• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:14:52 följande:
    I så fall så borde man förstå ensamma män. 
    Inte att sex är inget behov och ingen rättighet då. 
    Jag förstår inte ditt reaonemang, det saknas flera led i vad du presenterar här. Utveckla.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 17:58:55 följande:
    Och då bevisligen handlar sex inte om ett privilegium. 
    Vad menar du?
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-04 18:13:14 följande:
    Kalle Jansson som bara spelar korpfotboll skulle också opereras om han hade en skada som krävde det. Det har inget med arbetsprestation att göra så varför blandade du in det?

Ja, syftet med vård är att få en fungerande kropp. Till fungerande kropp hör att kunna ha sex.
    Har du något vården kan hjälpa dig med så du kan ha sex?
    Vården bistår däremot aldrig med personer att ha sex med, varken till dig eller nån annan.
    Då blir det ologiskt när kvinnor snackar om att sex ska vara ett privilegium och ingen mänsklig rättighet. 
    metro.co.uk/2018/04/27/will-men-realise-sex-privilege-not-right-7502546/

www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/jag-ar-urless-pa-mans-fantasier-om-horor-/
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:14:06 följande:
    Som du skulle bryr dig om att människor får val och att bli behandlade med respekt....
    ......
    Jag anser inte att du ska få ha ett val mot kvinnors vilja. Det slutar vara synd om dig när du vill tvinga dig på andra.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-04 18:18:35 följande:
    Jag anser inte att du ska få ha ett val mot kvinnors vilja. Det slutar vara synd om dig när du vill tvinga dig på andra.
    Det behöver inte handla om att tvinga på någon utan att sex kan kallas ingen rättighet oavsett vad.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:20:08 följande:
    Det behöver inte handla om att tvinga på någon utan att sex kan kallas ingen rättighet oavsett vad.
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:14:06 följande:
    Som du skulle bryr dig om att människor får val och att bli behandlade med respekt....
    ......

Du skriver bara goddag yxskft.
    Kan du försöka igen?
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-04 18:18:35 följande:
    Mot kvinnors vilja är när man har en egen önska om ath man skulle ha sex. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-04 18:19:15 följande:
    Förklara det ologiska.
    Om sex är ett privilegium så blir det ologiskt om samhället ska hjälpa till så olika personer får en möjlighet att kunna ha sex. 
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:21:54 följande:
    Mot kvinnors vilja är när man har en egen önska om ath man skulle ha sex. 
    Du får fantisera om vad du vill.
    Agerar du på det är det övergrepp.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?