• Anonym (H)

Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?

Jag har PMS just nu så medveten att jag nog överreagerar och ursäkta om jag låter löjlig men jag behöver lite perspektiv. Elaka kommentarer undanbedes. 

Pojkvännen och jag sågs igår och skulle även ses idag. Till saken hör att jag jobbar i en annan stad nästa vecka, åker på fredag och tillbaka om en vecka. Normalt ses vi inte mer än 1-2 ggr/v pga mitt jobb även om det under friare veckor blir oftare. 
    Nyss ställde han in vår dejt, sa att han inte känner sig i form (en familjemedlem har cancer och blev idag värre fick han veta). Han sa sen " vi får ta det snart istället. Puss älskling"
    Jag visade förståelse men är så ledsen att han ställde in, vi kommer inte kunna ses på en hel vecka nu.
    Är jag överdramatisk och självisk? Tycker ni det låter som att han inte bryr sig om mig tillräckligt, baserat på detta? 
  • Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?
  • Anonym (H)
    Anonym (tjej) skrev 2024-10-03 19:47:31 följande:

Jag drabbades av cancer...är cancerfri nu...o mitt barn klarade inte av att gå på sina aktiviteter trots att h*n älskade dem. 
    Klarade precis av skolan.
    Det är inte bara den sjuka som drabbas av ångest, panik, rädsla osv o det tar på krafterna. 
    Att din pojkvän inte orkade att träffa dig, har inte med hans känslor för dig att göra, utan han är fylld av jobbiga känslor. 
    Han klarade helt enkelt inte av att ge dig det du behövde just nu.
    Förstår att dina hormoner är uppåt väggarna, jag var själv en riktig kossa när jag hade mensen, men jag hoppas att du någonstans förstår att det är nu du ska va en bra o stöttande flickvän. 
    Du har rätt till sina känslor, men någon han håller av kan komma att dö, vad är då en vecka....?

Och glad för din skull att du är cancerfri!
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2024-10-03 17:47:36 följande:
    Har du ingen som helst empati för andra?
    Jo, jag är förstås ledsen för hans familjs skull. Det är dock ingen nära släkting utan hans systers man . Jag har en väldigt liten familj- hade mina föräödrar drabbats av cancer hade jag blivit förstörd, men en mer avlägsen famiöjemedlem? Vet faktiskt inte så svårt att relatera. Förstår att han måste stötta sin syster och de närmare anhöriga men hade önskat att han kunde dela sin sorg med mig mer kanske?

Ska såklart stötta honom bäst jag kan och inte visa att jag är öedsen över detta
  • Anonym (perspektiv)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 20:16:44 följande:
    Jo, jag är förstås ledsen för hans familjs skull. Det är dock ingen nära släkting utan hans systers man . Jag har en väldigt liten familj- hade mina föräödrar drabbats av cancer hade jag blivit förstörd, men en mer avlägsen famiöjemedlem? Vet faktiskt inte så svårt att relatera. Förstår att han måste stötta sin syster och de närmare anhöriga men hade önskat att han kunde dela sin sorg med mig mer kanske?

Ska såklart stötta honom bäst jag kan och inte visa att jag är öedsen över detta
    Hörru, skärp dig! Det är inte en avlägsen familjemedlem. Du låter otroligt empatilös. Hoppas han dumpar dig, ärligt talat.
  • Anonym (H)
    Dexter dot com skrev 2024-10-03 19:10:28 följande:

Ja, du överreagerar och ja, man kan ha känslor fast man inte orkar/vill ses.

Hoppas det är så! Jag misstänker att jag är överfokuserad på kärlekslivet när jag blir kär
  • Anonym (L)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 20:24:55 följande:
    Hoppas det är så! Jag misstänker att jag är överfokuserad på kärlekslivet när jag blir kär

Det är nog det här du behöver bearbeta för det kommer inte att fungera i längden att bli så ledsen för att mannnen ställer in, särskilt när han har väldigt legitima skäl. 

Det kan bero på att du är oerfaren som du skriver eller någon tidigare erfarenhet som du behöver bearbeta. 

Jag hade väldigt jobbig separationsångest när jag var yngre och insåg till slut att det handlade om att jag förlorade min mamma som barn. Jag fick stark ångest när jag inte visste vara mina anhöriga och vänner var men så kan man ju inte leva och framför allt inte utsätta andra för. 

Även om din pojkvän inte har en nära relation med systerns man så ser han ju sin syster gå igenom en fruktansvärd tid. Han behöver vara med sin familj och du måste acceptera det. 

Min syster fick cancer och jag höll på att gå under fullständigt. Jag höll ihop och var stark när hon behövde mig under sjukdomstiden men när hon blev frisk och faran var över kraschade jag i en tung depression och blev sjukskriven i ett halvår. 

Det är en sjukdom som drabbar alla runtom. Det är nog svårt att förstå om man inte har varit där. 

• Anonym (H)
    Anonym (perspektiv) skrev 2024-10-03 20:19:45 följande:
    Hörru, skärp dig! Det är inte en avlägsen familjemedlem. Du låter otroligt empatilös. Hoppas han dumpar dig, ärligt talat.
    Jag vill ju stötta honom så gott jag kan även om jag inte förstår dynamiken i den typen av relation man har till ett syskons partner.

När jag är ledsen brukar jag söka mig närmare min partner, men alla kanske är olika där
  • Anonym (perspektiv)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 20:55:24 följande:
    Jag vill ju stötta honom så gott jag kan även om jag inte förstår dynamiken i den typen av relation man har till ett syskons partner.

När jag är ledsen brukar jag söka mig närmare min partner, men alla kanske är olika där
    Nu har du dock inte startat en tråd om hur du ska stötta din pojkvän. Du har startat en tråd där du frågar om du är självisk. Det säger mycket. Du verkar betydligt mer bekymrad över er status som par än hans situation.
  • Anonym (Hej!)

Så här! 

PMS är överjävligt! Punkt. Ni kommer att ha det bra nästa gång ni ses. Klart att du får känna en besvikelse över att ni inte träffades idag.

men det är sunt att han lyssnar på sina egna signaler.

Andas, pmsen kommer gå över. Jag hade förjävlig pms, trodde att livet var slut!  

• Anonym (vadsjutton)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 17:23:23 följande:
    Ja absolut. Visade förståelse och sa att jag hoppas han mår bättre snart (det för jag). Kan man vara kär men ändå inte ha energi till en dejt? (Är inte så erfaren) speciellt när man inte ses så ofta.

Han brukar inte ställa in normalt, det är första gpngen han gör det
    ?????????????????????????????????????????????????????
Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?