• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (?) skrev 2024-12-04 18:42:45 följande:

Du har rätt att få hjälp med en fungerande kropp, tex Laga ett knä eller sy en förlossningsskada.
    Det ger dig möjlighet att spela fotboll eller att ha sex.
    Däremot ger det dig inte automatiskt tillträde till elitfotboll eller en kvinna att ha sex med. De bitarna får du fixa själv.

Och om det handlade om elitfotboll så skulle jag inte nu skriva i någon annan tråd. 
    De som inte spelar exempelvis elitfotboll blir inte i allmänhet förnedrad. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:42:08 följande:
    Empati och att bli bra behandlad borde innebära att man förstår att det är jobbigt när män är ensamma. 
    Inte att andras sexliv är ett grundläggande behov medan sex ska vara ingen rättighet och inget brhov för ensamma män. 
    Innebär empati enbart att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-04 18:58:15 följande:
    Innebär empati enbart att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Att förstå någons känslor betyder inte automatiskt att någon ska bli tvingad till något 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:53:05 följande:
    Det är mot min vilja det snarare handlar om just nu. 
    Om syftet är inte att jag ska ha sex så borde jag inte behöva vara en del av erat och andras sexliv. 
    Sex ska vara endast ett privilegium och sex ska inte räknas som en del av samhället för individer utan enbart påminna mer om exempelvis någon elitfotboll. 

Det ni håller på med är inte att respektera andra änniskor. 
    Är det enbart respektfullt om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:59:04 följande:
    Att förstå någons känslor betyder inte automatiskt att någon ska bli tvingad till något 
    Så förstå dina känslor innebär enbart att man håller med om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-04 18:59:45 följande:
    Är det enbart respektfullt om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Om jag ska vara skyldig andra något så får jag lägga skulden på andra 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:55:41 följande:
    Jag förväntar mig inte trevliga svar tillbaka. 
    Jag säger saker för att ge igen och lägga skulden på andra när andra gör det på mig. 

Det är socialt accepterat mobbning mot ensamma män. 
    Så man måste hålla med dig om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit? Annars ger du igen?
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-04 18:23:26 följande:
    Du får fantisera om vad du vill.
    Agerar du på det är det övergrepp.
    Som du bryr dig om andras känslor...
    Jag har rätt att få klaga speciellt när sex och förhållande är något som berör människor i allmänhet. 

Erat resonemang är typ lite är som man skulle på 90 talet snscka om att det är ingen rättighet att få vara snygg är fula kvinnor uttryckte missnöjd efter de kollat på "Fröken Sverige på tv". 
    Om det är inget behov att vara snygg så är det inget behov att ha skönhetsnormer och ett tvprogram som hette Fröken Sverige på tv. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:01:32 följande:
    Om jag ska vara skyldig andra något så får jag lägga skulden på andra 
    Och det innebär att ingen säger emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:03:36 följande:
    Som du bryr dig om andras känslor...
    Jag har rätt att få klaga speciellt när sex och förhållande är något som berör människor i allmänhet. 

Erat resonemang är typ lite är som man skulle på 90 talet snscka om att det är ingen rättighet att få vara snygg när fula kvinnor uttryckte missnöjd efter de kollat på "Fröken Sverige på tv". 
    Om det är inget behov att vara snygg så är det inget behov att ha skönhetsnormer och ett tvprogram som hette Fröken Sverige på tv. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?