• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (?) skrev 2024-12-02 21:04:24 följande:
    Vi skulle kunna göra det straffbart att ljuga också. Det är moraliskt fel.
    Hm, men hur gör vi med vita lögner.
    Jag kan se framför mig hur alla polisstationer blir nerringda med anmälningar om lögner.
    De kommer få mycket att göra tillsammans med alla gränsdragningar om otrohet. Menar vi fysisk eller känslomässig otrohet? En kyss? Klapp på armen? Eller är det bara fullbordat samlag som ger böter? Lycka till att hitta bevis som håller i domstol.
    Tänkte precis samma sak. Vilket kaos det skulle bli
  • Anonym (Rino)
    molly50 skrev 2024-12-02 20:45:15 följande:
    Nej,och det är ju för att det är högst individuellt vad man finner attraktivt.
    Och det gäller både kvinnor och män.
    Och bara för att man finner någon attraktiv så behöver inte det innebära att man vill ha sex på en gång.
    Nej, inte sett till den stora massan. De flesta blir attraherade av liknande utseende och personlighet.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (?) skrev 2024-12-02 21:04:24 följande:
    Vi skulle kunna göra det straffbart att ljuga också. Det är moraliskt fel.
    Hm, men hur gör vi med vita lögner.
    Jag kan se framför mig hur alla polisstationer blir nerringda med anmälningar om lögner.
    De kommer få mycket att göra tillsammans med alla gränsdragningar om otrohet. Menar vi fysisk eller känslomässig otrohet? En kyss? Klapp på armen? Eller är det bara fullbordat samlag som ger böter? Lycka till att hitta bevis som håller i domstol.
    Ja, bättre att ha båda sexköp och otrohet lagligt.

Gillar inget av det men det är sjukt att vi lägger skattepengar på att jaga massa torskar. 
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 20:44:39 följande:
    Beror på att du har en bra personlighet. Många är inte som du.
    Tack,det var snällt sagt. Glad

Men jag vet inte om du läste fel. Jag skrev att jag troligen INTE skulle ha så lätt att hitta en ny om jag skulle bli singel igen.
    Detta då jag är medelålders och förmodligen inte längre attraktiv hos så många män.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 21:11:45 följande:
    Nej, inte sett till den stora massan. De flesta blir attraherade av liknande utseende och personlighet.
    Jo,men alla blir ju inte attraherade av samma saker.
    Det kan ju vara olika vad man finner attraktivt och inte.
  • Anonym (Rino)
    molly50 skrev 2024-12-02 21:34:42 följande:
    Tack,det var snällt sagt. Glad

Men jag vet inte om du läste fel. Jag skrev att jag troligen INTE skulle ha så lätt att hitta en ny om jag skulle bli singel igen.
    Detta då jag är medelålders och förmodligen inte längre attraktiv hos så många män.
    Ja, då läste jag fel. Jag tror du skulle gå det lätt att hitta en ny passande man.
  • molly50
    Anonym (Rino) skrev 2024-12-02 21:40:14 följande:
    Ja, då läste jag fel. Jag tror du skulle gå det lätt att hitta en ny passande man.
    Tack! Ja,fast skulle jag inte lyckas hitta en ny man som passar mig så skulle jag nog hellre leva som singel.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:19:19 följande:
    aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/pPrWGR/johanna-franden-jag-ger-brandao-jonsson-ratt-pa-en-punkt
    "En liberal inställning till sexköp är inte särskilt ovanligt utanför Norden. Det är enormt frustrerande. Och kanske kräver det också en diskussion utan skyddslappar. En argentinsk man berättade en gång för mig hur nästan alla hans vänner blivit av med oskulden till en prostituerad som deras pappa betalade för. "
    Vad av det den skribentens personliga uppfattning tyckte du stöttade dig angående det jag frågade?
    Hon håller inte heller med sig om sexköp men den hrejen bortser du från även om du vill lyfta hennes krönika för att -ja, varför?

Vilka lönder har du bott i där sexköp funkar? Varför flyttar du inte?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:32:08 följande:
    Du tror att du och dina barn är vinnare på evolutionen och att ni sitter säkert som feminister. Men du glömmer bort att även ett land kan bli fucked av evolutionen.

Ett land av vuxna mesar och mjukismän klarar sig max några generationer innan den nyanlända befolkningen tar över det. Det blir roligt för dina barnbarn att hantera.
    Du kommer inte fortplanta dig alls så du kan ju skita i vilket.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:23:32 följande:
    Nej, varför öppnar ni inte på länken?

Längst ner står det:
    Text: Mikaela Remes
    Foto: Lars Kastilan
    Artikeln har publicerats i tidningen Funktionsrätt i samarbete 2/2023.

Om SAMS:

SAMS är en intresseorganisation som arbetar för de finlandssvenska riksomfattande funktionshinderorganisationerna. Förbundets syfte är att främja och förverkliga jämlikhet och full delaktighet i samhället för personer med funktionsnedsättning och deras närstående inom den svenskspråkiga befolkningen i Finland.
    På vilket sätt tror du det är fakta? Är du så obildad?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?