• Svar på tråden Appropå Brandao Jönsson
  • Anonym (?)
    Anonym (Hi) skrev 2024-10-10 17:40:55 följande:
    Bara för att just du tycker sexköp är normalt/ eller borde vara normalt betyder inte att det är det. Det är dessutom olagligt. På samma sätt som att barnporr och våldtäkter är olagliga i Sverige men inte i andra länder.
    Vid en våldtäkt och vid barnporr så har inte någon myndig person valt det medan vid prostitution så får någon i teorin ett val att sälja sex mot ekonomisk betalning om den vill det. 
  • Anonym (8907)
    Anonym (?) skrev 2024-10-10 17:57:46 följande:
    Vid en våldtäkt och vid barnporr så har inte någon myndig person valt det medan vid prostitution så får någon i teorin ett val att sälja sex mot ekonomisk betalning om den vill det. 
    Och därmed passar det att förespråka lagbrott I vilket sammanhang som helst?
  • Anonym (?)
    Anonym (8907) skrev 2024-10-10 18:07:09 följande:
    Och därmed passar det att förespråka lagbrott I vilket sammanhang som helst?
    Jag har inte sagt att det är lagligt att göra det i Sverige eller att det är bra hur prostitutionen ser ut i verkligheten 
  • Anonym (8907)
    Anonym (?) skrev 2024-10-10 18:08:37 följande:
    Jag har inte sagt att det är lagligt att göra det i Sverige eller att det är bra hur prostitutionen ser ut i verkligheten 

Jag stälde  en fråga. Svara 
  • Anonym (?)
    Anonym (8907) skrev 2024-10-10 18:12:37 följande:

Det skulle kunna vara kontroversiellt då men sexköp har större stöd hos befolkningen än exempelvis mord. 
    Samt prostitution är lagligt i exempelvis många europeiska länder. 
  • Anonym (?)

Prostitution kan handla om att man i teorin vill bestämma över sitt liv och sin kropp. 
    Exempelvis mord och rån är aldrig lagligt. 
    Om någon person vill bli dödad av någon så kan det kallas dödshjälp 
  • Anonym (?)

Vid många brott så finns det inget samtycke överhuvudtaget. 
  • Anonym (8907)
    Anonym (?) skrev 2024-10-10 18:46:09 följande:

Och därmed är den svenska sexköpslagen inget som behöver respekteras alls? 
  • Anonym (?)
    Anonym (8907) skrev 2024-10-10 18:56:45 följande:

Och därmed är den svenska sexköpslagen inget som behöver respekteras alls? 
    Förvisso men för att lagar ska kunna ändras så måste man kunna diskutera om olika saker.
    Dessutom har lagar ändrats genom historiens gång. 
  • Anonym (8907)
    Anonym (?) skrev 2024-10-10 19:05:38 följande:
    Förvisso men för att lagar ska kunna ändras så måste man kunna diskutera om olika saker.
    Dessutom har lagar ändrats genom historiens gång. 
    Duskuteras i vilket sammanhang som helst alltså?
    Även i rådgivning?
  • Anonym (Hur???)
    Anonym (?) skrev 2024-10-10 18:43:38 följande:
    Det skulle kunna vara kontroversiellt då men sexköp har större stöd hos befolkningen än exempelvis mord. 
    Samt prostitution är lagligt i exempelvis många europeiska länder. 
    Och i dessa länder mördas prostituerade i högre grad, misshandlas och det är också mer trafficking än i Sverige.

De absolut allra flesta prostituerade har inget val att sälja sex utan de har tvingats till det av olika anledningar. De få som gör det "frivilligt" är oftast enormt trasiga själar som gör det för att döva något annat, som ett självskadebeteende. De har ofta en bakgrund av sexuellt utnyttjande. 
Svar på tråden Appropå Brandao Jönsson