Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?
Jag har PMS just nu så medveten att jag nog överreagerar och ursäkta om jag låter löjlig men jag behöver lite perspektiv. Elaka kommentarer undanbedes.
Jag har PMS just nu så medveten att jag nog överreagerar och ursäkta om jag låter löjlig men jag behöver lite perspektiv. Elaka kommentarer undanbedes.
Du har rätt till dina känslor.
Han hade inte energi över att lägga på er dejt idag och han har rätt till sina känslor.
Lite perspektiv är bra.
Jag drabbades av cancer...är cancerfri nu...o mitt barn klarade inte av att gå på sina aktiviteter trots att h*n älskade dem.
Klarade precis av skolan.
Det är inte bara den sjuka som drabbas av ångest, panik, rädsla osv o det tar på krafterna.
Att din pojkvän inte orkade att träffa dig, har inte med hans känslor för dig att göra, utan han är fylld av jobbiga känslor.
Han klarade helt enkelt inte av att ge dig det du behövde just nu.
Förstår att dina hormoner är uppåt väggarna, jag var själv en riktig kossa när jag hade mensen, men jag hoppas att du någonstans förstår att det är nu du ska va en bra o stöttande flickvän.
Du har rätt till sina känslor, men någon han håller av kan komma att dö, vad är då en vecka....?
Jag drabbades av cancer...är cancerfri nu...o mitt barn klarade inte av att gå på sina aktiviteter trots att h*n älskade dem.
Klarade precis av skolan.
Det är inte bara den sjuka som drabbas av ångest, panik, rädsla osv o det tar på krafterna.
Att din pojkvän inte orkade att träffa dig, har inte med hans känslor för dig att göra, utan han är fylld av jobbiga känslor.
Han klarade helt enkelt inte av att ge dig det du behövde just nu.
Förstår att dina hormoner är uppåt väggarna, jag var själv en riktig kossa när jag hade mensen, men jag hoppas att du någonstans förstår att det är nu du ska va en bra o stöttande flickvän.
Du har rätt till sina känslor, men någon han håller av kan komma att dö, vad är då en vecka....?
Ja, du överreagerar och ja, man kan ha känslor fast man inte orkar/vill ses.
Jag tycker att det är lite hårda ord här mot dig. Du är stöttande säger du, men det låter som att du samtidigt är lite otrygg med att det bara är därför han inte kommer till dig. Vi har alla olika sätt att möta kriser i livet. Några behöver nära och kära runt sig och andra behöver vara för sig själva. Jag är säker på att ni snart träffas igen och får en fin stund tillsammans. Var då istället nyfiken på hur han vill bli bemött i kris som nu. Försök att lära känna hur han fungerar istället. På så sätt kommer ni närmare varandra och även bli tryggare. Jag förstår att du kan känna dig otrygg nu när ni inte känner varandra så bra, i alla fall inte i liknande situatione, men om han är ledsen för att en släkting är sjuk i cancer så ska han inte behöva trösta dig. Ni kommer kunna prata med varandra. Var rädd om relationen. Du verkar gilla honom. Du behöver absolut inte vara oempatisk för att du brottas med de här känslorna.
Jag känner igen mig i dig på det sättet att jag också har svårt att emotionellt förstå att man inte vill vara med den person man är kär i då man går igenom en livskris. För mig är det jätteviktigt i en relation av många olika anledningar. Jag tycker att du ska vid lämpligt tillfälle prata om hur han vill bli bemött i liknande situationer. samtidigt tycker jag matt även du ska berätta vad som är viktigt för dig. Det är inte värt någon relation att tappa sig själv i relationen i väntan på att den andra. Ni är lika viktiga båda två för att det på lång sitt ska vara en fin relation..
Lycka till och ta hand om varandra