• Anonym (Bar)

Vila efter träning

Jag undrar om det finns någon som också blir helt slut hela dagen efter hård träning? Är det normalt att bara vilja vila och äta?

Gymmade hela kroppen hårt igår, sen gick jag 14000 steg. Så idag vill Jag bara ligga i sängen. Kanske är jag lat men  förhoppningsvis bara otränad.
    Vet att jag läst andra här på Familjeliv som också går mycket. Har ni blivit vana eller blir ni fortfarande helt slut?

Jag behöver pepp av andra, som blivit piggare av att fortsätta träna. Tänk om man kunde få en platt mage igen 😊

• Svar på tråden Vila efter träning
  • Anonym (J)

Jag är likadan. Har en träningsklocka som visar hög stress låååångt efter, med hög puls Och sömnen blir sämre. Jag är uppenbarligen väldigt känslig.

• Anonym (Bar)
    Anonym (J) skrev 2024-10-02 15:52:02 följande:

Jag är likadan. Har en träningsklocka som visar hög stress låååångt efter, med hög puls Och sömnen blir sämre. Jag är uppenbarligen väldigt känslig.

Hur länge har du motionerat mera?
  • Anonym (J)
    Anonym (Bar) skrev 2024-10-02 15:57:35 följande:
    Hur länge har du motionerat mera?
    Försöker springa några gånger i veckan. Har hällt på i några år, till och från.
  • Anonym (AB)
    Anonym (Bar) skrev 2024-10-02 15:45:52 följande:
    Vila efter träning

Jag undrar om det finns någon som också blir helt slut hela dagen efter hård träning? Är det normalt att bara vilja vila och äta?

Gymmade hela kroppen hårt igår, sen gick jag 14000 steg. Så idag vill Jag bara ligga i sängen. Kanske är jag lat men  förhoppningsvis bara otränad.
    Vet att jag läst andra här på Familjeliv som också går mycket. Har ni blivit vana eller blir ni fortfarande helt slut?

Jag behöver pepp av andra, som blivit piggare av att fortsätta träna. Tänk om man kunde få en platt mage igen 😊

Du tränar för hårt. Om du är otränad är det viktigt att du ökar mängden i lugn takt. 
  • Anonym (Bar)
    Anonym (J) skrev 2024-10-02 15:58:04 följande:
    Försöker springa några gånger i veckan. Har hällt på i några år, till och från.
    Jätte starkt utav dig.
    Vad duktig du är :)
    jag orkar inte springa överhuvudtaget.
    Märker du att din kondition har blivit bättre?
    Det måste den blivit?
  • cosinus

När jag tränade inför maraton för ett antal år sen då gick ju kroppen i total koma efter 3 timmars löpning. Jag var helt oduglig resten av dagen och låg mest i soffan och dagen efter var jag nog piggare men minns att jag var så sjukt hungrig.

Jag tränar mycket så att både köra gym och få ihop drygt 20 000 steg är inte helt ovanligt för mig och då kan jag vara seg men inte sådär helt döende men allt är ju relativt vad man är van. Skulle jag ge mig ut och springa en halvmara idag skulle jag förmodligen vara otroligt sliten efteråt eftersom jag bara sprungit 12-13 som längst i sommar. Är jag van de sträckorna är jag på sin höjd lite seg efteråt.

• Anonym (Bar)
    Anonym (AB) skrev 2024-10-02 15:59:17 följande:
    Du tränar för hårt. Om du är otränad är det viktigt att du ökar mängden i lugn takt. 
    Det är nog sant 😅.
    jag har bara gymmar två gånger nu, 
    innan dess var det tio år?
    Tränar du själv mycket?
  • Lynx123

Du tränar hårdare än din kropp klarar. Dra ner på intensiteten och se till att återhämta dig ordentligt mellan passen. Minst ett dygn.

• Anonym (Bar)
    cosinus skrev 2024-10-02 16:05:03 följande:

När jag tränade inför maraton för ett antal år sen då gick ju kroppen i total koma efter 3 timmars löpning. Jag var helt oduglig resten av dagen och låg mest i soffan och dagen efter var jag nog piggare men minns att jag var så sjukt hungrig.

Jag tränar mycket så att både köra gym och få ihop drygt 20 000 steg är inte helt ovanligt för mig och då kan jag vara seg men inte sådär helt döende men allt är ju relativt vad man är van. Skulle jag ge mig ut och springa en halvmara idag skulle jag förmodligen vara otroligt sliten efteråt eftersom jag bara sprungit 12-13 som längst i sommar. Är jag van de sträckorna är jag på sin höjd lite seg efteråt.

Oh wow. Minns att jag för tio år sedan kunde gymma hårt tre, fyra gånger varje vecka? Får jag fråga hur gammal du är 😇. För jag vill veta att hoppet inte är ute.
  • Anonym (Bar)
    Lynx123 skrev 2024-10-02 16:07:32 följande:

Du tränar hårdare än din kropp klarar. Dra ner på intensiteten och se till att återhämta dig ordentligt mellan passen. Minst ett dygn.

A jag har läst att man till ock med kan behöva 48 eller 72 timmars vila.. Det kanske jag skulle ha sett till att få, även då när jag tränade mycket. Kanske hade blivit starkare då? Brukar du träna själv? Jag tycker faktiskt att det är roligt att träna.. Än så länge 😊
Svar på tråden Vila efter träning