• Anonym (?????)

Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?

Jag har de sista kanske 5 åren noterat att många yngre kvinnor under 30 år går runt i tränings tights. De går runt så i affärer, på stan, åker så i kollektivtrafiken, promenerar ute, dyker upp så på arbetsplatsen eller universitetet. 

Ofta till detta har de en tröja, t shirt, jacka som bara går till midjan och därför exponeras både rumpa och underliv. Då dessa tights oftast sitter väldigt tätt inpå kroppen vilket gör att konturerna av både rumpa och vulva i många fall syns väldigt tydligt. Upplever inte folk att det är genant att gå runt så? Är de medvetna om det? Känns det inte blottande att gå omkring så?

Jag kan ju förstå att de används i träning, men ute på stan och i vardagliga sammanhang? Med korta jackor eller tröjor som inte täcker för rumpa eller vulva? 

Hur ser ni på det? Är du en sån som går runt så? Är det jag som är för gammalmodig? 

• Svar på tråden Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?
  • Anonym (?????)
    Anonym (Överdrifter) skrev 2024-10-01 14:27:57 följande:
    Vilket bara bevisar ytterligare min poäng om att du är ett creep. Kvinnor kommer inte att ändra sin klädsel bara för att vissa creeps startar anonyma gnälltrådar online om det hela.
    Jag brukar inte stirra på det sättet, jag vet inte vad som flög i mig den gången. Men jag undrar varför folk väljer att klä sig så och om det inte känns blottande eller naket att gå runt så exponerat. 

Jag vill gärna veta hur de som går runt så tänker. För det är ganska många i Stockholm där jag bor. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:24:31 följande:
    En gång så ställde jag mig demonstrativt mitt emot en kvinna som stod klädd så, sedan stirrade jag nedåt mot hennes underliv med stora öppna ögon i kanske 5 sekunder, sedan gick jag snabbt vidare. 
    Det låter som att ditt beteende är betydligt mer avvikande än kvinnor i tights. 

Sluta titta neråt utan fokusera på folk ansikten så slipper du uppröras. 

Gör du sådär på stranden också? 
  • Anonym (Överdrifter)
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:29:39 följande:
    Jag brukar inte stirra på det sättet, jag vet inte vad som flög i mig den gången. Men jag undrar varför folk väljer att klä sig så och om det inte känns blottande eller naket att gå runt så exponerat. 

Jag vill gärna veta hur de som går runt så tänker. För det är ganska många i Stockholm där jag bor. 
    Antagligen för att kvinnor generellt inte har sex och könsorgan på hjärnan, likt vissa andra. 

Det är förövrigt inget konstigt att vilja ha kläder som smickrar figuren. Även män har detta. Ja, män som tränar då och är måna om sin kropp och hälsa.
  • Anonym (?????)
    Mrs Moneybags skrev 2024-10-01 14:31:18 följande:
    Det låter som att ditt beteende är betydligt mer avvikande än kvinnor i tights. 

Sluta titta neråt utan fokusera på folk ansikten så slipper du uppröras. 

Gör du sådär på stranden också? 
    Men jag ställde mig och stirrade så eftersom jag ville sända ut en signal. Ungefär som "ähhh, ursäkta" eller "okej, det där var udda", eller "nu blir jag helt stum". 

Sedan vaknade jag till och försvann fort därifrån. 
  • Anonym (xxx)
    En gång så ställde jag mig demonstrativt mitt emot en kvinna som stod klädd så, sedan stirrade jag nedåt mot hennes underliv med stora öppna ögon i kanske 5 sekunder, sedan gick jag snabbt vidare. 
    Men naturligtvis dömde du inte henne. Ha ha, du ville bara vara creepy och på ett ordlöst sätt få henne att förstå att det är något fel på hennes klädsel. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:33:18 följande:
    Men jag ställde mig och stirrade så eftersom jag ville sända ut en signal. Ungefär som "ähhh, ursäkta" eller "okej, det där var udda", eller "nu blir jag helt stum". 

Sedan vaknade jag till och försvann fort därifrån. 
    Jaha. Och ditt beteende gjorde att både den tjejen och folk som såg dig tänkte att det var något fel på dig, inte på henne. 
  • Anonym (?????)
    Mrs Moneybags skrev 2024-10-01 14:37:14 följande:
    Jaha. Och ditt beteende gjorde att både den tjejen och folk som såg dig tänkte att det var något fel på dig, inte på henne. 
    Nä men mer "ursäkta, din vulva syns och här står du som ingenting, okeeeeej"

Sedan försvann jag. Men nu vill jag veta hur det kommer sig att så många kläs sig så. Går runt med tights som visar konturer så tydligt och samtidigt har korta jackor eller tröjor på sig, i offentlig miljö. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:40:49 följande:
    Nä men mer "ursäkta, din vulva syns och här står du som ingenting, okeeeeej"

Sedan försvann jag. Men nu vill jag veta hur det kommer sig att så många kläs sig så. Går runt med tights som visar konturer så tydligt och samtidigt har korta jackor eller tröjor på sig, i offentlig miljö. 
    Förmodligen för att det är bekvämt? 

Jag har ofta tights och jacka - visserligen inte en kort jacka, men ändå. En fleece kanske. När jag jobbar hemifrån vill jag bara vara bekväm. Det är ju ett av privilegierna man har. Plus att jag ofta går till gymmet vid lunch. Då är det praktiskt att redan ha tightsen på. 

Jag är 53 år gammal så det är ingen som bryr sig. Gör de det så är det deras problem, inte mitt. 
  • Tukt
    Anonym (?????) skrev 2024-10-01 14:27:07 följande:
    Jag dömer ingen. Jag blir mer förvånad och undrandes. Vill veta hur man tänker kring det. Men jag dömer ingen. 
    En blir inte mindre fördömande för man säger "jag dömmer ingen".
  • Anonym (Ss)
    Obehagligt gjort. Det är inte ett normalt beteende du har. 
Svar på tråden Kvinnor som går i tights till vardags och som visar sin muff - genant?