• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 15:54:18 följande:

Nu hänger jag inte med riktigt, jag anser ju helt uppenbart att samhället inte har någon som helst skyldighet att "hjälpa till" med folks sexliv.

Jag har inte missgynnats på något sätt av samhället. Bara jag kan missgynna mig själv när det kommer till sex.

Och då borde det gälla i övrigt också men då "plötsligt* ska det ha med sjukvård att göra. 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-12 12:53:08 följande:

Hej 'Så?'

Det du skriver är så oerhört problematiskt, hur är det möjligt att du gått igenom hela grundskolan och eventuellt gymnasie med ditt förvridna tankegods?

Det är i samma dåliga linje som trådskaparen (jaha) och någon annan incel-man i tråden.

Man eller kvinna styr själva över sitt partner val och sexliv (demokrati) samt att vi ha samtyckeslag (1 juli 2018) som bygger på att skydda och säkra att ett "ja" är just ett ja. Detta till skydd för både män och kvinnor

Om du ej fått tag på sexpartner eller annan typ av relation (med man eller kvinna) så landar det på dig.

Troligt kan du pga. av vad du skriver och verkar bli aktivt bortvald (evolution)

Att uppleva sex och samliv är ingen rättighet, det är en möjlighet inom samtycke.

Och då finns det ingen större anledning att lyssna på dig. 
    Samma villkor gäller ändå inte för andra. 

Om det nu handlar om evolutionen varför exempelvis säger inte någon om det exempelvis
    www.umo.se/sex/

www.sverigeforunhcr.se/blogg/10-fakta-om-hbt-unhcr-och-pride

kit.se/arkiv/2016/06/28/52277/du-ska-inte-tro-vi-kan-stanga-orgasmglappet-om-inte-kvinnorna-satter-fart/

www.dn.se/insidan/lar-dig-njuta-sa-kan-man-halla-sexlusten-vid-liv/
  • Anonym (Så?)

Hej 'Så?'

Det du skriver är så oerhört problematiskt, hur är det möjligt att du gått igenom hela grundskolan och eventuellt gymnasie med ditt förvridna tankegods?

Det är i samma dåliga linje som trådskaparen (jaha) och någon annan incel-man i tråden.

Man eller kvinna styr själva över sitt partner val och sexliv (demokrati) samt att vi ha samtyckeslag (1 juli 2018) som bygger på att skydda och säkra att ett "ja" är just ett ja. Detta till skydd för både män och kvinnor

Om du ej fått tag på sexpartner eller annan typ av relation (med man eller kvinna) så landar det på dig.

Troligt kan du pga. av vad du skriver och verkar bli aktivt bortvald (evolution)

Att uppleva sex och samliv är ingen rättighet, det är en möjlighet inom samtycke.

Och då kan jag påstå att gratis preventivmedel och aborter kan leda till att fel personer kan ha sex och därmed fel gener som kan föras vidare.

En abort leder inte till att några barn födds. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 15:54:18 följande:

Nu hänger jag inte med riktigt, jag anser ju helt uppenbart att samhället inte har någon som helst skyldighet att "hjälpa till" med folks sexliv.

Jag har inte missgynnats på något sätt av samhället. Bara jag kan missgynna mig själv när det kommer till sex.

Och därmed ska samhället hjälpa till mindre. 
  • Anonym (Så?)

Hej 'Så?'

Så syftet när du har sex är att få barn?
    Så du påstår även i andra sammanhang att sex handlar om evolutionen?.

Evolutionen behöver inte vara på dina villkor. 
    Det skulle i så fall handla om att kvinnor är de som har ansvar för männens sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-11 23:03:17 följande:

Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:52:54 följande:
    Inte enligt någon lag utan enbart efter vad du tycker 
    Samtyckeslagen. Hört tals om den?

Att du tror övergrepp är tillåtet är helt sjukt men jag är inte förvånad efter ditt resonemang här.
    Det är en åsikt att inga får hjälp att skaffa en sexpartner 
  • Anonym (Så?)

Hej 'Så?'

Sex skulle handla om evolutionen enligt dig. 
    Det har inte med att män och kvinnor skulle ha rätt att få välja. 

Och om styra över sitt sexliv hared demokrati att göra så. Kan jag påstå att samhället ska hjälpa till med olika saker. 
    Att sex inte alls behöver handla om någon evolution. 

Om det nu handlar om att sex inte är en rättighet så kan man nu påstå att det är ingen rättighet med sex som man uppskattar. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-11 23:03:17 följande:

Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:52:54 följande:
    Inte enligt någon lag utan enbart efter vad du tycker 
    Samtyckeslagen. Hört tals om den?

Att du tror övergrepp är tillåtet är helt sjukt men jag är inte förvånad efter ditt resonemang här.
    Vad jag hörde skulle sex handla om evolutionen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2024-12-12 00:07:17 följande:
    Det kan finnas jämnställd sex om de individer det rör sig om bestämmer sig för det. Samhället har ingen påverkan på detta. Sex har inget med rättvisa att göra. 
    Och andra kan ha en annan åsikt om det. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 15:56:40 följande:
    Nej, kvinnor förtjänar lika lite "bra sexliv" som män ur samhällets synvinkel naturligtvis. Vad är din poäng?
    Det är ingen rättighet heller till det. 
    Det är ingen mänsklig rättighet till det. 

Och så kan jag påstå för att män ska kunna förtjäna lika bra sexliv som kvinnor så borde män och kvinnor ha lika lätt att få en sexpartner 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?