• Anonym (Furo)

Ingen har väl bett om 5g?

Nu kommer 5g i rasande fart till dom flesta städer. Min undran är varför??? Många hushåll har investerat i fiber och mig veterligen har ingen klagat på 4g+. Så vad är det med 5g som är så viktigt att varje stad ska ha det trots att ingen bett om det? 

Däremot finns mängder med forskning om 5g och dess negativa hälsoeffekter. Säg hej till sömnsvårigheter, huvudvärk, hudutslag och andra roliga symtom som strålningen medför. Lite hjärntumörer hos barn är väl alltid trevligt? 

Dessutom, säg hej till 5g-master precis överallt i stan. För 5g kräver nämligen att masterna bara är några fåtal meter ifrån varandra. Många kommer ha en 5g-mast precis utanför sovrumsfönstret.

• Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 15:53:11 följande:
    Med så bra..

Sedan så är ju jag knappast TS.. Det var TS aka (Furo) som länkade till swebb-tv.

Så varför skall jag EnAnonumius har kravet på mig att länka till granskade vetenskapliga källor?
    Får man det kravet, av dig, automatiskt bara för att man ifrågasatte ditt påtalande om att swebb-tv skulle vara högerextremistisk (enligt dig)?

Håll isär på vem som skriver vad i framtiden.
    Använde andra person i generell mening. Om jag säger "Du ska inte kasta sten i glashus" menar jag inte dig specifikt utan att det gäller alla. Ungefär så. 
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2024-10-04 16:04:35 följande:
    Använde andra person i generell mening. Om jag säger "Du ska inte kasta sten i glashus" menar jag inte dig specifikt utan att det gäller alla. Ungefär så. 
    Oj ursäkta, jag fick aldrig lära mig att vara så  slarvig i svenskan när jag gick i skolan, så att man fick lära sig att man skall använda andra person som något "generellt".

När du skall adressera något "personligen", använder du dig då av tredje person eller vad?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 20:19:08 följande:
    Oj ursäkta, jag fick aldrig lära mig att vara så  slarvig i svenskan när jag gick i skolan, så att man fick lära sig att man skall använda andra person som något "generellt".

När du skall adressera något "personligen", använder du dig då av tredje person eller vad?
    Det brukar framgå av kontexten. I det här fallet uttryckte jag mig onekligen oklart. Men jag hoppas att du nu förstår vad jag menade och inte tar det personligt - det var aldrig min intention. :)
  • Anonym (Hmm)

5 G är för företag. De skickar stora filer och det kommer gå så mycket snabbare. Det är företagen som bestämmer i landet, inte den vanliga människans efterfrågan. 

Och där fick våldkapitalet en win-win effekt. För med 5 G så kan man styra energier så att folk blir brända vid ex folkmassor. Man kan ha så mycket större kontroll. Finns videor att finna på youtube ang det.

Kolla i Libanon, man sa först att det ska ha varit explosiva enheter i deras personsökare, men sedan kunde man läsa att de hade kunnat mixtra med batteriet (trådlöst) och jag tror knappast att dessa hade ens i närheten av 5G. Snarare 3G. 

Det hela handlar om att kunna kontrollera folkmassor vid ex demonstrationer. 

• NyfiknaAstrid92
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-04 22:09:23 följande:

5 G är för företag. De skickar stora filer och det kommer gå så mycket snabbare. Det är företagen som bestämmer i landet, inte den vanliga människans efterfrågan. 

Och där fick våldkapitalet en win-win effekt. För med 5 G så kan man styra energier så att folk blir brända vid ex folkmassor. Man kan ha så mycket större kontroll. Finns videor att finna på youtube ang det.

Kolla i Libanon, man sa först att det ska ha varit explosiva enheter i deras personsökare, men sedan kunde man läsa att de hade kunnat mixtra med batteriet (trådlöst) och jag tror knappast att dessa hade ens i närheten av 5G. Snarare 3G. 

Du är inget annat än en stor idiot.
  • Anonym (Einstein)

Styra energier? Kan du förklara det i vetenskaplig terminologi? Vilka energier?
    Brända folkmassor och kontroll? Förutom att det är omöjligt, vem skulle vilja det och varför? Det finns filmer på YouTube on platta jorden också.
    Magisk manipulation av batterier från avstånd? Utveckla gärna hur det skulle gått till och vad det har att göra med 3G. 
    Vem vill kontrollera folkmassor vid demonstrationer och varför?

Du är paranoid och okunnig. 
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2024-10-04 22:04:00 följande:
    Det brukar framgå av kontexten. I det här fallet uttryckte jag mig onekligen oklart. Men jag hoppas att du nu förstår vad jag menade och inte tar det personligt - det var aldrig min intention. :)
    Jag förstår var du menar efter din förtydliga, fast kommer aldrig komma att acceptera direkt slarv svenska språket ändå även om det nu skulle  framgå av något s.k "kontext". 

Skriva generellt kan man göra och det är rent av vettigt att göra också i olika sammanhang, fast det finns vettigare och bättre pronomen (om man nu skall använda sig av pronomen) än "personliga pronomen i andre person" om man skall dra en text på det generella.
  • EnAnonumius

Jasså det säger du. Du hävdar att man kan mixtra med batterier trådlöst, och att det även skulle handla om att kontrollera folkmassor.

Ja det finns mycket på YT..
    Så det krävs av tittaren att kunna skilja fakta från konspiration också. Tyvärr är det ju många som granskningslöst sväljer allt som en konspiration teoretikerna kastar ur sig på YT.

• Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-05 07:46:30 följande:
    Jag förstår var du menar efter din förtydliga, fast kommer aldrig komma att acceptera direkt slarv svenska språket ändå även om det nu skulle  framgå av något s.k "kontext". 

Skriva generellt kan man göra och det är rent av vettigt att göra också i olika sammanhang, fast det finns vettigare och bättre pronomen (om man nu skall använda sig av pronomen) än "personliga pronomen i andre person" om man skall dra en text på det generella.
    Bra! Men av din text att döma bör du nog inte kasta sten i glashus - bara en liten observation som kan vara bra att ha i åtanke i framtiden. 😉
Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?