• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:14:07 följande:
    Jag har bara kritiserat inom det lagliga. 
    Så att vilja att kvinnor ska ta droger för att öka sin sexlust eller att kvinnor ska delas ut till män skulle vara inom det lagliga?
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 12:17:38 följande:
    Alla har rätt till sin kropp. Men ingen ska delas ut till någon annan. Oavsett kön.
    Då handlar det om att män ska delas ut
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:15:22 följande:
    Det är en åsikt att det handlar om dela ut någon nu. 
    Men det är ju en åsikt du verkar ha.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:16:31 följande:
    Och eftersom syftet var att kvinnor ska kunna säga nej till det så handlar det inte om att jag föreslår att kvinnor ska tvingas till det mot sin vilja. 
    Nej,men det är så det kan bli. För hur många kvinnor tror du skulle ställa upp på det frivilligt?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:17:53 följande:
    När någon menar med att man vill "droga någon" så antyder man på att det handlar om man ska lura i någon en drog mot den personen vilja. 
    Så du medger alltså att det var vad du menade?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 12:18:32 följande:
    Då handlar det om att män ska delas ut
    Nej.
  • Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2025-01-14 11:29:40 följande:
    Män kan också få hjälp. T ex genom psykologer eller relationscoacher.
    Men när man för detta på förslag så avvisas det oftast eller så undviker männen att svara på det.
    Och om männen själva inte vill ta hjälp,vad ska de då göra,annat än att försöka rannsaka sig själva och försöka ändra på det som felar?
    Att sitta på ett diskussionsforum och gnälla på kvinnor som grupp lär inte leda till någon förändring, Snarare tvärtom.

Nej, Molly nu kommer du med den populistiska tanken att männen får skylla sig själva när dom inte efterfrågar någon hjälp. Den tanken är jätte -populär här på FL.

När vi vänder tanken så smakar det nog inte lika bra längre. Dvs:

"Kvinnor får skylla sig själva om dom får lägre löner, blir gravida, blir kränkta, etc." 
    I det läget gäller plötsligt andra regler.  Då är det samhällets skyldighet att ställa upp för kvinnorna, eller hur?

• Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 12:20:35 följande:
    Så du medger alltså att det var vad du menade?
    Det är hur du anser det handlar om. 
    Jag menade inte att någon ska drogas. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 11:15:02 följande:
    Jag har inte föreslagit något om att det är okej att jag ska ha ett bättre liv än er eller att det ska kallas något annat än rättighet till sex om jag skulle få hjälp men det ska kallas något annat om de skulle få hjälp för något.

Det var ni som började och ni sa det inte för att jag skulle ha sagt något liknade först. 
    Vilka ni? Du ger igen för att du får mothugg och för att du anser att du har fel och fultolkats.
    Och menar du på allvar att dina förslag inte huvudsakligen gynnar dig? Att diskutera i termer av att ställa upp på sex är ju för din egen skull  eller hur?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-14 11:16:41 följande:
    Jag skrev iframtiden om de skulle uppfinna något ofarligt medel som kan höja ens sexdrift mycket så kanske vore det bra. 
    Det här har inte något direkt med det som vi diskuterar nu, det där är tagen från ett annat sammanhang 
    Så här tycker du kontext spelar roll? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?