• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (insel-not) skrev 2024-12-12 15:56:40 följande:
    Nej, kvinnor förtjänar lika lite "bra sexliv" som män ur samhällets synvinkel naturligtvis. Vad är din poäng?

Nej, kvinnor förtjänar lika lite "bra sexliv" som män ur samhällets synvinkel naturligtvis. Vad är din poäng?
    Och hur relaterar det till naturen att kvinnor skulle ha "lika bra sexliv som männen"? 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-12 12:53:08 följande:

Hej 'Så?'

Det du skriver är så oerhört problematiskt, hur är det möjligt att du gått igenom hela grundskolan och eventuellt gymnasie med ditt förvridna tankegods?

Det är i samma dåliga linje som trådskaparen (jaha) och någon annan incel-man i tråden.

Man eller kvinna styr själva över sitt partner val och sexliv (demokrati) samt att vi ha samtyckeslag (1 juli 2018) som bygger på att skydda och säkra att ett "ja" är just ett ja. Detta till skydd för både män och kvinnor

Om du ej fått tag på sexpartner eller annan typ av relation (med man eller kvinna) så landar det på dig.

Troligt kan du pga. av vad du skriver och verkar bli aktivt bortvald (evolution)

Att uppleva sex och samliv är ingen rättighet, det är en möjlighet inom samtycke.

För att dina argument om evolutionen är relevanta så måste du påstå i andra sammanhang också att sex handlar om evolutionen. 
    Att preventivmedel och aborter bryter mot evolutionen för det leder inte till några barn. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:07:00 följande:
    Sex skulle handla om evolutionen enligt dig. 
    Det har inte med att män och kvinnor skulle ha rätt att få välja. 

Och om styra över sitt sexliv har med demokrati att göra så., då kan jag påstå att samhället ska hjälpa till med olika saker. 
    Då kan jag påstå att sex inte alls behöver handla om någon evolution. 

Om det nu handlar om att sex inte är en rättighet så kan man nu påstå att det är ingen rättighet med sex som man uppskattar. 
  • Anonym (Så?)
    Enligt vilken mänsklig rättighet?
    Det är intressant att du och andra personer kan hänvisa till att sex är ingen mänsklig när man blir utan sexpartner men ni glömmer samtidigt att bra valmöjligheter och bra sex är ingen mänsklig rättighet heller. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-07 18:38:57 följande:
    Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?Det finns inga rättigheter när det gäller sex utan det är ett samtycke mellan två personer. Vad är det du inte fattar och har du någon diagnos där man har svårt med samspelet med andra personer? Jag hoppas ingen kvinna jag känner och bryr mig om kommer ta i dig med tång då du verkar bara bry dig om dig själv.

Hade dina åsikter inte varit extremt udda hade du fått medhåll här och det får du inte så tänk ett varv till och jag tror du behöver prata med någon för att bearbeta dina problem.
    Sex skulle ju handla om ingen mänsklig rättighet, inte någon rättvisa och sex ska handla om naturligt urval och evolutionen. 

Det är intrssant att trots dessa argument så tycker du man gör fel fast det finns ingen lag som säger att jag gör fel nu. 
    Att du hänvisar till olika lagar och sedan snackar om att man gör fel fast du själv inte har rättighet till det heller. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Kex) skrev 2024-10-06 15:42:39 följande:

Män har sin fulla rätt att också välja bort kvinnor eller män de inte vill ha sex med.

Vi kanske ska börja tvinga desperata män att ha sex med varandra istället? Eftersom många män tycker att de har full rätt till någon annans kropp om de bara betalar för den så bör ju andra även ha full rätt till deras kropp.

En man som tycker att kvinnor bestämmer vilka han får ha sex med måste ha väldigt låg IQ. - det kvinnor bestämmer är vilka DE vill ha sex med.
    Precis som en man gör! Du väljer ju också vilka du vill ha sex med och sedan får man hoppas de vill ha sex med dig, och så får båda sex.

Sluta gnäll eller börja ha sex med andra desperata män istället! Eller vill du inte ha sex med män? Då är du i samma position som de som tvingas sälja sex - de vill inte heller ha sex med desperata män!

Sex skulle ju handla om evolutionen, naturligt urval, att sex är inte rättvist, sex är ingen rättighet och det är ingen mänsklig rättighet med sex. 

Därmed så borde det då med eran logik vara helt nattligt ifall kvinnor får liknade valmöjligheter som männen. 

Det skulle ju inte handla om att man ska behandla andra med respekt. 
    Det skulle ju vara naturligt när man blir behandlad dålig. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:19:55 följande:
    Men jherreisses människa, berätta på vilket sätt dina länkar har någon som helst, även mikroskopisk sådan, relevans i tråden?
    Om sex nu handlar om evolutionen, varför är det inte något som någon annan vanligen tycker är relevant när folk har sex?
    Om jag ska överhuvudtaget ska tycka det argument är rimligt så måste det gälla för andra personer också?

Jag tror knappast du hade tyckt det hade varit ett rimligt argument om exempelvis någon hänvisar till att det är naturligt och bra om du skulle dö i cancer för det är de svaga som ska dö.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-10-06 15:41:35 följande:

Det låter som du förespråkar våldtäkt, så du kanske kan utveckla ditt resonemang?

Det är så evolutionen skulle fungera med eran logik.
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:19:55 följande:
    Men jherreisses människa, berätta på vilket sätt dina länkar har någon som helst, även mikroskopisk sådan, relevans i tråden?
    Varför är det få personer som säger att sex mellan homosexuella är onaturligt då för det leder ju inte till några barn?

Inte för att jag är emot det men om sex nu skulle handla om evolutionen så borde man höra det oftare i andra sammanhang också 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:29:13 följande:

Det är möjligt att jag bara är dum i huvudet, men på vilket sätt menar du att "bra valmöjligheter och bra sex" är en mänsklig rättighet? Eller vad menar du? Jag har ju skrivit att sex inte är någon mänsklig rättighet så det är svårt att förstå vad du opponerar dig emot i mina kommentarer. Du är väldigt luddig i din kommentar. Anser du att det är någon slags mänsklig rättighet att ha sex eller inte? Beskriv varför i så fall.

Jag menar på det idiotenkla som alla som har någon slags förmåga till att tänka logiskt att jag har ingen som helst rätt att kräva av världssamfundet eller det svenska samhället att jag ska ha rätt till ett sexliv överhuvudtaget. Än mindre har man rätt till sexliv om man försöker tilltvinga sig till det så som stalkern i tråden.

Du hänvisade ju till att sex är ingen mänsklig rättighet. 
    Det är ingen mänsklig rättighet heller med sex som man uppskattar. 
    Du hänvisade till att sex skulle vara något man förtjänar. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?