• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:04:32 följande:
    Otrohet är fel. Varför är det inte olagligt i Sverige? För att feminister inte tjänar på det. De vill också kunna vara otrogna mot sina män.
    Ditt huvud verkar inte vara en rolig plats.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:46:00 följande:

I vårt kära grannland Finland skriver man om sexköpare på ett positivt sätt och ser situationen i Sverige som icke-önskvärd. Läs:

samsnet.fi/blog/2023/06/07/narhet-for-pengar/

Finland är världens lyckligaste land. De har inte drabbats av en feministisk masspsykos. Hur får ni det att gå ihop?

Du vet att en persons blog är dens egna tankar och tyckande, inte fakta genom forskning och sammanställande av resultat?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:13:24 följande:
    Det finns länder där det vanliga pappor betalar för att deras söner ska bli av med oskulden.

Ett av feministernas främsta vapen är att håna och trycka ner män som är oskuld. På så sätt kan de förminska svaga män. Ni skulle gärna använda er av den taktiken. Förstår ni vilken makt feminister skulle fråntas om de inte kunde håna män på det sättet? Det är därför ni inte vill ändra på det.
    Vilka länder?

Jag har bott i fyra länder utöver Sverige, har haft vänner och kollegor från de länderna och aldrig hört det.

Var har du bott annat än i Sverige? Varför flyttar du inte?
  • Anonym (P)
    Anonym (P) skrev 2024-11-26 10:21:44 följande:
    Okej. Vad exakt var skillnaden då mot nu då? Jag förstår inte din tes.
    Kan du ts snälla svara på min fråga? Du hävdade att det på 70- och 80-talet var mer lika mellan könen, men jag förstår inte vilka konkreta skillnader det var då som gjorde det jämlikt mot vad det är nu?
  • Anders1970
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:27:24 följande:
    män blir mindre desperata om de kan bestämma själva när de vill ha sex?
    Män kan utan problem "jaha" bestämma själv när de vill o kan ha sex, kallas för onani 💡
    De kan även köpa sexdockor eller andra tillbehör.

Men serru, ni kan o får inte kräva eller förse er med sex mot en man eller kvinnas medgivande.

Återigen är du och likasinnade "fuckt" av evolutionen (🦖) .... Det naturliga urvalet har valt bort er o ni får gilla läget 🤷?♂️
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:01:23 följande:
    Ja, men i realiteten händer det i väldigt få fall att en man säger nej. Det beror på att mannen ser det som sin enda chans.
    I realiteten eller enligt din erfarenhet?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:27:24 följande:
    Jag har inte sagt 5%, men vad är det som är ologiskt med att män blir mindre desperata om de kan bestämma själva när de vill ha sex?
    Det ologiska är väl att du verkar tro att alla kvinnor ska nappa och tacka ja om män blir mindre desperata.
    Många kvinnor lever hellre ensamma än att tvingas ha sex med någon de inte finner attraktiv. Vad du än må tro om det.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:04:32 följande:
    Otrohet är fel. Varför är det inte olagligt i Sverige? För att feminister inte tjänar på det. De vill också kunna vara otrogna mot sina män.
    Otrohet är inte olagligt för att staten inte lägger sig i vuxna samtyckande människors knullande. Vill du att man ska göra det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-30 01:01:23 följande:
    Ja, men i realiteten händer det i väldigt få fall att en man säger nej. Det beror på att mannen ser det som sin enda chans.
    Jag vet inte vilken umgängeskrets du har men bland mina vänner skulle jag bli väldigt förvånad om dom aldrig sagt nej till en kvinna.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-01 08:02:27 följande:
    Otrohet är inte olagligt för att staten inte lägger sig i vuxna samtyckande människors knullande. Vill du att man ska göra det?
    Det beror inte på att staten bryr sig inte om "samtyckande" människors knullande. 
    Staten reglerar redan hur sex ska se ut. 
    Argumentet handlar om hur man ser på otrohet. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?