• Anonym (Li)

Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?

Anonym (H) skrev 2024-10-03 20:16:44 följande:
    Jo, jag är förstås ledsen för hans familjs skull. Det är dock ingen nära släkting utan hans systers man . Jag har en väldigt liten familj- hade mina föräödrar drabbats av cancer hade jag blivit förstörd, men en mer avlägsen famiöjemedlem? Vet faktiskt inte så svårt att relatera. Förstår att han måste stötta sin syster och de närmare anhöriga men hade önskat att han kunde dela sin sorg med mig mer kanske?

Ska såklart stötta honom bäst jag kan och inte visa att jag är öedsen över detta
    Systers man är väl dock en jättenära släkting? Det är ju ingift familj, kanske pappa till hans syskonbarn osv.

Jag räknar mina syskons partners till nära familj, närmare än tex mina föräldrars syskon och närmare än mina kusiner. Jag träffar ju mina syskon med  partners flera gånger per år, oftare än jag träffar annan släkt faktiskt, förutom mina föräldrar då.
  • Anonym (Li)
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 07:31:55 följande:
    Ja det kanske är kort tid? Jag skulle aldrig ta första intiativet till att ses efter att nån ställt in, oavsett orsak. Då är bollen på hans sida. Men kommer förstås fråga hur han har det via sms för jag bryr mig såklart
    Konstig inställning, att ta intiativ till att träffas gör man väl för att man vill träffas, inte att man måste hålla koll på vems tur det är? Är ni ihop så ska du inte spela massa spel, vill du träffa honom så ta intiativ till det utan att tycka att bollen är på någons sida. Det blir bara löjligt.
  • Anonym (Li)
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 07:45:31 följande:
    Löjligt kanske men känner också mig otillräcklig pga att jag som HANS partner inte är lika viktig (än?)
    Det handlar väl inte om det utan att han kanske behöver vara runt de drabbade just nu? Du är såklart lika viktig eller viktigare, att välja någon annan först någon gång betyder inte att du inte är viktig. 
Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?