Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?

Ja, du överreagerar och ja, man kan ha känslor fast man inte orkar/vill ses.

• Dexter dot com
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 20:55:24 följande:
    Jag vill ju stötta honom så gott jag kan även om jag inte förstår dynamiken i den typen av relation man har till ett syskons partner.

När jag är ledsen brukar jag söka mig närmare min partner, men alla kanske är olika där
    Du skriver att ni dejtar dvs att ert förhållande är väldigt nytt och då är det ju inget konstigt att man inte belastar/känner tillräckligt förtroende för dig i en så tuff situation utan man stöttar varandra inom den närmsta familjen.
  • Dexter dot com
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 06:29:24 följande:
    Vi är ihop! Anväde "dejtar " lite slarvigt. Träffats i ca 7 mån men ihop i snart 4
    I mina ögon är 7 månader väldigt kort tid även om ni "är ihop". Acceptera bara att han har det tufft och finns där för honom om han söker stöd hos dig. Annars får du backa lite och låta honom ta initiativ till att ses när han orkar och vill.
  • Dexter dot com
    Anonym (H) skrev 2024-10-04 07:45:31 följande:
    Löjligt kanske men känner också mig otillräcklig pga att jag som HANS partner inte är lika viktig (än?)
    Släpp känslan av otillräcklighet och förstå att det är väldigt sällan någon man haft ett förhållande med i 4 månader skulle vara viktigare än ens närmaste familj. Det verkar som du har dålig självkänsla så jobba på den så kommer du säkert hantera sådana här situationer bättre.
Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?