• Anonym (H)

Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?

Jag har PMS just nu så medveten att jag nog överreagerar och ursäkta om jag låter löjlig men jag behöver lite perspektiv. Elaka kommentarer undanbedes. 

Pojkvännen och jag sågs igår och skulle även ses idag. Till saken hör att jag jobbar i en annan stad nästa vecka, åker på fredag och tillbaka om en vecka. Normalt ses vi inte mer än 1-2 ggr/v pga mitt jobb även om det under friare veckor blir oftare. 
    Nyss ställde han in vår dejt, sa att han inte känner sig i form (en familjemedlem har cancer och blev idag värre fick han veta). Han sa sen " vi får ta det snart istället. Puss älskling"
    Jag visade förståelse men är så ledsen att han ställde in, vi kommer inte kunna ses på en hel vecka nu.
    Är jag överdramatisk och självisk? Tycker ni det låter som att han inte bryr sig om mig tillräckligt, baserat på detta? 
  • Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?
  • Läkarinnan
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-03 21:59:10 följande:

Japp du är en dramaqueen som är orimligt ledsen. Självcentrerad af. 

TS skrev elaka kommentarer undanbedes, är du läskunnig?
  • Anonym (H)
    Anonym (Li) skrev 2024-10-03 21:37:51 följande:
    Systers man är väl dock en jättenära släkting? Det är ju ingift familj, kanske pappa till hans syskonbarn osv.

Jag räknar mina syskons partners till nära familj, närmare än tex mina föräldrars syskon och närmare än mina kusiner. Jag träffar ju mina syskon med  partners flera gånger per år, oftare än jag träffar annan släkt faktiskt, förutom mina föräldrar då.
    Löjligt kanske men känner också mig otillräcklig pga att jag som HANS partner inte är lika viktig (än?)
  • Anonym (Inte bara)
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 07:45:31 följande:
    Löjligt kanske men känner också mig otillräcklig pga att jag som HANS partner inte är lika viktig (än?)
    Han kanske har ett starkt band med sin syster och mår dåligt för hennes skull? Det är inte så säkert att han mår dåligt för hans systers man, men de kan ju vara vänner och känna varandra väldigt bra. Så han kan i praktiken må dåligt för båda anledningarna. 
  • Ikaros12
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 07:43:03 följande:
    Ja det är ju FL så räknade med en och annan taskig kommentar. Har inga syskon eller kusiner så är väldigt ensam egentligen och har lätt att känna mig övergiven. Mina föräldrar bor i utlandet och är min enda släkt. När jobbiga saker händer i mitt liv är jag ändå alltid på humör för att träffa den jag är kär i så kanske vi är olika där. Det faktum att vi som det är inte ses jätteofta sprlar säkert in

Har även en viss oro att det här kommer bli utdraget och att vår relation kommer ta skada/han kommer dra sig tillbaka oh engagera sig mindre. Jag känner väldigt starkt för honom och är väl delvis uppgiven att han inte söker sig till mig men han kanske blir redo att prata om mer saker framöver, hoppas jag.

Har lagt märke till att han drar sig lite tillbaka när han är stressad, då har han kommunicerat att det inte beror på mig vilket jag uppskattar men jag har väl ännu inte någon grundtrygghet i relationen (betvivlar kanske hans ord pga egen osäkerhet?) då den är relativt ny och jag har inte ens träffat sagda släkting. Han sms:ar mig fortfarande och undrar hur jag har det osv och det uppskattar jag också

Jag känner igen mig i dig på det sättet att jag också har svårt att emotionellt förstå att man inte vill vara med den person man är kär i då man går igenom en livskris. För mig är det jätteviktigt i en relation av många olika anledningar. Jag tycker att du ska vid lämpligt tillfälle prata om hur han vill bli bemött i liknande situationer. samtidigt tycker jag matt även du ska berätta vad som är viktigt för dig. Det är inte värt någon relation att tappa sig själv i relationen i väntan på att den andra. Ni är lika viktiga båda två för att det på lång sitt ska vara en fin relation.. 

Lycka till och ta hand om varandra 

• Anonym (H)
    Ikaros12 skrev 2024-10-04 09:52:32 följande:

Jag känner igen mig i dig på det sättet att jag också har svårt att emotionellt förstå att man inte vill vara med den person man är kär i då man går igenom en livskris. För mig är det jätteviktigt i en relation av många olika anledningar. Jag tycker att du ska vid lämpligt tillfälle prata om hur han vill bli bemött i liknande situationer. samtidigt tycker jag matt även du ska berätta vad som är viktigt för dig. Det är inte värt någon relation att tappa sig själv i relationen i väntan på att den andra. Ni är lika viktiga båda två för att det på lång sitt ska vara en fin relation.. 

Lycka till och ta hand om varandra 

Tack! Jag vill ju inte atr han ska umgås med mig mot sin vilja, så osäker på hur jag ska säga att jag vill bli bemött. Tänker väl lite kastastroftankar att han kanske gör slut om jag kräver för mycket av honom i en spänd situation. Man har ju hört om folk som blivit dumpade med liknande ursäkter. Men hoppas det är lugnt så länge han kommunicerar med mig och kollar läget osv.
  • NiMi12

Själv drabbas jag hårt känslomässigt under PMS. Så jag har en regel för mig själv. Tänk inte för mycket och ta inga viktiga beslut under PMS.

Så hade det hänt mig hade jag sagt. Släpp det just nu. Låt PMS:en lägga sig. Stötta din pojkvän och låt dina egna känslor stå lite vid sidan ett par dagar. 

Sen kan du känna efter och se om det var en lika stor grej som du känner att det är nu. 

Sen har du självklart rätt att bli ledsen. Men tillåt dig vara ledsen för att ni inte fick ses och gör sen något som gör dig glad :)

• QueenObscene
    Anonym (Li) skrev 2024-10-03 21:37:51 följande:
    Systers man är väl dock en jättenära släkting? Det är ju ingift familj, kanske pappa till hans syskonbarn osv.

Jag räknar mina syskons partners till nära familj, närmare än tex mina föräldrars syskon och närmare än mina kusiner. Jag träffar ju mina syskon med  partners flera gånger per år, oftare än jag träffar annan släkt faktiskt, förutom mina föräldrar då.

Håller med, min svägerska är en av mina bästa vänner och jag skulle bli otroligt ledsen om hon blev sjuk, hon är som en syster för mig... Men, så är det tydligen inte för alla. 

Jag tror du får ta ett steg tillbaka om din kille har det jobbigt nu, Ts. En vecka går fort, fortsätter han ställa in så får du ta den diskussionen då. Ge honom lite space och försök finnas där om han vill prata.

• Anonym (Li)
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 07:31:55 följande:
    Ja det kanske är kort tid? Jag skulle aldrig ta första intiativet till att ses efter att nån ställt in, oavsett orsak. Då är bollen på hans sida. Men kommer förstås fråga hur han har det via sms för jag bryr mig såklart
    Konstig inställning, att ta intiativ till att träffas gör man väl för att man vill träffas, inte att man måste hålla koll på vems tur det är? Är ni ihop så ska du inte spela massa spel, vill du träffa honom så ta intiativ till det utan att tycka att bollen är på någons sida. Det blir bara löjligt.
  • Anonym (Li)
    Det handlar väl inte om det utan att han kanske behöver vara runt de drabbade just nu? Du är såklart lika viktig eller viktigare, att välja någon annan först någon gång betyder inte att du inte är viktig. 
  • Dexter dot com
    Släpp känslan av otillräcklighet och förstå att det är väldigt sällan någon man haft ett förhållande med i 4 månader skulle vara viktigare än ens närmaste familj. Det verkar som du har dålig självkänsla så jobba på den så kommer du säkert hantera sådana här situationer bättre.
  • Anonym (H)
    Anonym (Li) skrev 2024-10-04 14:25:15 följande:
    Det handlar väl inte om det utan att han kanske behöver vara runt de drabbade just nu? Du är såklart lika viktig eller viktigare, att välja någon annan först någon gång betyder inte att du inte är viktig. 
    Han ringde systern men annars stannade han hemma, sa att han inte var "i form" för att ses bara . Tycker redan det är så synd att vi ses så pass lite. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Li) skrev 2024-10-04 14:25:15 följande:
    Hade dessutom uttryckt dagen innan att det är trist att vi får ses så lite. Vill jubinte att han ska träffa mig mot sin vilja men kan inte låta bli att känna mig nerpriorriterad
  • Anonym (TS)
    NiMi12 skrev 2024-12-09 13:46:50 följande:

Hur har det gått?

Hej! Jag är TS men tog bort förra kontot. Vi sågs inte den dagen men det var ingen big deal, blev lite upprörd då men nu känns det som en skitsak då vi setts massa andra gånger. :)
Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?