• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

flemens skrev 2024-12-12 16:29:13 följande:

Det är möjligt att jag bara är dum i huvudet, men på vilket sätt menar du att "bra valmöjligheter och bra sex" är en mänsklig rättighet? Eller vad menar du? Jag har ju skrivit att sex inte är någon mänsklig rättighet så det är svårt att förstå vad du opponerar dig emot i mina kommentarer. Du är väldigt luddig i din kommentar. Anser du att det är någon slags mänsklig rättighet att ha sex eller inte? Beskriv varför i så fall.

Jag menar på det idiotenkla som alla som har någon slags förmåga till att tänka logiskt att jag har ingen som helst rätt att kräva av världssamfundet eller det svenska samhället att jag ska ha rätt till ett sexliv överhuvudtaget. Än mindre har man rätt till sexliv om man försöker tilltvinga sig till det så som stalkern i tråden.

"Än mindre har man rätt till sexliv om man försöker tilltvinga sig till det så som stalkern i tråden."

Det är din åsikt. Det finns ingen lag som säger att man har mindre rätt till sex då jämfört med andra. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:29:13 följande:

Det är möjligt att jag bara är dum i huvudet, men på vilket sätt menar du att "bra valmöjligheter och bra sex" är en mänsklig rättighet? Eller vad menar du? Jag har ju skrivit att sex inte är någon mänsklig rättighet så det är svårt att förstå vad du opponerar dig emot i mina kommentarer. Du är väldigt luddig i din kommentar. Anser du att det är någon slags mänsklig rättighet att ha sex eller inte? Beskriv varför i så fall.

Jag menar på det idiotenkla som alla som har någon slags förmåga till att tänka logiskt att jag har ingen som helst rätt att kräva av världssamfundet eller det svenska samhället att jag ska ha rätt till ett sexliv överhuvudtaget. Än mindre har man rätt till sexliv om man försöker tilltvinga sig till det så som stalkern i tråden.

Om man bara ska gå efter någon lag så innebär det att ju att det ingår inte med att någon har sex med någon för de tycker om någon. 

Sluta hänvisa till någon lag ifall du inte förstår vad lagen betyder och inte hur man borde behandla andra människor. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 15:51:34 följande:
    Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?Du har förstått det naturliga helt rätt.
    Och då hade jag ju rätt. 
    Det är fel om samhället ska ha en uppgift att hjälpa någon att få njutbart sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 16:02:40 följande:
    Tycker du man ska få uppmuntra till lagbrott i statlig radio eller TV? Är det demokrati om gängenfår värva där?
    Ni hänvisar till att man ska enbart gå efter några lagar. 
    Det är lagligt att köpa sex i Danmark. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 15:56:40 följande:
    Nej, kvinnor förtjänar lika lite "bra sexliv" som män ur samhällets synvinkel naturligtvis. Vad är din poäng?
    Inte enligt någon lag. 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-12 12:53:08 följande:

Hej 'Så?'

Det du skriver är så oerhört problematiskt, hur är det möjligt att du gått igenom hela grundskolan och eventuellt gymnasie med ditt förvridna tankegods?

Det är i samma dåliga linje som trådskaparen (jaha) och någon annan incel-man i tråden.

Man eller kvinna styr själva över sitt partner val och sexliv (demokrati) samt att vi ha samtyckeslag (1 juli 2018) som bygger på att skydda och säkra att ett "ja" är just ett ja. Detta till skydd för både män och kvinnor

Om du ej fått tag på sexpartner eller annan typ av relation (med man eller kvinna) så landar det på dig.

Troligt kan du pga. av vad du skriver och verkar bli aktivt bortvald (evolution)

Att uppleva sex och samliv är ingen rättighet, det är en möjlighet inom samtycke.

Så du har haft sex med kvinnor som du inte vill ha barn med?
    Har du bara haft oskyddat sex med kvinnor?

Var står det någonstans att evolutionen handlar om att olika personer använder sig av preventivmedel och aborter och de får inga barn pågrund av sexet?. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 00:22:53 följande:
    Vad ska rent konkret erbjudas som inte erbjuds idag tycker du?
    Det finns finns terapi, stöd, psykiatri och dylikt. Duger inte detta?
    Nej. 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-12 12:53:08 följande:

Hej 'Så?'

Det du skriver är så oerhört problematiskt, hur är det möjligt att du gått igenom hela grundskolan och eventuellt gymnasie med ditt förvridna tankegods?

Det är i samma dåliga linje som trådskaparen (jaha) och någon annan incel-man i tråden.

Man eller kvinna styr själva över sitt partner val och sexliv (demokrati) samt att vi ha samtyckeslag (1 juli 2018) som bygger på att skydda och säkra att ett "ja" är just ett ja. Detta till skydd för både män och kvinnor

Om du ej fått tag på sexpartner eller annan typ av relation (med man eller kvinna) så landar det på dig.

Troligt kan du pga. av vad du skriver och verkar bli aktivt bortvald (evolution)

Att uppleva sex och samliv är ingen rättighet, det är en möjlighet inom samtycke.

Det finns kvinnor som har sex med män de inte skulle haft sex med ifall sex handlade om fortplantning?
    Hur ser du på att med dagens teknik så kan sex handla om något annat än fortplantning?. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:44:17 följande:

Det är inte bara min "åsikt" Det finns ingen lag som säger att man har rätt till något slags sexliv överhuvudtaget. Om det finns så visa oss det. Och om det nu skulle finnas någon lag till att jag har rätt till sex så är det perverst. Men som sagt, ge oss paragraferna som hänvisar till det.

Bara för att det inte finns någon lag enligt din bisarra beskrivning till att någon har "mindre rätt till sex jämfört med andra" betyder ju inte att det är rätt någonstans att någon kan kräva att det ska vara en mänsklig rättighet att "få" sex.

Lyckas man inte att attrahera det motsatta könetm eller samma (eller något av alla "kön" enligt den moderna tidens föreställningar)  så har man av naturen inte någon "rätt till sex" Vad är det du inte förstår av det jag skriver?

Du hänvisade till att man skulle ha mindre rätt till sex. 
    Du snackade som det handlar om någon lag.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 16:45:15 följande:
    Är du återigen inne på att preventivmedel och aborter ska förbjudas om inte kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Om sex ska handla om att få barn så borde det gälla för alla personer. 
    Om sex ska handla om ett privilegium så finns det en mindre anledning att samhället ska finansera såna saker. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:44:17 följande:

Det är inte bara min "åsikt" Det finns ingen lag som säger att man har rätt till något slags sexliv överhuvudtaget. Om det finns så visa oss det. Och om det nu skulle finnas någon lag till att jag har rätt till sex så är det perverst. Men som sagt, ge oss paragraferna som hänvisar till det.

Bara för att det inte finns någon lag enligt din bisarra beskrivning till att någon har "mindre rätt till sex jämfört med andra" betyder ju inte att det är rätt någonstans att någon kan kräva att det ska vara en mänsklig rättighet att "få" sex.

Lyckas man inte att attrahera det motsatta könetm eller samma (eller något av alla "kön" enligt den moderna tidens föreställningar)  så har man av naturen inte någon "rätt till sex" Vad är det du inte förstår av det jag skriver?

Och det finns ingen lag som säger att sex skulle handla om att man ska förtjäna det enligt någon "bra personlighet".
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 16:50:48 följande:
    Så om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit så är det okej med abort och preventivmedel, men inte annats?
    Slingra dig inte. Ja eller nej?
    Om sex enbart ska handla om vad det står i någon bok och vi ska behandla varandra som det vore stenåldern pågrund av någon natur och evolutionen/naturligt urval så finns det inget som säger att det är fel. 

Med eran logik. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:56:04 följande:
    Ja? Vad är problemet med det menar du? Abort är aldrig fel eftersom det är en kvinnlig kroppsdel det handlar om. Sen om det är rätt att använda skattebetalarnas pengar till det är en annan fråga.
    Om sex ska handla om fortplantning så borde aborter bryta mot det. 
  • Anonym (Så?)
    Ja? Vad är problemet med det menar du? Abort är aldrig fel eftersom det är en kvinnlig kroppsdel det handlar om. Sen om det är rätt att använda skattebetalarnas pengar till det är en annan fråga.
    Det handlar då om något i kvinnas kropp som ska ha bra gener. 
  • Anonym (Så?)
    Om det handlar om evolutionen och hur naturen ser ut så handlar det inte om en kvinnlig kroppsdel. 
  • Anonym (Så?)
    Så en kvinnlig kroppsdel har rätt gener pågrund av någon evolution? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?