• Svar på tråden Appropå Brandao Jönsson
  • Anonym (Hi)

Det var rätt att ta bort hon ur programmet. Så pass illa är en sån kommentar. Att bemöta något sånt är att bekräfta den sortens åsikter som normala. Eller åsikter som befinner sig inom det normala spektrat. 

Finns en annan tråd på familjeliv där trådstartaren fortsätt spinna vidare med retorik såsom att män inte ska acceptera att kvinnor har rätt att säga nej till sex.

Var går gränsen? Ska allt förväntas bemötas? Om någon skulle ha åsikter som att alla barn som föds med kejsarsnitt ska steriliseras? Att alla funktionshindrade ska hamna i koncentrationsläger eller att incels ska kastreras? Var går gränsen för att bli utkastad från en radiostudio?

• Anonym (Q)
    Anonym (Hi) skrev 2024-10-06 19:55:52 följande:

Det var rätt att ta bort hon ur programmet. Så pass illa är en sån kommentar. Att bemöta något sånt är att bekräfta den sortens åsikter som normala. Eller åsikter som befinner sig inom det normala spektrat. 

Finns en annan tråd på familjeliv där trådstartaren fortsätt spinna vidare med retorik såsom att män inte ska acceptera att kvinnor har rätt att säga nej till sex.

Var går gränsen? Ska allt förväntas bemötas? Om någon skulle ha åsikter som att alla barn som föds med kejsarsnitt ska steriliseras? Att alla funktionshindrade ska hamna i koncentrationsläger eller att incels ska kastreras? Var går gränsen för att bli utkastad från en radiostudio?

Att du ens sätter denna tråd i samband med den andra idiottråden som går ut på att män ska ha rätt att köpa sex säger mer om dig. Uppenbarligen har skolan misslyckats kapitalt när man inte lär unga att argumentera utan  får ta över som snart är lika skadlig som incelkulturen.
  • Anonym (Hi)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-06 20:05:42 följande:
    Att du ens sätter denna tråd i samband med den andra idiottråden som går ut på att män ska ha rätt att köpa sex säger mer om dig. Uppenbarligen har skolan misslyckats kapitalt när man inte lär unga att argumentera utan  får ta över som snart är lika skadlig som incelkulturen.
    Du inbillar dig något. Har du läst det jag skriver? Jag jämför inte den här tråden med idiottråden om att män ska ha rätt att inskränka kvinnors rättigheter till sin egen kropp.

Idiottråden fortsätter att spinna vidare med att män ska få tillgång till kvinnors kroppar baserat på att den vill normalisera en diskussion som går ut på att köpa sex är något fridfullt och normalt. Denne använder sig av en hatfull retorik som egentligen handlar om att Brandao Jönssons åsikt ska låta normalt och presenteras till det allmänna utrymmet som något normalt.

Brandao Jönssons åsikt gör honom förtjänt att skickas ut från programmet. Var drar du själv gränsen? Ska alla stötande åsikter bemötas sakligt? Då validerar man de också. Vi kan väl ta exemplet med "alla incels ska kastreras" gör en sån person sig förtjänt av att bli utkastad från ett radioprogram? Jag tycker det.
  • Anonym (Hi)

Jag har förresten anmält den sk "idiottråden" -inte den här. Hat ska inte kunna nästlas in som något oskyldigt som valideras genom "bemötande"

• Anonym (Gemini)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-06 19:48:16 följande:
    Appropå Brandao Jönsson

Det är sällan jag håller med Åsa Lindeborg men här har hon faktiskt rätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/3MmyPL/borde-ha-snackat-omkull-henrik-brandao-jonsson?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Åsiktskorridoren omkring sexköpslagen är total i Sverige. Samma med samtyckeslagen. Och narkotikapolitiken.

Inget att göra åt det. Det är bara såna vi är och alltid varit. Det puritanska urberget. Brandao Jönsson verkar ha förlorat det perspektivet, antagligen beroende på för många år i Brasilien.

Men bra att han blev slängd ut från programmet så att det blir tydligt för alla hur repressivt det är.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hi) skrev 2024-10-06 20:19:54 följande:
    Du inbillar dig något. Har du läst det jag skriver? Jag jämför inte den här tråden med idiottråden om att män ska ha rätt att inskränka kvinnors rättigheter till sin egen kropp.

Idiottråden fortsätter att spinna vidare med att män ska få tillgång till kvinnors kroppar baserat på att den vill normalisera en diskussion som går ut på att köpa sex är något fridfullt och normalt. Denne använder sig av en hatfull retorik som egentligen handlar om att Brandao Jönssons åsikt ska låta normalt och presenteras till det allmänna utrymmet som något normalt.

Brandao Jönssons åsikt gör honom förtjänt att skickas ut från programmet. Var drar du själv gränsen? Ska alla stötande åsikter bemötas sakligt? Då validerar man de också. Vi kan väl ta exemplet med "alla incels ska kastreras" gör en sån person sig förtjänt av att bli utkastad från ett radioprogram? Jag tycker det.
    Jag hatar Jimmie Åkessons värderingar och kan tycka han borde slängas ut ur varje riksdags-debatt om jag bara gick på mina känslor. Men ibland måste man koppla in hjärnan också. 
  • Anonym (Hi)
    https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisens-harda-kritik-det-ar-sa-urbota-dumt/

Att köpa samtycke och en kvinnas kropp är en betald våldtäkt. Det är inte ett dugg synd om de här männen, att ha sex är inte en mänsklig rättighet.

När Brandão Jönsson möts med starka reaktioner i studion svarade han bland annat med att han bott i Braslien i 25 år.

? Att gömma sig bakom ?Så här gör man i Brasilien?. Situationen där är ju katastrofal vad det gäller trafficking. Vi träffar braslianskor även här i Sverige i mitt jobb, säger Häggström.

Han tycker Farah Abadi skötte situationen bra.

? Det var helt fantastiskt hanterat. Man drar en gräns vad som faktiskt inte är okej.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-06 20:05:42 följande:
    Anonym (Q) skrev 2024-10-06 20:24:12 följande:
    Jag hatar Jimmie Åkessons värderingar och kan tycka han borde slängas ut ur varje riksdags-debatt om jag bara gick på mina känslor. Men ibland måste man koppla in hjärnan också. 

Jag håller med dig helt. Jag föraktar Brandão Jönsson för hans uttalande men i sak har både du och Åsa rätt. Klarar man inte av att argumentera övertygande i ett radioprogram har man inte där att göra alls. 
  • Anonym (8907)

Gäller detta även uppmuntran till  andra lagbrott? Mord till exempel?  Ska det också " bemötas"?

• Anonym (Ann)
    Anonym (8907) skrev 2024-10-06 20:50:30 följande:

Gäller detta även uppmuntran till  andra lagbrott? Mord till exempel?  Ska det också " bemötas"?

Du jämställer hans uttalande med uppmuntran att begå mord?
Svar på tråden Appropå Brandao Jönsson