• Anonym (Nr1)

Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.

Är det inte bättre att ni starka kvinnor har en svag man, så kan ni vara så starka  ni vill?

• Svar på tråden Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:22:55 följande:
    Är forskning allenarådande? Brukar ändras över tid. Bra att någon har ansvar, övergripande koll. Vet var vi ska. Tänker bättre och snabbare 
    Hur ska den svage klara sitt liv om den starke t ex blir sjuk eller dör?

Är du själv stark eller svag?
  • Anonym (Pucko)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:49:13 följande:
    Svårt att skriva till någon som kallar sej själv för Pucko. 
    Skärp dig, om jag vill kalla mig för ett märke av chokladmjölk är väl det lika OK som du som kallar dig Nr1.

Svara på frågan istället för att slingra dig.
  • Anonym (Lilleman)

Vi vet redan att du som är liten vill sitta i en lång kvinnas knä och bli omhändertagen. Du får nog acceptera att din fetish för att vara svag och liten inte är så populär bland kvinnor.

• Anonym (123)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:26:59 följande:
    Vad spelar det för roll? Du är ju van att få som du vill. Då är det väl bra att mannen följer dej, så blir det bra, enligt din vilja
    Det är ju skitdåligt för ett förhållande om den ena parten ständigt känner sig överkörd. Man behöver vara jämlikar. Om jag var med en man som inte uttryckte sin egen vilja skulle jag behöva trippa på tårna och ständigt efterfråga om saker verkligen är ok. 

Jag är inte så mycket för att man behöver vara lika för att trivas ihop. Men just det här området så tycker jag verkligen att man behöver vara det.
  • Anonym (123)

Och tillägg. Man behöver ju inte vara "svag" för att man är försiktig med att uttrycka sin vilja. Just för mig och mitt förhållande så tolkar jag in stark som viljestark. Stark och svag kopplat till personlighet känns som extremt luddigt.

• Ascendere
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-14 23:15:53 följande:

Vad är det för fel att vara jämbördiga? 

Inget fel alls.

Vill man ha attraktion och passion i en relaton så krävs det dock polaritet, och det kan bli svårt att få om man är jämbördiga. 
  • Anonym (Starkast)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:08:21 följande:
    Varför måste man köra över någon, bara för att det går?
    Det gör jag givetvis inte, men med vissa olyckliga kombinationer blir det lätt så i alla fall.

Min egen mamma är en sådan person att om hon inte vill göra något (som t.ex. en utflykt) så kommer hon ändå att säga ja, fast med lite mindre entusiasm. 

Hela jag är en reaktion mot det. Hennes liv har lärt mig att värdesätta tydlighet och att göra sin vilja hörd, så det lever jag efter.
  • Anonym (Starkast)
    Ascendere skrev 2024-10-15 15:25:24 följande:
    Inget fel alls.

Vill man ha attraktion och passion i en relaton så krävs det dock polaritet, och det kan bli svårt att få om man är jämbördiga. 
    Men det finns många skalor för den polariteten, det behöver inte handla om vem som är bäst på att göra sig hörd bara.

Agera snabbt- planera med eftertanke.
    Ta mer risk eller mindre risk.
    Socialt hyper eller socialt tillbakadragen.
    Prestera mycket- prestera lagom och njuta osv.

Alla har vi något spretigt som behöver balanseras.
  • Anonym (Nr1)
    Anonym (Lilleman) skrev 2024-10-15 13:08:51 följande:

Vi vet redan att du som är liten vill sitta i en lång kvinnas knä och bli omhändertagen. Du får nog acceptera att din fetish för att vara svag och liten inte är så populär bland kvinnor.

Det är min dröm att få sitta i en lång kvinnas knä. Jag är liten och svag, gillar det
  • Anonym (Lilleman)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 18:30:57 följande:
    Det är min dröm att få sitta i en lång kvinnas knä. Jag är liten och svag, gillar det
    Det var väl precis det jag skrev? Synd för dig att det är avtändande för majoriteten av kvinnor.
  • Dimisi
    Anonym (123) skrev 2024-10-15 10:22:27 följande:

Genom att vara med en man som har lika stark vilja som jag så vet jag att jag alltid kan vara mig själv och köra på och att han säger ifrån när han tycker jag "kör på åt fel håll". 

Exakt! Bra beskrivning! Om man är stark och har driv är det nog extra viktigt att ha andra starka människor i sin omgivning. 

När jag försöker ha en kärleksrelation med någon som mest är inriktad på att underlätta för mig, känner jag mig otrygg och faktiskt inte ens älskad. 

Om jag ser att min partner är på väg att göra val som kan få negativa konsekvenser, säger jag det. Men jag respekterar hans vilja. Och jag vill att han gör samma för mig.
Svar på tråden Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.