• Anonym (Furo)

Ingen har väl bett om 5g?

Nu kommer 5g i rasande fart till dom flesta städer. Min undran är varför??? Många hushåll har investerat i fiber och mig veterligen har ingen klagat på 4g+. Så vad är det med 5g som är så viktigt att varje stad ska ha det trots att ingen bett om det? 

Däremot finns mängder med forskning om 5g och dess negativa hälsoeffekter. Säg hej till sömnsvårigheter, huvudvärk, hudutslag och andra roliga symtom som strålningen medför. Lite hjärntumörer hos barn är väl alltid trevligt? 

Dessutom, säg hej till 5g-master precis överallt i stan. För 5g kräver nämligen att masterna bara är några fåtal meter ifrån varandra. Många kommer ha en 5g-mast precis utanför sovrumsfönstret.

• Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2024-10-03 22:15:46 följande:
    Om du kommer med påståenden ligger bevisbördan på dig. Swebbtv är inte bevis. Du behöver presentera granskade, vetenskapliga rapporter - inte högerextrema.tv-kanaler.
    Hade swebb-tv varit mer trovärdig om de hade varit vänsterextremistiska enligt dig?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Em)

De här diskussionerna har ju funnits sedan första mobiltelefonen. I varje steg av utvecklingen. Hade såna som du vunnit hade vi suttit där med telefoner med sladd fortfarande.

Men jag är inte omöjlig. Såklart ska vi se till forskning i varje steg. Visa den gärna

• Egon den stora

"Några meter ifrån varandra "

Tror du på riktigt på dig själv?  Så tätt kan givetvis inte några antenner sitta från varandra.  Resten av din text är inte ens värd att kommentera. 

• Egon den stora
    Anonym (Em) skrev 2024-10-04 10:28:21 följande:

De här diskussionerna har ju funnits sedan första mobiltelefonen. I varje steg av utvecklingen. Hade såna som du vunnit hade vi suttit där med telefoner med sladd fortfarande.

Men jag är inte omöjlig. Såklart ska vi se till forskning i varje steg. Visa den gärna

Faktum är att diskussionen kom redan när man började sända morsekod med telegraf, men internet har ju gjort det lättare för konspirationsteoretiker att hitta varandra. 
  • Anonym (Em)
    Egon den stora skrev 2024-10-04 12:24:35 följande:
    Faktum är att diskussionen kom redan när man började sända morsekod med telegraf, men internet har ju gjort det lättare för konspirationsteoretiker att hitta varandra. 
    Kan tänka mig det. 

Ja, tror man att allt som sägs på swebb-tv är sant så förstår jag att verkligheten blir snurrig.
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-04 10:18:45 följande:
    Hade swebb-tv varit mer trovärdig om de hade varit vänsterextremistiska enligt dig?
    Självklart inte. Ingen tv-kanal med en politisk agenda har något med vetenskap att göra. Jag vill att du ska presentera granskade vetenskapliga rapporter, inte trams-tv.
  • Anonym (Wtf)
    Lynx123 skrev 2024-10-04 14:20:33 följande:
    Självklart inte. Ingen tv-kanal med en politisk agenda har något med vetenskap att göra. Jag vill att du ska presentera granskade vetenskapliga rapporter, inte trams-tv.
    Pinsamt att det ens ska behöva påpekas.
  • Anonym (R)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-04 14:23:53 följande:
    Du, det finns delar av högerkanten som anser att vetenskap ÄR vänster. Så jag är inte förvånad att det behöver påpekas.
  • Lynx123
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-04 14:23:53 följande:
    Eller hur...
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2024-10-04 14:20:33 följande:
    Med så bra..

Sedan så är ju jag knappast TS.. Det var TS aka (Furo) som länkade till swebb-tv.

Så varför skall jag EnAnonumius har kravet på mig att länka till granskade vetenskapliga källor?
    Får man det kravet, av dig, automatiskt bara för att man ifrågasatte ditt påtalande om att swebb-tv skulle vara högerextremistisk (enligt dig)?

Håll isär på vem som skriver vad i framtiden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?