• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-03-17 17:29:26 följande:
    Ja,men det är väl en helt annan sak om man har en samtyckande partner än om man har sex med någon som inte vill.
    Det hoppas jag att du förstår.
    Då är det vilseledande att snacka om att sex är ingen rättighet när man påstår själv att sex är en rättighet när man missgynnas sexuellt. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 17:30:54 följande:
    Då handlar det också om att man snackar om en rättighet till sex. 
    Nej.
  • Anonym (Så?)
    Ja,men det är väl en helt annan sak om man har en samtyckande partner än om man har sex med någon som inte vill.
    Och jag skrev inte något om att ha sex med någon som inte vill när skrev att sex är ett behov men ingen rättighet 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 17:33:12 följande:
    Då är det vilseledande att snacka om att sex är ingen rättighet när man påstår själv att sex är en rättighet när man missgynnas sexuellt. 
    Nej.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 17:34:31 följande:
    Och jag skrev inte något om att ha sex med någon som inte vill när du skrev att sex är ett behov men ingen rättighet 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-03-17 17:34:50 följande:
    Nej.
    Och då kan det även handla om samtyckande sex när någon klagar på att de saknar en sexpartner 
  • Anonym (Så?)
    Om sex är ingen rättighet så gäller det även när det handlar om personer som har en samtyckande partner 
  • Anonym (Så?)
    Nej.
    För om säger att det handlar sex är ingen rättighet men man menar "ingen rättighet att ha sex med någon som inte vill" då är det ju vilseledande med det man skrev om att sex är ingen rättighet 
  • Anonym (Så?)
    Nej.
    Om något inte är en rättighet så gäller det även för vilken situation som helst. 

Det handlar då om att man medvetet eller omedvetet använder sig av en fras som inte stämmer. 
  • Anonym (Så?)
    Då stämmer det inte med att sex är ingen rättighet. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?