• Anonym (21)

Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....

.....uttalade sig Urologen i TV4 i syfte att minska prostatacancer.
    Är det ngn i detta forum som har denna typ av frekvens med sin partner?

• Svar på tråden Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....
  • fornminne

Eftersom man kan få utlösning på egen hand, är det irrelevant om man har en partner eller ej. Eller hur mycket man ligger.

Den relevanta frågan borde vara hur många män som får utlösning minst 21 gånger i månaden, onani och annat inräknat.

• Anonym (Verkligen inte)
    Anonym (21) skrev 2024-10-17 17:13:20 följande:
    Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....

.....uttalade sig Urologen i TV4 i syfte att minska prostatacancer.
    Är det ngn i detta forum som har denna typ av frekvens med sin partner?

Jag är särbo som dessutom inte sover tillsammans mer än i snitt en gång i veckan. Har jag tur blir det sex 4-5 ggr i månaden. Min särbo har inte samma sexlust som jag, tyvärr.
  • Anonym (Oskuld)

Jag får det säkert 25-30 ggr per månad i snitt. Utan partner. Varför skulle man behöva partner till det? Syftar på att motverka prostatacancer, sex är säkert mycket skönare med någon män älskar än med sig själv men det är en annan sak.

• Sk007
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-17 17:15:13 följande:
    Är det partnerns ansvar, menar du?
    Tukt skrev 2024-10-17 17:27:47 följande:

Vad har partnern med det hela att göra? 

Anonym (Hejhopp) skrev 2024-10-17 19:21:03 följande:

varför blandar du in partner i detta? Du skriver själv utlösning, det innebär inte sex med sin partner. Onani fungerar utmärkt för att uppnå utlösning så frågan bör ju vara om män onanerar 21 gånger per månad för att förhindra prostatacancer.

Jag tycker ts fråga är ganska enkel. Har du sex med din partner så ofta att det ger 21 eller fler utlösningar per månad?
    Jag hoppas verkligen att ts inte är så verklighetsfrånvänd att vetskapen om att onani kan ge utlösning gått denne förbi.

För att svara på frågan så är svaret för min del nej.
  • Tukt
    Sk007 skrev 2024-10-17 20:02:20 följande:

Jag tycker ts fråga är ganska enkel. Har du sex med din partner så ofta att det ger 21 eller fler utlösningar per månad?
    Jag hoppas verkligen att ts inte är så verklighetsfrånvänd att vetskapen om att onani kan ge utlösning gått denne förbi.

Utifrån det TS hört på radion, borde väl frågan i första hand handlat om hur vida folk får så mycket utlösning som krävs för att skydda sig mot cancer.
    Men då partners börjar blandas in så låter det mer som den gamla vanliga gnälltrådarna över att man inte får tillräckligt mycket sex.
    Låter lite som "De flesta bajsar två gånger om dagen, får ni hjälp av er parter att torka er eller går ni med skit i röven?"
  • Sk007
    Tukt skrev 2024-10-17 20:29:58 följande:
    Utifrån det TS hört på radion, borde väl frågan i första hand handlat om hur vida folk får så mycket utlösning som krävs för att skydda sig mot cancer.
    Men då partners börjar blandas in så låter det mer som den gamla vanliga gnälltrådarna över att man inte får tillräckligt mycket sex.
    Låter lite som "De flesta bajsar två gånger om dagen, får ni hjälp av er parter att torka er eller går ni med skit i röven?"
    Det blir intressant om alla trådar i fl får svar baserat på vilken fråga man tycker att ts borde ha ställt.
  • Tukt
    Sk007 skrev 2024-10-17 20:51:04 följande:
    Det blir intressant om alla trådar i fl får svar baserat på vilken fråga man tycker att ts borde ha ställt.
    Det handlar väl inte om vad just jag tycker. De flesta verkar dessutom reagera på ett likartat sätt.
    Problemet ligger ju rätt mycket i vad TS egentligen vill diskutera...
  • Anonym (Hejhopp)
    Sk007 skrev 2024-10-17 20:02:20 följande:

För att frågan är ologisk. TS lägger ansvaret på partnern när TS drar parallellen att det ska vara normalt att partnern har jobbet att förhindra att mannen får prostatacancer. Det finns ingen korrelation mellan sex och prostatacancer, därför är frågan helt irrelevant och får kvinnors ögon att snurra runt av den korkade frågan. Jag använder ordet kvinnor eftersom de flesta är heterosexuella och då blir partnern per automatik en kvinna. 
  • Tecum
    Tukt skrev 2024-10-17 21:20:30 följande:
    Det handlar väl inte om vad just jag tycker. De flesta verkar dessutom reagera på ett likartat sätt.
    Problemet ligger ju rätt mycket i vad TS egentligen vill diskutera...
    Jag tycker att du övertolkar TS och letar fel. Frågan om hur ofta man har sex med partnern har ställts ofta här. Finns ingen anledning att anklaga TS för att vilja tvinga någon kvinna att ställa upp. Jag tolkar hans fråga som att han undrar om vi killar har sex tillräckligt ofta eller om vi sköter resten av utlösningarna på egen hand.

En mycket intressantare fråga är om hälsomyndigheterna borde gå ut med en officiell rekommendation till män att ha minst 21 utlösningar i månaden? Jag menar, det är ett jävla tjatande om att man inte ska äta för mycket kött, 350 gram i veckan ska det visst vara och det är sååååå farligt att äta mer. Så varför inte se prostatacancer som lika viktig som tarmcancer att undvika? 
  • Nandez
    Tukt skrev 2024-10-17 20:29:58 följande:
    Detta är min tolkning också
Svar på tråden Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....