älska sin kvinnas kropp och själ likt en gudinna? Rätt höga krav om du frågar mig.
  • Anonym (Medelålders man)

    Det har gjorts flera studier som bekräftat kopplingen mellan utlösningsfrekvens och prostatacancer, så det är ganska trovärdigt. 21 gånger i månaden är ju en hel del med vad gör man inte för att hålla sig frisk!

  • Tecum
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-17 22:52:42 följande:

    Är det vetenskapligt bevisat då?


    Ja det är det faktiskt, läs t ex #37. Det har ryktats om det länge och forskning visar att det är så.

    Att vissa läkare avfärdar det beror bara på att de har samma negativa syn på sex som vissa debattörer här. Inget som är roligt får vara nyttigt, se bara på kostråden eller synen på alkohol...
  • Anonym (Minst 30)
    Dimisi skrev 2024-10-18 17:45:08 följande:
    Jag håller med. Män som älskar sin kvinnas kropp och själ som en gudinnas, kommer i princip ha fri tillgång till henne. Varför tog det slut mellan er?

    Precis, känner man sig uppskattad och totalt begärd trots sina skavanker så är det så mycket lättare att hitta lusten. Plus att få bra förspel och bra sex gör att man bara vill ha mer av det. Jag vill inte gå in på varför det tog slut eftersom det outar en av oss för mycket. Men jag hoppas verkligen jag får uppleva ett så härligt sexliv och kemi igen. 

  • Tecum
    Anonym (Medelålders kvinna) skrev 2024-10-18 08:51:08 följande:

    Jag tycker många kvinnor här är ganska respektlösa inför att andra kvinnor kan ha lust och är både dömande och generaliserande men det får väl bli en egen tråd av den reflektionen om jag orkar bli utskälld 


    Håller med! Om jag varit kvinna skulle jag bli skitsur på alla förnumstiga och respektlösa damer som bara ser till sig själva och dömer kvinnor som gillar sex och har stark lust. Underförstått sätter de en slampstämpel på er!
  • Tecum
    Anonym (5678) skrev 2024-10-18 12:34:11 följande:
    Med tanke på hur ofta det förekommer trådar på forumet där partnern ( oftast en kvinna).ska ställa upp, även mot sin vilja, så är den tolkningen fullt rimlig.
    Det kan du väl inte missat?
    Det måste inte vara så, och din tolkning är mycket sundare.
    Ts har ju inte kommenterat mer, vilket tyder på det förstnämnda, tyvärr.
    Bristen på reaktion från TS tolkar jag som att han ville provocera, så delvis kan du ha rätt. Det är dock inte samma sak som att vilja tvinga kvinnor. Och i så fall hade han nog varit mer aktiv och skrivit typ att "kvinnor har ett ansvar för att män inte ska få cancer" 
Svar på tråden Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....