Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.
Är det inte bättre att ni starka kvinnor har en svag man, så kan ni vara så starka ni vill?
Är det inte bättre att ni starka kvinnor har en svag man, så kan ni vara så starka ni vill?
Vad menar du med svag?
Som stark kvinna vill jag inte ha en velig man som jag kör över, nån som aldrig kommer med initiativ och som bara säger visst till allt jag föreslår. Jag vill heller inte ha nån med mindervärdeskomplex som sitter och är bitter för att jag är bättre på allt, istället för att han bidrar med det han förmodligen är bättre än jag på.
Det är vad jag tänker när jag läser din fråga om en svag man.
Men du kanske har en annan definition av svag?
Noll relationer alltså.
Ja, alla fattar att det är dina åsikter . Som baseras på vad?
Jag vill ha någon som är en manlig version av mig själv och att vi sedan på vissa områden kompletterar varandra.
Att jag är bättre på något och han är bättre på något annat.
En jämlike, ingen att styra över eller bli styrd av - och nu menar jag vanliga livet och inte sex.
Har inget problem med gråtande män så länge de inte ska gråta för minsta lilla för det gör inte jag.
Jag kan inte ha en för mild och medgörlig man för då kör jag över honom 100%.
Jag behöver en person med bett i, som kan argumentera logiskt och bidra, inte en försagd individ som man måste dra en åsikt ur. Som inte vågar satsa på varken börsen eller husköp eller barn.
Det är på så vis bättre att två milda personer hittar varandra, så kan de ägna nästa 25 år åt att erbjuda den andre den delen av frallan som de TROR att partnern vill ha, när det i själva verket är tvärtom men ingen säger vad den vill, som den gamla roliga historien var.
Jag vet vart vi ska och jag tänker bättre än de flesta, så folk tenderar att tycka att jag ska leda dem. En del är lite rädda för mig, en del bara visar respekt på arbetsplatsen. Det kan vara små gåvor eller tjänster, eller förtroenden då många tycker att jag ger bra råd. Med mig vid sidan är man inte rädd för något, får jag ibland höra av män. Att jag lyfter upp en man med ord kan inspirera honom till att bli mer än han var.
TS förstår inte skillnad på forskning och åsikt. Finns massor med forskning runt ledarskap. TS åsikt saknar allt stöd. Men visst har han rätt till sin åsikt precis som de som anser att jorden är platt har rätt till sin. Men den rättigheten innebär inte rätt att stå oemotsagd vilket TS inte fattat.
Jag kan inte ha en för mild och medgörlig man för då kör jag över honom 100%.
Jag behöver en person med bett i, som kan argumentera logiskt och bidra, inte en försagd individ som man måste dra en åsikt ur. Som inte vågar satsa på varken börsen eller husköp eller barn.
Det är på så vis bättre att två milda personer hittar varandra, så kan de ägna nästa 25 år åt att erbjuda den andre den delen av frallan som de TROR att partnern vill ha, när det i själva verket är tvärtom men ingen säger vad den vill, som den gamla roliga historien var.
Jag vet vart vi ska och jag tänker bättre än de flesta, så folk tenderar att tycka att jag ska leda dem. En del är lite rädda för mig, en del bara visar respekt på arbetsplatsen. Det kan vara små gåvor eller tjänster, eller förtroenden då många tycker att jag ger bra råd. Med mig vid sidan är man inte rädd för något, får jag ibland höra av män. Att jag lyfter upp en man med ord kan inspirera honom till att bli mer än han var.
Noll relationer alltså.
Ja, alla fattar att det är dina åsikter . Som baseras på vad?
Alltså, man blir ju inte starkare av att vara med en svag (för att använda dina benämningar).
Jag som självständig välutbildad kvinna med hög lön som är van att ofta få som jag vill skulle inte klara av att vara med en man som inte matchade mig gällande vilja.
Att aldrig veta om vi gör som jag vill bara för att jag vill det eller för att vi vill samma. Att aldrig kunna ta beslut utan rädsla för att man kör över någon annan för att den inte säger vad den tycker. Genom att vara med en man som har lika stark vilja som jag så vet jag att jag alltid kan vara mig själv och köra på och att han säger ifrån när han tycker jag "kör på åt fel håll".