Har förälder rätt att vara med på psykologsamtal?
Dottern är 15 och vill inte ha förälder med in, som det varit hittills. Har hon laglig rätt att bestämma det?
Dottern är 15 och vill inte ha förälder med in, som det varit hittills. Har hon laglig rätt att bestämma det?
Ja, det tror jag. Varför inte respektera din dotters önskan?
Min femtonåriga dotter vill prata med psykologen i enrum, men jag vill tvinga mig på. Om vi lämnar lagen åt sidan, hur skall det gynna din dotter?
Tror inte att det är så tydligt om hon har laglig rätt till det eller inte. Frågan blir kanske om man är en lämplig förälder om du inte tillåter det fastän barnet själv vill.
Efter 16 tror jag att man t o m får ha vårdkontakter utan föräldrarnas vetskap.
Tror inte att det är så tydligt om hon har laglig rätt till det eller inte. Frågan blir kanske om man är en lämplig förälder om du inte tillåter det fastän barnet själv vill.
Det är inte jag som tvingar mig på, det är den andra föräldern och hon vågar inte säga det till psykologen. Jag funderar på att säga till åt henne.
Ja hon har rätt till att gå till kurator och psykolog utan vh