• Anonym (Nr1)

Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.

Är det inte bättre att ni starka kvinnor har en svag man, så kan ni vara så starka  ni vill?

• Svar på tråden Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.
  • Anonym (Nr1)
    Anonym (123) skrev 2024-10-15 10:22:27 följande:

Alltså, man blir ju inte starkare av att vara med en svag (för att använda dina benämningar). 

Jag som självständig välutbildad kvinna med hög lön som är van att ofta få som jag vill skulle inte klara av att vara med en man som inte matchade mig gällande vilja.

Att aldrig veta om vi gör som jag vill bara för att jag vill det eller för att vi vill samma. Att aldrig kunna ta beslut utan rädsla för att man kör över någon annan för att den inte säger vad den tycker. Genom att vara med en man som har lika stark vilja som jag så vet jag att jag alltid kan vara mig själv och köra på och att han säger ifrån när han tycker jag "kör på åt fel håll". 

Vad spelar det för roll? Du är ju van att få som du vill. Då är det väl bra att mannen följer dej, så blir det bra, enligt din vilja
  • Anonym (J)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:22:55 följande:
    Är forskning allenarådande? Brukar ändras över tid. Bra att någon har ansvar, övergripande koll. Vet var vi ska. Tänker bättre och snabbare 
    Det här låter som militär stridsledning. Inte som en relation.

Varför skulle inte ansvaret kunna skifta mellan två personer beroende på vad det handlar om?
  • Anonym (Pucko)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:26:59 följande:
    Vad spelar det för roll? Du är ju van att få som du vill. Då är det väl bra att mannen följer dej, så blir det bra, enligt din vilja
    Hur är det med din läsförståelse? Hon förklarade ju varför hon inte vill ha någon som är "svag" (enligt din definition). Det struntade du ju i när du svarade.
  • Anonym (Berra)
    Är forskning allenarådande? Brukar ändras över tid. Bra att någon har ansvar, övergripande koll. Vet var vi ska. Tänker bättre och snabbare 
    Vad vet du om forskning överhuvudtaget?
  • Anonym (Nr1)
    Fiona M skrev 2024-10-15 10:37:49 följande:

TS, kan du beskriva vad du menar med svag?

Har ingen betydelse vad jag menar. Är upp till var och en. Om någon säger till mej, jag är svag, förstår jag. Det beror på sammanhanget, situationen just då.
  • Fiona M
    Du vet skillnad på forskning och åsikt?

Jag skulle inte orka vara med någon om jag alltid var tvungen att ansvara för allt, hålla koll och styra.
    Jag vill ha någon som också är snabbtänkt och agerar när det behövs.
  • Anonym (Nr1)
    Anonym (Pucko) skrev 2024-10-15 10:30:02 följande:
    Hur är det med din läsförståelse? Hon förklarade ju varför hon inte vill ha någon som är "svag" (enligt din definition). Det struntade du ju i när du svarade.
    Svårt att skriva till någon som kallar sej själv för Pucko. 
  • Fiona M
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:46:16 följande:
    Har ingen betydelse vad jag menar. Är upp till var och en. Om någon säger till mej, jag är svag, förstår jag. Det beror på sammanhanget, situationen just då.
    OK, kan du ge exempel på när du eller partnern varit svag i en relation?

För mig är svag att vara obeslutsam, osäker, vag. Jag har svårt att se det som förenligt med egenskaper man söker hos en livspartner, så du kanske kan förklara vad du menar.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-15 10:10:10 följande:
    Har jag inte haft någon relation? Ok, då vet jag 
    Om du haft någon hade du väl svarat ja på frågan. 
Svar på tråden Många kvinnor är motsägelsefulla. Vill vara starka, men vill inte ha en svag man.