• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 11:32:23 följande:
    Nej,ingen,varken män eller kvinnor,ska delas ut till någon.
    Alla har rätt till sin egen kropp. Oavsett kön.

Ditt förslag är lika absurt oavsett om det rör prostituerade eller andra kvinnor.
    Jag har bara kritiserat inom det lagliga. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:08:32 följande:
    Det är inte mot någons vilja om en kvinna väljer att höja sin sexlust. 
    Det skulle kanske passa bra vid prostitution 
    Och om kvinnan inte vill ta dessa droger,men blir lurad att ta dem,är det då fortfarande frivilligt,menar du?
    För risken finns att det är så det kommer att bli med ditt förslag.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:09:34 följande:
    Det är du som avgör när något är "mot" sin vilja"?
    Ja,och därför ska jag inte heller tvingas att ta någon slags drog för att ha sex med en man jag inte vill ha sex med.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 11:32:23 följande:
    Nej,ingen,varken män eller kvinnor,ska delas ut till någon.
    Alla har rätt till sin egen kropp. Oavsett kön.

Ditt förslag är lika absurt oavsett om det rör prostituerade eller andra kvinnor.
    Det är en åsikt att det handlar om dela ut någon nu. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:10:14 följande:
    Om man höjer sin sexlust kanske man får mer intresse att ha sex med olika personer 
    Inte alls säkert. Man kan fortfarande vilja ha sex bara med de man finner attraktiva.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:11:25 följande:
    Det är en åsikt att det skulle handla "mot" någons vilja. 
    Du försöker låtsas som det handlar om att droga någon. 
    Men det var ju det som var ditt förslag.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 12:15:10 följande:
    Ja,och därför ska jag inte heller tvingas att ta någon slags drog för att ha sex med en man jag inte vill ha sex med.
    Och eftersom syftet var att kvinnor ska kunna säga nej till det så handlar det inte om att jag föreslår att kvinnor ska tvingas till det mot sin vilja. 
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:11:50 följande:
    Det går att säga nej till det. 
    Det gör det absolut. Men inte om man blir lurad.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:12:41 följande:
    Och då handlar det om att män ska delas ut och alla personer har rätt till sin kropp. 
    Alla har rätt till sin kropp. Men ingen ska delas ut till någon annan. Oavsett kön.
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 12:16:26 följande:
    Men det var ju det som var ditt förslag.
    När någon menar med att man vill "droga någon" så antyder man på att det handlar om man ska lura i någon en drog mot den personen vilja. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?