• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 17:50:32 följande:
    Vissa saker går inte ändra genom psykologer och relationscoacher. 
    Vad som är fel är snarare än åsikt än fakta. 
    Det som det handlar om är vad som är lättast att ändra på. 

Visst anser du att "felet" beror på vad handlar om? 
    Du exempelvis påstår inte att felet är på dig om en man vill ha stora bröst och du anser det är sexistiskt med män som har krav på stora bröst? 
    Vad får dig att tro det? Man kan få hjälp att hantera sina känslor t ex.

Felet kan ju t ex vara att man utstrålar en dålig självkänsla. Och det är ju något man kan få hjälp med.
    Det behöver inte alls handla om utseende eller stora bröst.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 18:00:00 följande:
    För de flesta kvinnor handlar det om att de kan attrahera någon man medan för männen så handlar det istället mer om att de är intresserade i olika kvinnor men svårare att få intresse tillbaka. 
    När män har sex med kvinnor så kan det handla om att de har det med kvinnor pågrund av deras utseende och inte att de har liknade personlighet. 
    Medan kvinnor väljer män mer efter männens personlighet. 
    Bara för en man är intresserad i en kvinna så behöver han inte hålla med något om hennes krav. 

För när kvinnor klagar på männen då ska det handla om preferenser medan när män klagar på kvinnorna så ska det handla om rättighet till sex tydligen. 
    Ja,för många män så är nog utseendet viktigare än personligheten.
    I alla fall om det handlar om ett sexuellt förhållande.

Ingen har rätt till sex. Oavsett kön.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 18:04:56 följande:
    Eftersom felet skulle vara på en om man har svårt att hitta någon som är intresserad i en så blir det naturligt att få kvinnor tillhör den kategorin. 
    De flesta kvinnor kan hitta någon som är intresserad i en för de är kvinnor, så problemet handlar om att de har svårare att hitta en man som de är intresserad tillbaka. 

Och eftersom felet ska inte vara på en själv när man hittat någon person som är intresserad i en så har kvinnor och män olika villkor. 
    Det finns kvinnor som kan ha svårt att hitta någon också.
    Så det gäller inte bara män.

Och varför kan du inte bara nöja dig med att citera ett inlägg en gång istället för 10-15 ggr?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 18:06:06 följande:
    Lägger du skulden på dig själv om du hittar män som är intresserad i dig men du ogillar dessa män?
    Ja,då är det väl i så fall jag som kanske har för höga krav?
  • Anonym (Mimmi)
    molly50 skrev 2025-01-13 21:09:49 följande:
    Ja,visst kan man lyckas. Men det jag menade var att det finns även kvinnor som inte gör det.
    Och ska man tro män här på FL t ex så tappar man attraktionen efter 40 och så ska man vara trådsmal. Annars har man inget att hämta.
    Men men,man ska nog inte lägga så stor vikt vid det. 
    Kanske skulle även jag ha tur om jag skulle bli singel igen. Glad
    Insidan är trots allt viktigast. Glad
    Jag tror vi duger utan att vara under 40 och trådsmala.  Eller rättare sagt, jag vet.
    Provokatörerna här på FL gör man bäst i att bara skratta åt!

Jag vill ha både insida och utsida, brukar säga att ögat också vill ha sitt. Glad
  • molly50
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-01-14 19:42:17 följande:
    Jag tror vi duger utan att vara under 40 och trådsmala.  Eller rättare sagt, jag vet.
    Provokatörerna här på FL gör man bäst i att bara skratta åt!

Jag vill ha både insida och utsida, brukar säga att ögat också vill ha sitt. Glad
    Ja,du har nog rätt. Det är nog bara min dåliga självkänsla som talar.
    Jag får nog jobba lite på den. Glad

Ja,det är klart att ett vackert yttre är ett plus. Men insidan är det viktigaste. I alla fall för mig. 
  • Anonym (Så?)

Det räcker med att undersöka hur många kvinnor reagerar när de missgynnas som man förstår att de ogillar när dom själva missgynnas. 
    Då plötsligt ska det inte handla längre om att sex, förhållanden är ingen mänsklig rättighet, 

• Anonym (Så?)

www.familjeliv.se/forum/thread/83255193-man-som-hangs-ut-pa-natet-for-att-inte-vara-seriosa

Det är exakt samma lagstiftning när kvinnor känner sig utnyttjade av män som när män utan sexpartner klagar. 
    Om det inte finns några likheter så kan man inte använda sig av argument som exempelvis att sex skulle inte vara en rättighet, sex skulle inte vara en mänsklig rättighet, sex skulle inte vara ett behov, det skulle handla om berättigande till kvinnors kroppar.

• Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-16 11:43:58 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/83255193-man-som-hangs-ut-pa-natet-for-att-inte-vara-seriosa

Det är exakt samma lagstiftning när kvinnor känner sig utnyttjade av män som när män utan sexpartner klagar. 
    Om det inte finns några likheter så kan man inte använda sig av argument som exempelvis att sex skulle inte vara en rättighet, sex skulle inte vara en mänsklig rättighet, sex skulle inte vara ett behov, det skulle handla om berättigande till kvinnors kroppar.

Det handlar inte om att de accepterar och går vidare till en annan man. 
    Mannen skulle ha utnyttjat henne och han skulle vara en dålig person 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?