• Anonym (Anna)

Vad äter vegetarianer ?

Jag trodde att alla vegetarianer åt ägg och mjölk . Det är tydligen inte Sant . Riktiga vegetarianer är veganer typ . Vad är er syn på vad en vegetarian är ? vad äter en vegetarian ?

• Svar på tråden Vad äter vegetarianer ?
  • Anonym (Veg)
    Anonym (fd vegetarian) skrev 2024-10-14 14:46:37 följande:
    Det får göra om de vill.

Alla vet att fisk är kött oavsett.
    Vet inte riktigt vad din poäng är men om du ber om kött på en restaurang kommer du inte att få fisk. Likaså kommer du att bli missförstådd i andra sammanhang. 
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (fd vegetarian) skrev 2024-10-14 14:46:37 följande:
    Det får göra om de vill.

Alla vet att fisk är kött oavsett.
    Jag förstår hur du menar. Får också höra emellanåt att jag skulle vara vegetarian, och då äter jag inte även bara fisk utan fågel också.

Tror folk att fiskar och fåglar är gjorda av frigolit eller?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Anna) skrev 2024-10-14 12:35:32 följande:
    Vad äter vegetarianer ?

Jag trodde att alla vegetarianer åt ägg och mjölk . Det är tydligen inte Sant . Riktiga vegetarianer är veganer typ . Vad är er syn på vad en vegetarian är ? vad äter en vegetarian ?

Min uppfattning är att det finns olika sorters vegetarianer. Det finns veganer som avstår från allt animaliskt inklusive kläder och annat. Och så finns det laktovegetarianer, ovovegetarianer och lakto-ovovegetarianer. Lakto lägger till mjölk och ovo lägger till ägg, lakto-ovo lägger till båda. 

Sedan är det väl som med allt annat att vissa äter mer av vissa livsmedel och mindre av andra. Ett personligt val. 
    Anonym (Veg) skrev 2024-10-14 14:44:01 följande:
    Givetvis får du tycka och kalla dig vad du vill. Men kan ju vara enklare om man använder samma begrepp som de flesta andra när man pratar. Inte många som kallar fisk för kött. Och när du väljer bort fläsk- och nötkött kan folk bli nyfikna på varför och därför kategorisera dig som vegetarian. 
    Det är väl inte så många som kallar fisk för en grönsak heller haha...det är trots allt ett djur. 

Jag uteslöt länge rött kött från min kost av hälsoskäl, men då sa jag bara att "jag äter inte rött kött". Då fattar de flesta att jag kan äta kyckling och fisk. Även om vissa verkar tro att även fläsk är vitt kött. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Veg) skrev 2024-10-14 14:56:36 följande:
    Vet inte riktigt vad din poäng är men om du ber om kött på en restaurang kommer du inte att få fisk. Likaså kommer du att bli missförstådd i andra sammanhang. 
    Brukar inte restauranger skilja mellan vitt och rött kött? Och ber du om kött, kommer du få en lista på det de erbjuder, kallas ofta meny, där du kan välja vilken rätt du vill beställa.
  • Anonym (Veg)
    Mrs Moneybags skrev 2024-10-14 15:48:42 följande:
    Min uppfattning är att det finns olika sorters vegetarianer. Det finns veganer som avstår från allt animaliskt inklusive kläder och annat. Och så finns det laktovegetarianer, ovovegetarianer och lakto-ovovegetarianer. Lakto lägger till mjölk och ovo lägger till ägg, lakto-ovo lägger till båda. 

Sedan är det väl som med allt annat att vissa äter mer av vissa livsmedel och mindre av andra. Ett personligt val. 
    Anonym (Veg) skrev 2024-10-14 14:44:01 följande:
    Givetvis får du tycka och kalla dig vad du vill. Men kan ju vara enklare om man använder samma begrepp som de flesta andra när man pratar. Inte många som kallar fisk för kött. Och när du väljer bort fläsk- och nötkött kan folk bli nyfikna på varför och därför kategorisera dig som vegetarian. 
    Det är väl inte så många som kallar fisk för en grönsak heller haha...det är trots allt ett djur. 

Jag uteslöt länge rött kött från min kost av hälsoskäl, men då sa jag bara att "jag äter inte rött kött". Då fattar de flesta att jag kan äta kyckling och fisk. Även om vissa verkar tro att även fläsk är vitt kött. 
    Nä, +kyckling har jag heller aldrig hört beskrivas som vegetarianism. 
  • Anonym (Veg)
    Tow2Mater skrev 2024-10-14 15:53:11 följande:
    Brukar inte restauranger skilja mellan vitt och rött kött? Och ber du om kött, kommer du få en lista på det de erbjuder, kallas ofta meny, där du kan välja vilken rätt du vill beställa.
    Säger man köt får man förmodligen nöt- eller fläskkött som som förslag. Kanske fågel - men iaf inte fisk.
  • Anonym (fd vegetarian)
    Raggartjejen skrev 2024-10-14 16:05:48 följande:

Jag är vegetarian och äter mejeriprodukter. 

Inte vanlig ost eller?
  • Raggartjejen
    Anonym (fd vegetarian) skrev 2024-10-14 16:28:55 följande:
    Inte vanlig ost eller?
    Jo, vanlig ost!
    Det är veganer som inte äter vanlig ost.
  • Anonym (fd vegetarian)
    Raggartjejen skrev 2024-10-14 16:35:34 följande:
    Jo, vanlig ost!
    Det är veganer som inte äter vanlig ost.
    Då vet du inte vad ost innehåller. Känner du till löpe?
    Googla det så får du se vad du äter.

Veganer äter inte ost alls.
Svar på tråden Vad äter vegetarianer ?