• Anonym (?????)

Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?

Jag har de sista kanske 5 åren noterat att många yngre kvinnor under 30 år går runt i tränings tights. De går runt så i affärer, på stan, åker så i kollektivtrafiken, promenerar ute, dyker upp så på arbetsplatsen eller universitetet. 

Ofta till detta har de en tröja, t shirt, jacka som bara går till midjan och därför exponeras både rumpa och underliv. Då dessa tights oftast sitter väldigt tätt inpå kroppen vilket gör att konturerna av både rumpa och vulva i många fall syns väldigt tydligt. Upplever inte folk att det är genant att gå runt så? Är de medvetna om det? Känns det inte blottande att gå omkring så?

Jag kan ju förstå att de används i träning, men ute på stan och i vardagliga sammanhang? Med korta jackor eller tröjor som inte täcker för rumpa eller vulva? 

Hur ser ni på det? Är du en sån som går runt så? Är det jag som är för gammalmodig? 

• Svar på tråden Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?
  • Anonym (Överdrifter)

Tycker att människors former syns även i vanliga slimfitbyxor med rumpa och höfter.

Och kvinnans sköte har dessutom en ganska blygsam och diskret form som knappt syns ändå 

Mycket värre med män i cykelbyxor isåfall. Där hela paketet buktar ut och ger illusionen av att mannen bajsat ner sig. Där kan man prata om en osmaklig syn.

• Anonym (R)

Har mest tänkt på det när det är manliga balettdansöser som klär sig så. Då är det ju verkligen övertydligt 😄, men annars är det inget man tänker på tycker jag. 

• Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:06:57 följande:

Tycker att människors former syns även i vanliga slimfitbyxor med rumpa och höfter.

Och kvinnans sköte har dessutom en ganska blygsam och diskret form som knappt syns ändå 

Mycket värre med män i cykelbyxor isåfall. Där hela paketet buktar ut och ger illusionen av att mannen bajsat ner sig. Där kan man prata om en osmaklig syn.

Det håller jag med om, men männen med de där cykelbyxorna är ju ute och cyklar. De går ju inte runt så i skolan, på jobbet, på stan, i affärer. Och gör trots allt någon det så är ju det väldigt smaklöst. 

Men jag tycker att man kan se konturerna av både rumpa och vulva väldigt tydligt på många kvinnor med tights. 
  • Anonym (Överdrifter)
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:10:08 följande:
    Det håller jag med om, men männen med de där cykelbyxorna är ju ute och cyklar. De går ju inte runt så i skolan, på jobbet, på stan, i affärer. Och gör trots allt någon det så är ju det väldigt smaklöst. 

Men jag tycker att man kan se konturerna av både rumpa och vulva väldigt tydligt på många kvinnor med tights. 
    Fast det är ju en ganska vanlig syn med bakdelar eftersom modet är sånt, även med vanliga jeans, så varför skulle detta vara not uppseendeväckande? Du ser värrre saker på reklampelare varje dag liksom.

Sen så finns det inte mycket att se på med kvinnors underliv då de inte har mer än typ en liten trekant. Varför väljer du att fokusera din blick på såna små detaljer ens?

Stirra in i folks privata delar är oartigt. Särskilt när dessa delar inte ens syns om man inte glor specifikt på dem då.
  • Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:15:20 följande:
    Fast det är ju en ganska vanlig syn med bakdelar eftersom modet är sånt, även med vanliga jeans, så varför skulle detta vara not uppseendeväckande? Du ser värrre saker på reklampelare varje dag liksom.

Sen så finns det inte mycket att se på med kvinnors underliv då de inte har mer än typ en liten trekant. Varför väljer du att fokusera din blick på såna små detaljer ens?

Stirra in i folks privata delar är oartigt. Särskilt när dessa delar inte ens syns om man inte glor specifikt på dem då.
    Alla kvinnor har ju olika utseende på sina underliv. På vissa syns knappt någon trekant alls när de har tights, på andra syns en fyllig trekant och springan i mitten. 

Känner folk sig bekväma med att gå runt så på stan, arbetet, skolan? Jag hade känt mig utblottad om jag gick runt så. 
  • Anonym (Överdrifter)
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:19:14 följande:
    Alla kvinnor har ju olika utseende på sina underliv. På vissa syns knappt någon trekant alls när de har tights, på andra syns en fyllig trekant och springan i mitten. 

Känner folk sig bekväma med att gå runt så på stan, arbetet, skolan? Jag hade känt mig utblottad om jag gick runt så. 
    Äh, löjligt. Du ser deras delar eftersom du aktivt väljer att glo in där och närstudera. Lägg ner ditt eget creepiga beteende istället. Problemet ligger hos dig, inte i kvinnors klädsel.
  • Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:15:20 följande:

En gång så ställde jag mig demonstrativt mitt emot en kvinna som stod klädd så, sedan stirrade jag nedåt mot hennes underliv med stora öppna ögon i kanske 5 sekunder, sedan gick jag snabbt vidare. 
  • Tukt

Kan tycka det är värre att sitta på kammaren och döma andra för utseende och klädsel, än att man faktiskt får välja själv vad man vill ha på sig.

.

• Anonym (?????)
    Tukt skrev 2024-10-01 14:26:22 följande:

Kan tycka det är värre att sitta på kammaren och döma andra för utseende och klädsel, än att man faktiskt får välja själv vad man vill ha på sig.

.

Jag dömer ingen. Jag blir mer förvånad och undrandes. Vill veta hur man tänker kring det. Men jag dömer ingen. 
  • Anonym (Överdrifter)
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:24:31 följande:
    En gång så ställde jag mig demonstrativt mitt emot en kvinna som stod klädd så, sedan stirrade jag nedåt mot hennes underliv med stora öppna ögon i kanske 5 sekunder, sedan gick jag snabbt vidare. 
    Vilket bara bevisar ytterligare min poäng om att du är ett creep. Kvinnor kommer inte att ändra sin klädsel bara för att vissa creeps startar anonyma gnälltrådar online om det hela.
Svar på tråden Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?