• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-03-17 16:46:26 följande:
    Ens egna ansvar börjar med att söka hjälp för sina problem.
    I så exempelvis om det handlar om eget ansvar, varför existerar då pridefestivaler?
    Det ska ju bara handla om eget ansvar om att få sex, förhållande etc. 

Varför engagerar sig vissa kvinnor för kvinnliga orgasmglappet när det bara handlar om att man ska ta eget ansvar? 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 16:50:24 följande:
    För att de ska få ett bättre sexliv också. 
    Att samhället ska betala för problem som kan uppstå när någon har sex. 
    Nej,för att de ska bli friska. Huruvida ens sexliv är bra eller inte är inte upp till vården att fixa.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 16:51:10 följande:
    Om det inte finns en koppling mellan sex och könssjukdomar så vill jag också få en könssjukdom. 
    Det skulle ju inte handla om sex. 
    Va? Menar du att du vill få en könssjukdom för att du ska få en anledning att få hjälp?
    Det kan du väl få ändå om du bara söker. Samtalsterapi t ex.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 16:52:40 följande:
    Om det inte hade haft någon betydelse för sexlivet så hade folk haft sex även med personer som de vet har en könssjukdom. 
    Jag kan bara tala för mig själv. Men jag hade då inte gjort det. Då hade jag hellre varit utan.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 16:53:07 följande:
    Sex anses vara ett behov. 
    Ett behov ja., Men ingen rättighet.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-03-17 17:15:21 följande:
    Nej,för att de ska bli friska. Huruvida ens sexliv är bra eller inte är inte upp till vården att fixa.
    Då kan man kalla det för något annat. 
    Bevisligen hjälper vården och samhället för att olika personer ska få ett bättre sexliv. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 16:55:16 följande:
    Avsikten är att det förväntas att man har ett sexliv, och sedan ska samhället erbjuda vård för era problem för skattebetalarnas pengar. 
    Att det är anpassat efter de personer som har en sexpartner. 
    All vård betalas väl av skattebetalarna. Inte bara vård som rör könssjukdomar.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-03-17 16:56:37 följande:
    Det handlar om att ni får hjälp med problem som ni har. 
    Problemet i det här fallet handlar om personer som kan få en sexpartner och sedan ska samhället ta ansvar för problem som kan uppstå för man har ett sexliv. 
    Och du kan också få hjälp för dina problem. T ex samtalsterapi.
    Men det verkar du inte vilja ha.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?