• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-01 08:02:27 följande:
    Otrohet är inte olagligt för att staten inte lägger sig i vuxna samtyckande människors knullande. Vill du att man ska göra det?
    Det hade kunnat räknas som ett kontraktsbrott ifall man skrivit på papper om någons trohet. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-01 23:28:16 följande:
    Det beror inte på att staten bryr sig inte om "samtyckande" människors knullande. 
    Staten reglerar redan hur sex ska se ut. 
    Argumentet handlar om hur man ser på otrohet. 
    Hur reglerar staten hur sex ser ut?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-01 23:28:16 följande:
    Det beror inte på att staten bryr sig inte om "samtyckande" människors knullande. 
    Staten reglerar redan hur sex ska se ut. 
    Argumentet handlar om hur man ser på otrohet. 
    Nej. Staten reglerar inte vuxna människors samtyckande sex.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-01 23:30:02 följande:
    Det hade kunnat räknas som ett kontraktsbrott ifall man skrivit på papper om någons trohet. 
    Nej det finns inget kontrakt sim förhindrar otrohet. Det är något som var och en får sköta efter eget samvete.
  • Anonym (jaha)
    nihka skrev 2024-11-30 08:42:46 följande:
    Nej, en man i Finland skriver på sin blogg att han gillar att köpa sex. 

Sverige är världens 4e lyckligaste land i världen. Hur får du det att gå ihop? 
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-30 08:50:05 följande:
    Jaha, oj. Här är bevis i form av en blogg. När man inte trodde att män kunde vara mer obildade, de hittar nya sätt att imponera. ska jag hitta en blogg där det står att jorden är bättre utan män? Så kan vi väl istället implementera de ändringarna. Om en blogg säger att det är så, det är bevis nog. Dags att samla in alla män för att kunna ödelägga. Eller vad säger du?
    Det är inte en blogg. Ni har inte ens läst. Det är en intressetidning för handikappade i Finland.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-30 09:19:12 följande:

Hans val. Han kan tacka nej, men väljer att inte göra det. 

Dvs samma val som kvinnor har. 

Kvinnor vet att de får någon annan när de säger nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-30 09:21:20 följande:
    Men flytta dit då. Ditt liv, dit val. 
    Ska jag flytta dit så ni kan fortsätta dra ner Sverige i fördärvet utan några kritiker?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-30 09:35:18 följande:
    Visa exempel på att detär vanligt förekommande att feminister hånar och trycker ner män som är oslulder.
    Inte ditt huvud nu, konkreta exempel.
    Denna nya tråd där kvinnor hånar en osäker man och tar för givet att han ska ställa upp på sex:

www.familjeliv.se/forum/thread/83193177-vill-han-inte-ligga-med-mig/1
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-11-30 09:39:59 följande:
    Du vet att en persons blog är dens egna tankar och tyckande, inte fakta genom forskning och sammanställande av resultat?
    Varför läste du inte länken?
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-02 19:06:14 följande:
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-30 08:50:05 följande:
    Jaha, oj. Här är bevis i form av en blogg. När man inte trodde att män kunde vara mer obildade, de hittar nya sätt att imponera. ska jag hitta en blogg där det står att jorden är bättre utan män? Så kan vi väl istället implementera de ändringarna. Om en blogg säger att det är så, det är bevis nog. Dags att samla in alla män för att kunna ödelägga. Eller vad säger du?
    Det är inte en blogg. Ni har inte ens läst. Det är en intressetidning för handikappade i Finland.
    Det är du som inte har läst ordentligt. Det som är länkat till är en blogg.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?